هرگز این لباس‌ها را در مراسم عروسی نپوشید!

هرگز این لباس‌ها را در مراسم عروسی نپوشید!

10 آذر 1399

به یک جشن ازدواج دعوت شده‌ایم. یک چالش بزرگ: حالا چی بپوشم؟! شاید اگر ذره‌ای فکر کنیم، داخل کمد لباس‌هایمان را کمی بگردیم یا سری به یک بوتیک شیک بزنیم تا بتوانیم سربلند از این چالش بیرون بیاییم. اما در اینجا می‌خواهم یک چالش بزرگتر را مطرح کنم: حالا چی نپوشم؟! کافیست یک حرکت اشتباه بزنیم و به عنوان مهمان، خود را گرفتار دردسری بزرگ کنیم. ‌ما مهمان هستیم و می‌خواهیم در این مراسم بهترین خودمان باشیم. اما بایدها و نبایدهایی وجود دارند که اگر آنها را دنبال نکنیم این یک آرزوی محال خواهد شد. برخی از این بایدها و نبایدها مشخص هستند، اما تشخیص برخی دیگر به اندکی ریزبینی نیاز دارد. در این مقاله همراه شما خواهم بود با بررسی این بایدها و نبایدها. قطعا نمی‌خواهید در جشن ازدواج بهترین دوست‌تان با پوششی نامناسب ظاهر شوید؟ پس در ادامه همراه ما باشید.

لباس سفید

مهمانان زیادی را دیده‌ام که در جشن عروسی، لباس صورتی کم رنگ، متالیک یا  حتی بدتر از آن، لباس کاملا سفید پوشیده‌اند. یک قانون طلایی: هرگز در مراسم عروسی لباسی نپوشید که شبیه لباس عروس باشد. قرار نیست شما را با عروس اشتباه بگیرند. پس هرگز این کار را نکنید، حتی اگر لباس سفیدتان مینی ژوب باشد.

لباسی که از لباس عروس زیباتر و پر زرق و برق‌تر است

در جشن عروسی، عروس باید زیباترین باشد و بیش از همه در چشم دیگران بدرخشد. لطفا به عنوان مهمان، از پوشیدن لباس‌های خیلی براق، روشن و پر زرق و برق بپرهیزید و این یک شب را اجازه دهید همه چشم‌ها خیره به عروس زیبا و بی‌مانند مجلس باشد. هرگز از این جور مهمان‌ها نباشید که همه نگاه‌ها را برای خودشان می‌خواهند.

لباس‌های لختی

گاهی وسوسه می‌شویم اندام زیبا و برهنه خود را هر چه بیشتر به نمایش بگذاریم. اما یادمان باشد جشن عروسی جایی برای تخلیه این گونه وسوسه‌ها نیست. به ویژه این که برخی از این جشن‌ها در فضایی مقدس برگزار می‌شوند و ساز و کار خودشان را می‌طلبند و ویژه‌تر از آن که خود مراسم ازدواج، مراسمی روحانی و مقدس است که پوشش مناسب، برایش زیبنده‌تر خواهد بود. شاید بهتر است این وسوسه‌ها را بگذاریم برای شبی دیگر، جایی دیگر!

لباس جین

لباس جین؟ شلوار لی ؟ برای یک مراسم عروسی؟ اصلا حرفش را هم نزنید!  حتی اگر قرار باشد مراسم در ساحل، سالن تاتر یا انبار برگزار شود، باز هم پوشیدن لباس جین برای چنین مراسمی قابل قبول نیست. قابل قبول که هیچ، اصلا صورت خوشی هم ندارد. امیدوارم اگر روزی چنین وسوسه‌ای به ذهنتان رسید، حداقل مادرتان سفت و سخت جلوی شما را بگیرد. بهتر است در مقابل این وسوسه، یک لباس راحتی شیک و مناسب بپوشید.

لباسی به رنگ لباس ساقدوش‌ها

رعایت این یک مورد یک مقدار سخت است. چرا؟ چون شاید اینقدر با صاحب مجلس رابطه نزدیکی نداشته باشید که بتوانید قبل از مراسم، در مورد رنگ لباس ساقدوش‌ها سوالی از او بکنید. اما اگر چنین شانسی داشتید که مطلع شوید، حتما سعی کنید آن شب لباسی بپوشید که هم رنگ لباس ساقدوش‌ها نباشد. شما که نمی‌خواهید مثل ساقدوش‌ها یا تدارک چی‌های مراسم به نظر برسید؟ می‌خواهید؟

لباس قرمز

بسیاری از ما داستان‌های زیادی شنیده‌ایم در مورد این که عروس مجلس از مهمانانش خواسته لباس براق و روشن نپوشند. علاوه بر این، به نظر می‌رسد رنگ قرمز هم خیلی با مزاج عروس خانم‌ها سازگار نیست. جامعه آماری طی یک تحقیق انجام شده در بین چندین عروس، به این نتیجه رسید که قرمز نپوشیدن جزو قانون‌های استاندارد یک مجلس عروسی است.

لباس سیاه

آخرین توصیه ما را بشنوید. رنگ مشکی برای خودش داستانی است. اما در کل به نظر می‌رسد بیشتر تصویر حضور در یک مراسم خاکسپاری را تداعی کند. بعید می‌دانم مایل باشید به مراسم جشن و سرور بهترین دوست‌تان با خود سایه‌ای از غم و اندوه ببرید. پس اگر مایلید سیاه بپوشید، با تزیین‌هایی شاد مثل تکه دوزی یا سنگ دوزی، رنگ سیاه را در پس زمینه پوشش خود قرار دهید.

بیشتر بخوانید: اگر مهمانِ جشن عروسی هستی، اینجوری آرایش کن!

مطالب مرتبط