نکته‌های ساده برای جلوگیری از پخش شدن خط چشم – آموزش گام به گام

نکته‌های ساده برای جلوگیری از پخش شدن خط چشم – آموزش گام به گام

04 خرداد 1401

اگر می‌پرسید چگونه از لک شدن خط چشم جلوگیری کنید، ما به شما کمک می‌کنیم. چشم‌هایی که به خوبی مشخص شده‌اند می‌توانند در کمترین زمان نگاه شما را به خود جذب کنند. تنها چیزی که نیاز دارید چند روش خوب برای آرایش چشمتان است. در این مقاله، نکات انحصاری را با شما به اشتراک می‌گذاریم که می‌تواند به شما در جلوگیری از پخش شدن خط چشم کمک کند.


چگونه از پخش شدن خط چشم جلوگیری کنیم؟


این 7 نکته ساده را دنبال کنید و از پخش شدن خط چشم زیر چشم جلوگیری کنید.

1. از یک خط چشم خوب استفاده کنید

از یک خط چشم خوب استفاده کنید

یک خط چشم خوب به خودی خود هرگز تکان نمی‌خورد یا بر چشمان شما پخش نمی‌شود. همیشه روی یک خط چشم خوب برای آرایش چشم خود سرمایه گذاری کنید. برای اینکه خوب باشد نیازی نیست یک خط چشم گران قیمت بخرید. اگر نمی‌توانید مارک‌های گران قیمت را بخرید، بهتر است به سراغ خط چشم‌های مقرون به صرفه بروید.

2. کانسیلر را در ناحیه‌ی زیر چشم بمالید

کانسیلر را در ناحیه‌ی زیر چشم بمالید

کانسیلر مورد علاقه خود را بردارید و آن را با حرکات ضربه‌ای روی ناحیه زیر چشم خود بمالید. این مرحله از ریزش خط چشم شما جلوگیری می‌کند. همچنین از نفوذ آن به خطوط ریز ناحیه‌ی زیر چشم نیز جلوگیری می‌کند. یکنواخت کردن پوست، فرمول کرمی کانسیلر تمام خطوط را پر می‌کند. به عنوان یک مانع بین پوست و خط چشم شما عمل می‌کند، به طوری که فرمول ماندگاری بیشتری دارد و شاداب می‌ماند.

3. تکنیک لایه بندی را امتحان کنید

تکنیک لایه بندی را امتحان کنید

آیا همه‌ی ما سعی نمی‌کنیم رژ لب خود را لایه لایه قرار دهیم تا آن را ماندگارتر نگه‌داریم؟ تکنیک آن ساده است. خب، همین ترفند برای خط چشم شما نیز صدق می کند. این ایده‌ی ساده خط چشم شما را برای تمام روز دست نخورده نگه می‌دارد. با کشیدن خط چشم شروع کنید و سپس به آرامی آن را با یک برس مداد یا یک سواب پنبه پاک کنید. سپس یک بار دیگر دوباره استفاده کنید و خط چشم شما بسیار ماندگار خواهد بود و از چشم شما نمی‌لغزد.

4. پودر صورت بزنید

پودر صورت بزنید

می‌دانم که برای اولین بار است که می‌شنوید، اما معجزه می‌کند! همانطور که زیرسازی کرم با پودر از چروک شدن آن جلوگیری می‌کند، قبل از زدن خط چشم پلک‌های خود را پودر کنید تا از چروک شدن و لیز خوردن خط چشم جلوگیری کنید. این تکنیک کمک می‌کند تا خط چشم دست نخورده و در جای خود قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: 5 نوع براش خط چشم و کاربرد آن‌ها

5. از ورق‌های جاذب روغن استفاده کنید

از ورق‌های جاذب روغن استفاده کنید

این ترفند برای افرادی که پوست چرب دارند بسیار مفید خواهد بود. ممکن است چندین بار متوجه شده ‌باشید که در عرض یک ساعت پس از استفاده از آرایش، مقداری درخشندگی و چربی در اطراف چشم و ناحیه T صورت شما ظاهر می‌شود. از ورقه‌های جاذب روغن خوب و لکه بر روی ناحیه استفاده کنید تا هرگونه چربی را از بین ببرید، که ممکن است منجر به چین و چروک شدن سریع‌تر خط چشم شما و لیز خوردن آن شود.

6. از پرایمر استفاده کنید

از پرایمر استفاده کنید

پرایمر چشم به حالت دادن و تشدید سایه‌ی چشم شما کمک می‌کند. همچنین به جلوگیری از چروک شدن خط چشم شما نیز کمک می‌کند. استفاده از پرایمر چشم را شروع کنید و آن را با پودر فشرده مورد علاقه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی خود ست کنید و سپس خط چشم خود را بزنید تا ماندگاری زیادی برای کل روز داشته‌ باشد،.

7. آن را فیکس کنید

آن را فیکس کنید

اگر خط چشم‌های ضدآب هنوز پاک می‌شوند، خط چشم‌هایی را امتحان کنید که امروزه به راحتی در دسترس هستند. سیلر به استقرار خط چشم برای ساعات طولانی کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: حرفه‌ای ریمل بزنید (بهترین روش آموزشی برای تازه کارها)

در اینجا لیستی از محصولاتی که برای جلوگیری از ریختن خط چشم مورد علاقه‌تان روی چشمانتان نیاز دارید آورده ‌شده ‌است:

  • پودر فشرده یا شفاف
  • سایه چشم طلایی درخشان
  • سایه چشم مشکی مات
  • ریمل

آموزش گام به گام


مرحله 1: کرم دور چشم را ماساژ دهید

کرم دور چشم را ماساژ دهید

قبل از اینکه به آموزش واقعی برویم، باید چشمانمان را آماده کنیم! مقداری کرم دور چشم را به آرامی به ناحیه زیر چشم بزنید تا آبرسانی شود و خشکی‌های موجود از بین برود. آن را بمالید و با دست سبک کاملا مخلوط کنید تا کاملا جذب پوست شود. افرادی که پلک‌های رنگدانه‌داری دارند باید قبل از لایه بندی کانسیلر از یک اصلاح کننده رنگ نارنجی یا هلویی استفاده کنند تا ظاهری بی‌عیب و نقص داشته‌ باشند.

یک کانسیلر مایع یا کرمی بردارید و به آرامی روی ناحیه زیر چشم خود بزنید. اگر پلک‌های رنگدانه‌داری دارید، می‌توانید کانسیلر را روی ناحیه چشم نیز بمالید. این ترفند خط چشم شما را ثابت نگه می‌دارد و از ریزش جلوگیری می‌کند. مزیت اضافه مالیدن کانسیلر این است که از نفوذ خط چشم به خطوط نازک ناحیه زیر چشم جلوگیری می‌کند. فرمول کرمی این محصول تمام خطوط پوست را پر کرده و یک پایه بی‌عیب و نقص ایجاد می‌کند. همچنین مانند یک مانع بین پوست و خط چشم شما عمل می‌کند.

مرحله 2: کانسیلر را فیکس کنید

کانسیلر را فیکس کنید

سپس، کانسیلری را که زودتر استفاده کرده‌اید با یک پودر شفاف یا فشرده فیکس کنید تا از لکه‌دار شدن کرم یا محصولات مایع جلوگیری کنید. یک پودر کرکی یا براش سایه چشم انتخاب کنید و مقداری پودر روی آن بریزید، سپس آن را روی پلک‌ها و همچنین زیر چشم بزنید تا از خط چشمتان سر نخورد. این تکنیک آرایش مورد علاقه هنرمندان آرایش است زیرا خط چشم را برای ساعت‌های طولانی دست نخورده نگه می‌دارد!

مرحله 3: خط چشم بزنید

خط چشم بزنید

مرحله بعدی کشیدن خط چشم است. بسته به ناحیه چشم خود یک فرمول خط چشم عالی انتخاب کنید. این فرمول نقش مهمی در جلوگیری از ریزش خط چشم ایفا می‌کند. استفاده طولانی مدت و ضد لک ماندگاری بیشتری خواهد داشت و نباید نگران لکه‌دار شدن آن‌ها روی چشمان خود باشید. قطعا نیازی به سرمایه‌گذاری روی خط چشم‌های گران قیمت ندارید و می‌توانید از خط چشم‌های مقرون به صرفه نیز استفاده کنید. خط چشم را به صورت ضخیم یا نازک روی خط مژه پایینی خود بمالید.

مرحه 4: خط چشم را تنظیم کنید

خط چشم را تنظیم کنید

مرحله‌ی بعدی این است که خط چشم را مانند قبل با کانسیلر ست کنید. این یک ترفند واقعا عالی برای جلوگیری از لکه‌دار شدن یا ریزش خط چشم است. پس از کشیدن خط چشم، اجازه دهید 2 تا 3 ثانیه خشک شود. سپس، یک سایه چشم مشکی بردارید و آن را روی خط چشم خود قرار دهید. سایه چشم باید همرنگ خط چشم شما باشد. از یک برس خط چشم نازک یا نوک تیز برای ایجاد ظاهری منظم و دقیق استفاده کنید.

مرحله 5: ناحیه زیر چشم را پودر بزنید

ناحیه زیر چشم را پودر بزنید

مرحله آخر این است که یک بار دیگر ناحیه زیر چشم را با یک دست بسیار سبک پودر کنید. این مرحله ریزش‌های باقی مانده از سایه چشم مشکی را از بین می‌برد و همچنین از ریزش بیشتر خط چشم جلوگیری می‌کند.

ساده‌ترین راه برای جلوگیری از لک شدن خط چشم این است که از خط چشمی با فرمولاسیون عالی استفاده کنید. با این حال، همانطور که در بالا توضیح داده شد، می‌توانید چند هک دیگر را امتحان کنید. ساده‌ترین آن‌ها شامل پودر کردن پلک‌ها قبل از زدن خط چشم، استفاده از ورقه‌های جاذب روغنی در صورت داشتن پوست چرب، استفاده از کانسیلر در ناحیه زیر چشم برای پر کردن خطوط و چین‌های ریز و استفاده از تکنیک لایه برداری است. از آموزش به اشتراک گذاشته شده در اینجا الهام بگیرید تا یک آرایش چشم بدون لک در یک لحظه انجام دهید.

بیشتر بخوانید: چگونه از لوازم آرایشی خود نگهداری کنیم

مطالب مرتبط