پنج رنگ مو که هرگز نباید برای موهای نازک  امتحان کنید

پنج رنگ مو که هرگز نباید برای موهای نازک  امتحان کنید

11 اردیبهشت 1401

به نظر می‌رسد که ما هیچ وقت از رنگ و بافت طبیعی موهایمان رضایت کامل نداریم و همیشه به دنبال آن هستیم که رنگ و حالت موی دیگری داشته باشیم. مو فرفری‌ها منتظرند موهایشان به اندازه کافی بلند شود تا موهایشان را بلند کنند و کسانی که به طور طبیعی موهای قهوه‌ای و تیره دارند، ساعت‌های بیشماری را در سالن‌های آرایشی صرف آن می‌کنند که موهایشان را به رنگ بلوند دربیاورند. و با وجود آنکه هر کس حق آن را دارد که انتخاب‌های شخصی خودش را برای رنگ، مدل و حالت موهایش داشته باشد، اما آموزش درست درباره‌ی کارهایی که با توجه به بافت و نوع موهایمان باید انجام دهیم و کارهایی که هرگز نباید انجام دهیم، اهمیت بسیار زیادی دارد و می‌تواند باعث آن شود که عاشق موهای طبیعی‌مان باشیم یا از آنها بیزار باشیم. مطابق با اظهارات اریکا کانون، متخصص آموزش‌دیده در رابطه با رنگ مو، این آموزش‌ها زمانی بیشترین اهمیت را پیدا می‌کند که موهایی نازک و آسیب‌پذیر داشته باشیم و بخواهیم مناسب‌ترین رنگ مو را انتخاب کنیم.

بسیاری از کسانی که موهای نازکی دارند، معمولاً فکر می‌کنند که مناسب‌ترین رنگ مو برای این دسته از افراد رنگ‌های روشن و متمایل به بلوند است، اما جالب آنجاست که متخصص رنگ موی ما با این نظر مخالف است. کنون توضیح می‌دهد: «کلید داشتن رنگ مویی که موهای شما را شاداب‌تر و پرپشت‌تر نشان دهد، انتخاب مناسب روش رنگ زدن موهایتان است، نه رنگی که انتخاب می‌کنید.» در واقع او فکر می‌کند مادامی که روش مناسبی برای رنگ کردن موهایتان انتخاب کرده باشید، می‌توانید رنگ موهای نازک‌تان را از هر طیف و خانواده‌ای که دوست داشته باشید انتخاب کنید. ادامه مطلب را دنبال کنید تا با پنج پیشنهاد متخصص رنگ موی ما برای بایدها و نبایدهای رنگ زدن موهای نازک آشنا شوید.

 

به جای یک رنگ موی سراسری تک‌رنگ...

یک رنگ موی چندبعدی را امتحان کنید!

رنگ موی چند بعدی

کنون می‌گوید: «وقتی که می‌خواهید یک رنگ موی جدید انتخاب کنید، اولین چیزی که باید در نظر داشته باشید این است که تا چه مدت زمانی می‌توانید از رنگ موهایتان به خوبی نگهداری کنید. بنابراین اگر فرصت آن را ندارید که زود به زود به سالن آرایشی مراجعه کنید، بهتر است یک رنگ موی یک‌دست و تک‌رنگ را انتخاب نکنید، زیرا این رنگ مو به مرور زمان شادابی خود را از دست می‌دهد و نیاز به تجدید رنگ دارد. مات بودن و رنگ و رو رفته بودن موها باعث می‌شود که افراد توجه بیشتری به نازک و کم‌پشت بودن موهای سرتان داشته باشند، بنابراین استفاده از رنگ‌هایی با چند تناژ مختلف و چندبعدی، کمک می‌کند که حتی پس از چندین بار شسته شدن موهایتان و از بین رفتن درخشش و شادابی اولیه‌ی آنها، موهایتان همچنان جلوه مناسبی داشته باشند و جذابیت خود را حفظ کنند.

رنگ موی چند بعدی

ترفند تخصصی:

به گفته کنون ترفندهایی وجود دارند که می‌توانید با استفاده از آنها، در فاصله مراجعاتتان به سالن‌های آرایشی کم‌پشت بودن ریشه‌ی موهایتان را بپوشانید. یکی از این ترفندها استفاده از پودرهای پرپشت‌کننده موی سر است و ترفند دیگر آن است که به جای صاف کردن موهایتان، موهایتان را حالت‌دار و بافت‌دار آرایش کنید. او عقیده دارد که این دو ترفند به تنهایی، تأثیر شگفت‌انگیزی در پوشاندن ریشه‌های مو و کمک به پرپشت‌تر نشان دادن موهایتان می‌کنند.

 

به جای رنگ کردن همه‌ی موهایتان...

عمداً رنگ نکردن ریشه‌ی موهایتان را امتحان کنید!

رنگ کردن نوک موها

با وجود آنکه کنون اعتقاد دارد که می‌توان از هر طیف و خانواده‌ی رنگی برای موهای نازک و کم‌پشت استفاده کرد، با این وجود او هشدار می‌دهد که هرگز نباید یک خط و مرز مشخص و قاطع بین رنگ موی انتخابی و رنگ ریشه‌ی طبیعی موهایتان وجود داشته باشد. او می‌گوید: «با وجود آنکه داشتن تضاد رنگی باعث ایجاد جلوه‌ی بصری و پرپشت‌ به نظر رسیدن موهایتان می‌شود، اما بهتر است از متخصص رنگ مویتان بخواهید که قسمتی از موهایتان را به رنگ طبیعی ریشه‌ی موها باقی بگذارد تا علاوه بر آنکه موهایتان ظاهری سه‌بعدی پیدا می‌کند، وقتی که ریشه‌ی موهایتان رشد می‌کند مرز قاطع و خشنی بین قسمت‌های رنگ شده و قسمت‌های تازه رشد کرده ایجاد نشود. به این ترتیب علاوه بر آنکه موهایتان پرپشت‌تر و جذاب‌تر به نظر می‌رسد، مدت‌ زمان بیشتری مرتب و خوش‌ظاهر هستید.

رنگ کردن نوک موها

ترفند تخصصی:

به گفته متخصص رنگ موی سلبریتی‌ها، ناتالی رزنبرگ، می‌گوید که درست است که حجم دادن به موها برای افرادی که موهای نازک و کم‌پشت دارند اهمیت ویژه‌ای دارد، اما باید توجه داشته باشید که از برس‌های مناسبی استفاده کنید که پس از مدتی به موهایتان آسیب نرسانند و باعث ریزش موی بیشتر نشوند. او می‌گوید: «همه‌ی برس‌ها یکسان ساخته نمی‌شوند. برخی از برس‌ها که ساختار نامناسبی دارند می‌توانند باعث آسیب دیدن و وزوزی شدن موها شوند.» رزنبرگ تأکید می‌کند که علاوه بر آنکه بهتر است از برسی با دندانه‌های درشت و فاصله‌دار استفاده کنیم که به راحتی بین تارهای مو حرکت می‌کند، همیشه باید برس کشیدن موها را از نوک موها به سمت ریشه‌ انجام دهیم و در زمان باز کردن گره‌های مو، بسیار با احتیاط و آرام عمل کنیم. او می‌گوید: «هرگز گره‌های مویتان را نکشید و به موهایتان فشار وارد نکنید. این کار باعث می‌شود تارهای مویتان آسیب ببینند و پاره شوند.»

 

به جای آنکه موهایتان را یکنواخت رنگ بزنید...

هایلایت‌های استراتژیک را امتحان کنید!

رنگ موی هایلایت‌ استراتژیک

 

کنون می‌گوید: «من عاشق آن هستم که از هایلات‌های مختلف برای عمق دادن به موهای کم‌پشت و نازک استفاده کنم. با استفاده از تنالیته‌های مختلف رنگی و تکنیک‌های مناسب رنگ زدن مو، می‌توانیم کاری کنیم که موهای نازک و کم‌پشت شما به چشم دیگران پرپشت‌تر و ضخیم‌تر باشند. شما می‌توانید هر رنگ مویی که دوست دارید را انتخاب کنید، سپس با متخصص رنگ مویتان تنالیته‌های هم‌خانواده‌ی آن رنگ را انتخاب کرده و با استفاده از آنها و هایلایت‌هایی که با دقت و استراتژیک انتخاب شده‌اند، به موهایتان عمق و حجم بیشتری بدهید. هایلات موهای دور صورت، دسته‌های کوچک از موی بلوند، و تکنیک‌های مختلف رنگ کردن مو مانند بالیاژ تنها بخشی از گزینه‌هایی هستند که در اختیار دارید.»

رنگ موی هایلایت‌ استراتژیک

ترفند تخصصی:

بسیار مهم است که از وسایل حرارتی مناسبی برای موهایتان استفاده کنید. درست است که ممکن است بعضی از این وسایل گران باشند، اما از آنجایی که کیفیت این لوازم ارتباط مستقیمی با سلامتی موهایتان و ماندگاری رنگ مویتان دارد، هزینه کردن در این زمینه به نوعی سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود. رزنبرگ می‌گوید: «استفاده از وسایل حرارتی مناسب برای حالت دادن به موهایتان باعث می‌شود که مدت زمانی که تارهای مویتان در معرض حرارت مستقیم قرار می‌گیرند کوتاه‌تر شود و به همین دلیل، احتمال آسیب رسیدن به موهایتان کمتر شود. این نکته زمانی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که شما موهایی نازک و کم‌پشت داشته باشید، زیرا این دسته از موها طبیعتاً پتانسیل بیشتری برای آسیب‌دیدگی و ریزش دارند. توصیه‌ی دیگر من آن است که پیش از استفاده از ابزارهای حرارتی برای حالت دادن به موهایتان، از محصولاتی استفاده کنید که از تارهای مو محافظت می‌کنند.»

بیشتر بخوانید: برای رشد موهایتان خوردن روغن ماهی را فراموش نکنید!

 

به جای استفاده از رنگ‌های با ماندگاری بالا...

رنگ‌هایی با ماندگاری کمتر را امتحان کنید!

رنگ مو با ماندگاری کمتر

 

کنون اعتقاد دارد که یکی از مهم‌ترین مواردی که در انتخاب رنگ مو برای موهای نازک و کم‌پشت باید به آن توجه کنید، میزان ماندگاری رنگ مو است. او می‌گوید همان طور که پیش از این نیز گفتم، استفاده از چندین تناژ مختلف در رنگ موی انتخابی‌تان کمک می‌کند که حجم‌ موهایتان بیشتر به نظر برسد. علاوه بر این، رنگ نزدن ریشه‌ی موهایتان کمک می‌کند که با رشد موها و در آمدن ریشه‌ی موهایتان، ظاهرتان تا مدت زمان طولانی‌تری مرتب باشد. اما اگر موهایتان به طور طبیعی نازک و با رنگ روشن است، و از رنگ مویی تیره‌تر و یا از خانواده‌ی قرمز استفاده کرده‌ باشید، وقتی که ریشه‌ی موهایتان با رنگ طبیعی و روشنش رشد می‌کند حتی نازک‌تر و کم‌پشت‌تر از قبل به نظر می‌رسد و گاهی حتی به نظر می‌رسد که پوست کف سر شما هم دیده می‌شود. بنابراین استفاده از رنگ موهایی که مدت زمان ماندگاری کمتری دارند باعث می‌شود که زود به زود رنگ مویتان را شارژ کنید و ریشه و تارهای مویتان را با هم یک‌دست کنید.»

رنگ مو با ماندگاری کمتر

ترفند تخصصی:

کنون می‌گوید: «اهمیت بسیار زیادی دارد که یک روتین مراقبتی مناسب برای موهایتان انتخاب کنید و با دقت و قدم قدم آن را انجام دهید تا موهایتان رشد بیشتری داشته باشند و اندک اندک، با بیشتر شدن تعداد تارهای مو و ضخیم‌تر شدن آنها، حجم موهایتان به اندازه دلخواه برسد.» او همچنین تأکید می‌کند که این دقت باید در زمان انتخاب محصولات مراقبت از مو دو چندان شود، زیرا بسیاری از این محصولات حاوی نمک‌های مختلف هستند که به مرور زمان به تارهای مو آسیب می‌رسانند.

بیشتر بخوانید: شما هم به اصلاح رنگ مو نیاز دارید؟

 

به جای استفاده از رنگ موهای دراماتیک و متفاوت...

رنگ مویی نزدیک به موی طبیعی موهایتان را امتحان کنید!

رنگ مو نزدیک به موی طبیعی

«اگر می‌خواهید موهایتان را یک‌دست رنگ کنید، بهتر است به جای انتخاب یک رنگ موی دراماتیک که تفاوت بسیار زیادی با رنگ موی طبیعی‌تان دارد، از رنگ مویی استفاده کنید که یک یا دو درجه با رنگ ریشه‌ی موهایتان اختلاف دارد.» کنون می‌گوید: «بهتر است تنها زمانی رنگ موهای کاملاً متفاوت با رنگ طبیعی مویتان را انتخاب کنید که بتوانید زمان و هزینه‌ی کافی صرف نگهداری از موهایتان کنید. زمانی که رنگ مویی نزدیک به رنگ طبیعی موهایتان انتخاب می‌کنید ریسک اینکه ریشه موهایتان کم‌پشت‌تر به نظر برسد را کمتر می‌کنید.»

رنگ مو نزدیک به موی طبیعی

ترفند تخصصی:

رزنبرگ می‌گوید: «موهایی که به طور طبیعی نازک‌تر و کم‌پشت‌تر هستند، پتانسیل بیشتری برای آسیب‌دیدگی و شکست دارند. بنابراین باید تا حد امکان از هرگونه فشار و تنش بر روی تار مویتان پرهیز کنید. جمع کردن موی سرتان با کش سر و یا بستن موهایتان به شکل دم‌اسبی باعث می‌شود که تارهای مو کشیده شوند و علاوه بر آنکه خود تارهای مو دچار شکستگی و پارگی می‌شوند، ریشه‌ی مو نیز به مرور آسیب می‌بیند و باعث ریزش موی بیشتر می‌شود. اگر می‌خواهید موهایتان را ببندید، به جای استفاده از کش سرهای لاستیکی و محکم بهتر است از کش سرهای پارچه‌ای و ملایمی استفاده کنید که به موهایتان فشار کمتری وارد می‌کنند. استفاده از کش سرهای لاستیکی باعث می‌شود که موهایتان به سادگی در هم گره بخورند.»

بیشتر بخوانید: چگونه از موهای رنگ شده‌مان در خانه مراقبت کنیم؟

 

مطالب مرتبط