5 روغن ضروری که باید در خانه خود داشته‌ باشید

5 روغن ضروری که باید در خانه خود داشته‌ باشید

12 خرداد 1401

دانستن اسانس‌های ضروری می‌تواند بسیار ارزشمند باشد. هر اسانس طبیعی فواید مختلفی دارد. استفاده از روغن‌های ضروری به عنوان درمان به طور مداوم محبوب‌تر می‌شود. در اینجا 5 روغن ضروری و هدف آن‌ها برای کمک به شما و درمان آن‌ها در این مقاله آورده ‌شده‌ است!


1. اسطوخودوس


دانستن اسانس‌های ضروری می‌تواند بسیار ارزشمند باشد. هر اسانس طبیعی فواید مختلفی دارد. استفاده از روغن‌های ضروری به عنوان درمان به طور مداوم محبوب‌تر می‌شود. در اینجا 5 روغن ضروری و هدف آن‌ها برای کمک به شما و درمان آن‌ها در این مقاله آورده ‌شده‌ است!

استفاده از اسانس اسطوخودوس فواید سلامتی متعددی دارد. رایج‌ترین استفاده از آن برای درمان اضطراب است. عطر طبیعی اسانس اسطوخودوس بر عملکرد مغز تأثیر گذاشته و در پاسخ به واکنشات مؤثر است.

بهبود خواب و درمان بی‌خوابی نیز با اسانس اسطوخودوس مرتبط است. مطالعات نشان داده‌اند که اسانس اسطوخودوس نه تنها به خواب شبانه افراد کمک می‌کند، بلکه به آن‌ها کمک می‌کند تا انرژی بیشتری در طول روز داشته ‌باشند.

راه‌های مختلفی برای استفاده از اسانس اسطوخودوس برای اطمینان از بهترین درمان اضطراب و بی‌خوابی وجود دارد. اسطوخودوس را می‌توان در پخش کننده روغن سنتی استفاده کرد. این روش به عطر اسطوخودوس اجازه می‌دهد تا در یک ماده سریع و سالم در سراسر اتاق پخش شود.

شما همچنین می‌توانید روغن اسطوخودوس را به آب حمام خود اضافه کنید! این عمل برای کسانی که تمرکز اصلی آن‌ها این است که فواید اسانس اسطوخودوس را در یک موضوع مستقیم‌تر احساس کنند عالی است.

ماساژ دادن اسانس اسطوخودوس روی پوست شما نیز می‌تواند مفید باشد. یک نکته‌ی سریع برای این کار استفاده از روغن اسطوخودوس رول یا اسپری اسانس اسطوخودوس است.


2. نعناع فلفلی


نعناع فلفلی

روغن نعناع که بیشتر برای درمان سردرد و میگرن شناخته می‌شود، برای درمان سرماخوردگی و سرفه نیز استفاده می‌شود. درمان سردرد، میگرن، سرماخوردگی و سرفه زمانی بهترین است که اسانس نعناع فلفلی با استفاده موضعی روی سینه و شقیقه‌ها استفاده شود. این کار تضمین می‌کند که فرد تماس نزدیک با روغن داشته ‌باشد تا به طور مداوم آن را تنفس کند و مزایای آن را احساس کند.

یکی دیگر از فواید اسانس نعناع، بهبود وضعیت روحی شماست. برخلاف اسانس اسطوخودوس که حالت روانی شما را آرام می‌کند، روغن نعناع آن را قوی می‌کند. برخی از نمونه‌های این وضوح ذهنی عبارتند از تقویت حافظه، طولانی‌شدن دامنه توجه و مهارت‌های بهتر حل مسئله.

یک اسانس نعناع فلفلی را همه جا همراه خود ببرید تا این وضوح ذهنی را به دست آورید! برخی از نمونه‌های مکان‌ها عبارتند از اتاق مطالعه، ماشین و فضاهای تمرین.


3. لیمو


لیمو

اسانس لیمو در درجه‌ی اول با کاهش افسردگی مرتبط است. این روغن همچنین با کاهش خستگی و خواب آلودگی در هنگام مطالعه مرتبط است. اسانس لیمو را در یک پخش کننده‌ی روغن بریزید و احساس شادابی کنید!

یکی دیگر از فواید اسانس لیمو شفافیت پوست است. اسانس لیمو حاوی آنتی اکسیدان است. آنتی اکسیدان‌ها می‌توانند با صاف کردن رنگ پوست، پوست شما را بهبود بخشند. مقدار کمی اسانس لیمو رقیق شده را به روتین مراقبت از پوست خود اضافه کنید، پوست شما را روشن و لطیف می‌کند!

در خانه‌ی خود می‌توانید از اسانس لیمو به عنوان یک پاک کننده‌ی طبیعی چند منظوره نیز استفاده کنید. اضافه کردن چند قطره اسانس لیمو به یک بطری اسپری آب به عنوان یک ضد عفونی کننده و خوشبو کننده ساده عمل می‌کند. معمولاً، این پاک کننده را می‌توان برای تمیز کردن میزهای آشپزخانه، سینک ظرفشویی و تخته‌های برش استفاده کرد. این تضمین می‌کند که در آشپزخانه هیچ ماده‌ی شیمیایی با شما یا غذای شما تماس پیدا نکند.

بیشتر بخوانید: معجزه‌ای در کاهش وزن با این 10 روغن ضروری!


4. اکالیپتوس


اکالیپتوس

برای تقویت سیستم ایمنی خود، اسانس اکالیپتوس یک گزینه عالی است! اسانس اکالیپتوس همچنین برای کنترل آلرژی و تقویت سیستم ایمنی بدن شناخته شده ‌است. این روغن ریه‌ها و راه‌های هوایی سینوسی شما را باز می‌کند و به شما فضایی برای تنفس می‌دهد! برای این استفاده، اسانس اکالیپتوس را با یک پخش کننده روغن پخش کنید یا از یک اپلیکاتور رولی استفاده کنید.

این روغن همچنین برای دفع آفات شناخته شده ‌است. یک دافع حشرات طبیعی به راحتی با اسانس اکالیپتوس ایجاد می‌شود و بهترین درمان طبیعی برای دفع حشرات غیر سمی است.

به سادگی اضافه کردن حدود 10 قطره اسانس اکالیپتوس با یک فنجان آب در یک بطری اسپری آب، آفات رایج را دفع می‌کند. پشه‌ها و کنه‌ها آفات رایجی هستند که پس از اسپری شدن این مخلوط خوشبو روی لباس یا مبلمان اطراف در محیط‌های بیرونی دفع می‌شوند.

بیشتر بخوانید: روغن آواکادو: سالم‌ترین روغنِ روی کره زمین!


5. درخت چای


درخت چای

اسانس درخت چای با فوایدی مرتبط است که به سلامت مو و پوست شما کمک می‌کند. این مزایا برای چندین نسل شناخته شده‌ است!

برای مو، روغن درخت چای به رشد مو کمک می‌کند. این امر از طریق بهبود جریان خون در فولیکول‌های مو روی پوست سر در هنگام استفاده از روغن ضروری درخت چای امکان پذیر است. اخیراً این برنامه را می‌توان با ماساژور پوست سر انجام داد.

اسانس درخت چای فواید پوستی زیادی دارد. اگر با خارش و سوزش روی پوست خود دست و پنجه نرم می‌کنید، روغن ضروری درخت چای ممکن است درمان شما باشد! این روغن به عنوان یک ضد التهاب طبیعی شناخته شده‌ است و به سرعت پوست ناخوشایند را تسکین می‌دهد.

اگر پوست شما مستعد چربی است، روغن درخت چای می‌تواند به درمان این نوع پوست کمک کند و بافت پوست سالم‌تری به شما بدهد. اسانس درخت چای ناخالصی‌ها را از پوست شما پاک می‌کند و منافذ را باز می‌کند. این خاصیت طبیعی اسانس درخت چای آن را به یک درمان طبیعی عالی برای پوست‌های چرب تبدیل می‌کند.

در نهایت، اسانس درخت چای نیز می‌تواند درمانی برای نیش حشرات باشد. از آنجایی که اسانس درخت چای یک ضد میکروب است. این فاکتور از اسانس درخت چای آن را به درمان عالی برای مبارزه با باکتری‌ها و تحریکاتی که نیش حشرات ممکن است به شما وارد کند تبدیل می‌کند. استفاده از روغن با یک گلوله پنبه باعث می‌شود که استفاده سریع و تمیز انجام شود.

تمام کاربردهای درمانی روغن درخت چای باید با مخلوط رقیق شده مانند آب، روغن نارگیل، روغن زیتون و غیره استفاده شود و روی ناحیه‌ای که می‌خواهید درمان کنید ماساژ دهید یا اسپری کنید. این مخلوط رقیق شده تضمین می‌کند که پوست شما با قدرت طبیعی اسانس غرق نخواهد ‌شد.

بیشتر بخوانید: روغن‌های ضروری برای جلوگیری از اضطراب