راهنمای کاربردی استفاده از کانسیلرهای رنگی در میکاپ

راهنمای کاربردی استفاده از کانسیلرهای رنگی در میکاپ

23 آذر 1399

آیا در کیف لوازم آرایشتان، فقط به یک کانسیلر نیاز دارید؟ البته که نه! برای رسیدن به یک میکاپ ایده‌آل و بی‌نقص، داشتن یک پک کانسیلر رنگی کاملا ضروری است. پس برای تهیه آن همین امروز اقدام کنید. در مورد پوست‌هایی که مشکلاتی نظیر ناصافی، چین و چروک، منافذ باز و... دارند کانسیلر پایه به تنهایی پاسخگو نیست. اینجاست که یک پک کانسیلر رنگی با داشتن رنگ‌های مکمل در خودش به کمک‌‌تان می‌آید. برای این که در این مورد بیشتر بدانید و سطح کیفیت میکاپ خود را بالاتر ببرید در ادامه با ما همراه باشید.


کانسیلر پایه 


رنگ بیسیک (پایه) دقیقا همان رنگی است که برای کانسیلر روزانه خود باید استفاده کنید. به عنوان مثال، کانسیلر‌هایی با ته مایه زرد-نارنجی در چرخه رنگ، خنثی کننده رنگ‌های تیره مثلآبی به حساب می‌آیند. پس با مصرف کانسیلر‌هایی از این دسته می‌توانید نقاط تیره پوست مانند زیر چشم را پوشش دهید و تیرگی آن را محو کنید.

  • برای داشتن ظاهر طبیعی، مقداری از کانسیلر را به صورت نقطه‌ای روی راس سه گوشه تیرگی پلک پایین‌تان قرار دهید تا مرز مثلث تیره زیر چشمتان مشخص شود. من برای استفاده از کانسیلر ترجیح می‌دهم از نوک انگشتانم استفاده کنیم. بخاطر این که گرمای انگشت باعث جذب بهتر محصول در پوست می‌شود. میکاپ شما وقتی ایده‌آل به نظر می‌رسد که با ضربات ملایم انگشت، کانسیلر را از گوشه داخلی پلک پایین به سمت گوشه خارجی بکشید. به طوری که در محدوده مثلث زیر چشم ضربات به صورت ملایم و با حالت جاروبی اول به گوشه داخلی پلک وارد شود و در امتداد آن به سمت کناره بینی و در نهایت به گوشه خارجی و بالای پلک. البته لازم است بدانید که استفاده از کانسیلر را محدود به همین مثلث نکنید. بلکه سعی کنید مرز خطوط خارجی مثلث را محو کنید تا از بروز دو رنگی و مصنوعی شدن میکاپ جلوگیری شود.

کانسیلر زرد


کانسیلر زرد برای محو کردن قسمت‌های تیره پوست که متمایل به آبی یا بنفش است کاربرد دارد. قسمت‌هایی مانند حلقه‌های تیره و آزار دهنده زیر چشم یا رگ‌های خونی قابل مشاهده بر روی پلک در پوست‌های نازک و روشن. توجه داشته باشید که استفاده از این محصول فقط به خانم‌هایی پیشنهاد می‌شود که پوستی روشن دارند، اما در مورد کسانی که پوستی متوسط تا تیره دارند بهتر است از کانسیلر‌های نارنجی و تیره‌تر استفاده شود و اگر رنگ پوست شما کاملا روشن است، پیشنهاد می‌کنیم پیش از استفاده از کانسیلر، از یک پرایمر سایه چشم با ته رنگ زرد استفاده کنید تا رگ‌های خونی موجود روی پلک کاملا محو شوند و از پلک خود یک بوم بی‌نقص برای نقاشی روی آن بسازید.

  •  مقداری از کانسیلر را در مرکز پلک پایین قرار دهید و با استفاده از گرمای نوک انگشت با ضربات ملایم و جاروبی آن را به زیر گوشه داخلی و خارجی چشم بکشید، سپس به تدریج آن را به سمت پایین‌ترین قسمت حلقه‌ی زیرِ چشم هدایت کنید تا محدوده مثلث زیر چشم مشخص شود. ترکیب کردن را از قسمت خط مژه شروع کنید و به سمت بالای سیب گونه ادامه دهید.

کانسیلر هلویی 


کانسیلر هلویی یک گزینه بسیار مناسب برای محو کردن سایه‌های آبی و بنفش روی پوست است. در چرخه رنگ، رنگ‌های زرد روشن و هلویی دقیقا در نقطه مقابل رنگ‌های تیره بنفش و آبی قرار می‌‌گیرند و جزو بهترین محو کنندگان آن‌ها به حساب می‌آیند. پیشنهاد می‌شود خانم‌هایی که رنگ پوستشان متوسط تا تیره است از این نوع کانسیلر استفاده کنند. 

  • زیر چشم خود یک مثلث قائم‌الزاویه را در نظر بگیرید، به طوری که ضلع قائم آن به موازات گوش و بلندترین ضلع آن به سمت کناره بینی باشد و ضلع دیگر آن در نقطه مقابل طول بینی باشد. با ضربات ملایم و جاروبی کانسیلر را از سمت گوشه داخلی چشم و در امتداد ضلع بزرگ به سمت گوش بکشید. حالا که مرز مثلث را مشخص کرده‌‌اید به سمت بیرون و پایین ضلع، ضربات ملایم بزنید تا رنگ کانسیلر به تدریج با بقیه قسمت‌های صورت محو شود.

کانسیلر نارنجی 


استفاده از کانسیلر نارنجی فقط و فقط مخصوص افرادی است که پوستی متوسط تا تیره دارند. این کانسیلر، رنگ قسمت‌هایی از پوست را که بنفش یا آبی است محو می‌کند و پوستی یک دست و با طراوت را به فرد هدیه می‌دهد. 

  • ابتدا لایه نازکی از کانسیلر را روی نقاط تیره پوست بزنید. سپس آن را به سمت خارج (به طرف گوش) و به سمت پایین (به طرف استخوان گونه) پخش کنید. کانسیلر نارنجی که برای محو کردن قسمت‌های تیره استفاده می‌شود را باید همراه با کرم پودر یا فاندیشن استفاده کرد. اگر این کانسیلر پوست شما را تیره‌تر کرد، بهتر است آن را با یک کانسیلر زرد یا پایه جایگزین کنید. 

کانسیلر بنفش 


این رنگ به نظرتان خسته کننده است؟ اصلا این طور نیست! از کانسیلر بنفش استفاده کنید و سرزندگی و شادابی را به پوست‌تان هدیه دهید. این نوع کانسیلر برای محو کردن جای جوش، زخم و البته قسمت‌های زرد رنگ پوست فوق‌العاده است.

  • از آنجا که این کانسیلر برای سر زنده کردن ظاهر پوست به کار می‌رود آن را به طور یکنواخت و نقطه‌ای روی تمامی نقاط پوست بزنید. سپس با یک اسفنج نرم در همه جای صورت پخش کنید.

کانسیلر سبز 


کانسیلر سبز برای محو کردن قرمزی پوست به کار می‌رود. لذا می‌توان با آن نقاط قرمز پوست مانند لک، جوش و سایر التهابات را پوشش داد. چنانچه پوستی حساس، ملتهب، مستعد آکنه یا مستعد قرمزی ناشی از آلرژی دارید از این کانسیلر کمک بگیرید. در مورد خانم‌هایی که در کل پوست صورتشان، نقاط قرمز حاصل از آلرژی یا آکنه دارند توصیه می‌‌شود از پرایمر سبز استفاده کنند اما اگر تعداد یا شدت قرمزی‌ها کم است یک کانسیلر سبز نیز کفایت می‌کند.

  • کانسیلر را روی نواحی قرمز پوست مثل گوشه‌های بینی، سیب گونه، چانه و دیگر قسمت‌های قرمز رنگ بزنید. با استفاده از اسفنج آرایشی یا نوک انگشت، کانسیلر را روی پوست‌تان پخش کنید. هرگز آن را روی پوست‌تان نکشید، بلکه با ضربه‌های ملایم جذب آن را بیشتر کنید. اگر ته مایه‌ای از رنگ سبز روی صورت‌تان باقی ماند اصلا نگران نباشید. مطمئن باشید در ترکیب با فاندیشن پودری یا مایع اثری از آن باقی نخواهد ماند.

با پوست خود مهربان باشید و به ضربات خیلی ملایم بسنده کنید. در صورتی که فشار بیش از حد به پوست آید، حتی احتمال دارد التهاب و قرمزی پوست بیشتر نمایان شود! در روزهایی که التهاب پوست شما بیشتر است، پیشنهاد می‌کنیم قبل از استفاده از پرایمر یا کانسیلر، به منظور التیام پوست از بالم یا مرطوب کننده استفاده کنید و البته که می‌دانید ضد آفتاب نیز هرگز نباید از قلم بیفتد. پس بهتر است یاد بگیرید که چگونه از ضدآفتاب در میکاپ‌تان استفاده کنید. تمام کانسیلر‌ها (رنگ‌های اصلاح کننده) ضمن آن که اثری از خودشان روی پوست باقی نمی‌گذارند بلکه به شما کمک می‌کنند تا رنگ‌ها و نقاط نامطلوب پوست‌تان را محو کنید. استفاده از کانسیلر در ابتدای میکاپ کمی زمان‌بر است. اما چنان یکنواختی و زیبایی به پوست‌تان می‌‌دهد که قبلا حتی با استفاده از لوازم آرایشی گران قیمت به آن دست پیدا نمی‌کردید. حالا که می‌دانید چطور باید از کانسیلر‌ها (اطلاح کننده‌های رنگ) استفاده کنید، خیلی راحت می‌توانید به یک میکاپ حرفه‌ای دست پیدا کنید. به چرخه رنگ اعتماد کنید تا بهترین میکاپ را خلق کنید. 

مطالب مرتبط