7 نکته آرایشی موثر که سایه چشم شما روشن‌تر به نظر برسد

7 نکته آرایشی موثر که سایه چشم شما روشن‌تر به نظر برسد

07 اردیبهشت 1401

این را قبلاً گفته‌ایم و باز هم خواهیم گفت، چشم‌های مشخص کلید اصلی آرایش کامل هستند. سایه‌های چشم نقش مهمی در تضمین این موضوع دارند، و به همین دلیل است که ما اینجا هستیم تا نکات آرایشی را برای روشن‌تر نشان دادن سایه‌های چشم به اشتراک بگذاریم. ما چندین سایه را امتحان کرده‌ایم تا رنگ‌هایی را که چشم‌ها را درخشان‌تر و روشن‌تر نشان می‌دهند، بیابیم. ما همچنین راه‌هایی را کشف کرده‌ایم که می‌توان اطمینان حاصل کرد که سایه‌های چشم شما به همان اندازه که در پالت هستند، قوی به نظر می‌رسند.

چگونه می‌توان آن سایه چشم با رنگ روشن عالی را بدست آورد؟ این یک راز است؟ خوب نه واقعا! ما لیستی از نکاتی را گردآوری کرده‌ایم که به شما کمک می‌کند ظاهر دلخواه خود را داشته‌باشید. صرف نظر از رنگ و مارک لوازم آرایش با این نکات اکنون می‌توانید با خیال راحت سایه چشم را امتحان کنید و چشمان خود را زیباتر نشان دهید!


پرایمر چشم


آرایش سایه چشم

اکثر ما بیشتر روی نتیجه نهایی آرایش چشم تمرکز می‌کنیم، اما همیشه فراموش می‌کنیم که از پرایمر چشم استفاده کنیم. پرایمرهای سایه چشم مانند یک محصول چند منظوره عمل می‌کنند. این یک تصور غلط است که پرایمرهای چشم تنها با هدف افزایش ماندگاری سایه چشم کار می‌کنند. پرایمرهای چشم همچنین به سایه چشم‌ها شادابی می‌بخشند و باعث می‌شوند که رنگ روی پلک شما ظاهر شود و تحت تأثیر رنگدانه‌های پلک که ممکن است به طور طبیعی داشته‌باشید، قرار نگیرد.

پرایمرهای چشمی دارای پوشش‌های مختلف هستند. می‌توانید رنگ پوست را برای یکنواخت کردن رنگدانه‌های پلک و همچنین کمک به برجسته شدن سایه چشم انتخاب کنید. یک پرایمر سفید یا کم رنگ باعث می‌شود که سایه چشم‌ها بسیار پر جنب و جوش به نظر برسند.


پایه سایه چشم


آرایش سایه چشم

پایه سایه چشم یک راه محبوب برای روشن و شاداب نشان دادن سایه چشم است. فرمول پایه سایه چشم با پرایمر چشم کاملا متفاوت است. فرمول غلیظ و کرمی دارد. پایه سایه چشم روشن به تشدید رنگ کمک می‌کند و همچنین به چسبیدن سایه چشم به پلک کمک می‌کند. بهترین کاربرد پایه سایه چشم با نوک انگشتان است که به پخش آسان محصول کمک می‌کند. آرایشگران همیشه ابتدا پرایمر چشم را می‌زنند و سپس آن را با پایه سایه چشم پر می‌کنند.

بیشتر بخوانید: آموزش سایه چشم


مداد چشم سفید


آرایش سایه چشم

مداد چشم به راحتی می‌تواند به عنوان پایه‌ای برای سایه چشم شما دو برابر شود. اگر بودجه کمی دارید یا اگر پرایمر یا پایه سایه چشم ندارید، این ترفند کمک بزرگی به شما خواهد‌کرد. مداد چشم سفید می‌تواند به راحتی جایگزین پرایمر سایه چشم شود. آن‌ها به طور کلی با یک فرمول کرمی خوب ساخته می‌شوند که کمک می‌کند سایه چشم محکم روی آن‌ها بچسبد. مزیت اضافه شده این است که آن‌ها همچنین شدت رنگ سایه‌های چشم را افزایش می‌دهند زیرا مات هستند و رنگدانه‌های پلک را از بین می‌برند. تمام پلک خود را با مداد چشم سفید بپوشانید و از یک برس سایه چشم سفت یا انگشتان خود استفاده کنید تا به سرعت خط چشم را به طور یکنواخت پخش کنید تا به عنوان پایه عمل کند. سپس سایه چشم خود را روی آن قرار دهید و شدت رنگ روشن‌تری را روی پلک‌های خود مشاهده کنید.


مداد چشم مشکی


آرایش سایه چشم

درست مانند مداد چشم سفید به عنوان پایه‌ای برای آرایش چشم، مداد چشم مشکی نیز در از بین بردن شادابی سایه چشم موثر عمل می‌کند. تنها ترفندی که باید به خاطر بسپارید این است که آن را به‌عنوان پایه فقط برای سایه‌های تیره‌تر استفاده کنید، زیرا سایه‌های کم‌رنگ می‌توانند به محض اینکه روی پایه‌های تیره‌تر مانند مشکی استفاده می‌شوند، رنگ را تغییر دهند. رنگ‌های سایه چشم سبز، برنزی، قهوه‌ای، قرمز، آبی و بنفش به طرز شگفت‌انگیزی با پایه مداد چشم مشکی کار می‌کنند.


لایه‌بندی


آرایش سایه چشم

این نکته ممکن است ساده به نظر برسد، اما برای روشن‌تر نشان دادن سایه‌های چشم‌تان بسیار مفید است. به سادگی سایه چشم را دو بار به صورت لایه‌ای بزنید تا به وضوح روشن‌تر شدن سایه‌ی شما کمک کند.

بیشتر بخوانید: آموزش کشیدن خط چشم


مرطوب کردن براش سایه


آرایش سایه چشم

محبوب‌ترین ترفند من برای اینکه سایه‌های چشمم به وضوح روشن‌تر به نظر برسد و بیرون بیاید، خیس کردن براش سایه چشم با اسپری آرایشی یا آب ساده است. بعد از اینکه براش سایه چشم خود را با آب خیس کردید، به آرامی آن را روی دستمال کاغذی یا حوله‌ای تمیز بکشید تا آب اضافی آن گرفته شود. همیشه به یاد داشته‌باشید که براش را زیاد با آب خیس نکنید زیرا باعث می‌شود سایه‌های چشم‌تان از پلک‌هایتان خارج شود. برس باید کمی مرطوب باشد تا محصول را برداشته و روی پلک خود بکشید. شما فورا متوجه رنگدانه‌های روشن‌تر و شدیدتر خواهید‌شد.


کانسیلر


آرایش سایه چشم

اگر پلک‌های کاملا طبیعی دارید و واقعاً نیازی به پرایمر اضافی ندارید، می‌توانید قبل از استفاده از سایه چشم از کانسیلر خود به عنوان پایه استفاده‌کنید. فرمول کانسیلر رنگ بسیار کرمی به عنوان رنگ پایه به پلک شما می‌دهد و به چسبیدن بهتر سایه چشم به پلک کمک می‌کند و همچنین رنگدانه‌های روی پلک‌های شما را یکنواخت می‌کند و شدت رنگ روشن‌تری برای شما ایجاد می‌کند.

بیشتر بخوانید: 14 سایه چشم پاپ

ما نمی‌توانیم به اندازه کافی بر اهمیت آرایش چشم که برجسته است تأکید کنیم. سایه چشم یکی از محصولات کلیدی برای تعیین زیبایی چشم شماست. برخی از استایل‌ها نیاز دارند که سایه چشم شما روشن باشد تا چشمان شما را برجسته کند و ظاهر کلی شما را تکمیل کند. این نکات آرایشی را دنبال کنید تا سایه چشمتان روشن‌تر شود و به ظاهر دلخواه برسید. هنگامی که از ترکیب دو یا چند رنگ برای دستیابی به یک جلوه هنری استفاده می‌کنید، این نکات به هر رنگی اجازه می‌دهد ظاهر شود و نقش خود را ایفا کند تا بهترین را در چشمان شما نشان‌دهد.

بیشتر بخوانید: با 5 مدل خط چشم پایه و کاربردی آشنا شوید

 

مطالب مرتبط