12 خط چشمی که به آرایشتان، رنگ و لعاب خاصی می‌دهد

12 خط چشمی که به آرایشتان، رنگ و لعاب خاصی می‌دهد

14 مهر 1399

در طول این سال‌ها، آموزش خط چشم بسیار محبوب شده است. خط چشم لوازم آرایشی است که می‌تواند به میزان زیادی واقعاً ظاهر شما را عوض کند. اضافه کردن خط چشم به روتین آرایشی به شما این فرصت را می‌دهد که ظاهر آرایش خود را با روش‌های متفاوت تغییر دهید. فرقی نمی‌کند که خط چشم پهن، با رنگ‌های متفاوت، کریستالی یا دوبل باشد، اضافه شدن خط چشم به آرایش ظاهر شما را گیرا می‌کند. همچنین با وجود آموزش‌های موجود در یوتیوپ، شما همیشه می‌توانید به دنبال آموزش‌های جدید خط چشم باشید.

خط چشم و سایه

اولین آموزش خط چشم در این لیست راهی بسیار خاص برای منحصر به فرد کردن ظاهر شما آن هم تنها با چشمانتان است. داشتن خط چشمی پهن که به سمت بالا و روی پف پلک ادامه دارد به خودی خود میکاپی خاص است اما اضافه کردن سایه چشم به آن حتی این خط چشم را خاص و متایزتر کند. شما می‌توانید هر رنگ سایه‌ای که دوست دارید انتخاب کرده و آن را اطراف خط چشم بزنید. ابتدا سایه چشم را زده و سپس خط چشم بکشید تا دستیابی به این میکاپ را برای شما آسان‌تر شود!

خط چشم پهن با سایه

خط چشم داخل و بیرون

خط چشم پهن ترندی محبوب است اما ترند جدید این است که خط چشم شما هم به سمت داخل چشم ادامه داشته باشد و هم بیرون آن. درست کردن دم خط چشم برای قسمت داخلی آن، به آرایش شما حالتی جذاب می‌دهد و معمولاً دیگر میکاپ‌ها نمی‌توانند این حالت را به وجود آورند. این خط چشم حالتی موج‌دار به چشم‌های شما داده و آرایش شما را خاص می‌کند.

کشیدن خط چشم داخل و بیرون چشم

خط چشم دوبل

به دنبال مطلب بالا یعنی داشتن دو خط چشم برای چشم، در این میکاپ خط چشم به صورت کامل پف پلک شما را نیز در برمی‌گیرد. به جای اینکه خط قسمت پف پلک را نصفه ادامه بدهید، مانند خط چشم بالایی، آن را به صورت کامل انجام دهید. این خط چشم بسیار آسان‌تر است اما برای کشیدن آن باید دستی بدون لرزش داشته باشد. جهت منسجم و یکپارچه کردن خط چشم، خط کوچکی زیر خط مژه پایینی خود و در مرکز صورت بکشید. اینگونه ترکیبی از دو خط چشم اول، البته با تغییری زیبا در آنها خواهید داشت!

خط چشم دوبل

خط چشم اسموکی

اگر به نظر شما استفاده از خط چشم تنها وسیله ممکن برای خط چشم کشیدن است، باید به شما بگوییم که شما در واقع می‌تواند بدون استفاده از خط چشم برای چشم خود «خط» بکشید. همه چیزی که نیاز دارید، یک براش سایه تخت و سفت و رنگ سایه مورد علاقه شما است. سایه را مستقیماً بالای خط مژه خود کشیده سپس به آرامی شروع به محو کردن آن کنید. می‌توانید هر چقدر زیاد یا کم که دلتان می‌خواهد، بسته به میکاپ دلخواه خود، آن را محو کنید.

خط چشم اسموکی

خط چشم طراحی شده

این خط چشم آنقدر خاص و متفاوت است که شاید برای استفاده روزمره مناسب نباشد اما می‌تواند توانایی جالب برای اضافه شدن به مهارت‌های آرایشی شما باشد. جهت انجام خط چشم دوتایی، مانند آنهایی که در بالا دیدیم، برای این خط چشم شما ابتدا به یک خط چشم ساده به عنوان پایه میکاپ نیاز دارید. البته اگر می‌خواهید با آن سایه نیز ترکیب کنید، باید در ابتدایی‌ترین مرحله آن را اضافه کنید تا به خوبی در خط چشم شما محو بشود. هنگامی که خط چشمی اصلی را کشیدید، هرچقدر برگ که می‌خواهید به بالای آن اضافه کنید. انجام این آرایش چشم سخت‌تر از چیزی است که به نظر می‌رسد بنابراین با این خط چشم می‌توانید دیگران را با مهارت آرایش کردن خود تحت تاثیر قرار دهید!

 خط چشم با طراحی برگ

خط چشم دوبل

اگر قرار دادن دو خط چشم در کنار یکدیگر برای شما کاری آسان است، امتحان کردن خط چشم دوبل می‌تواند میکاپی جالب برای امتحان کردن باشد. کار خود را ابتدا با کشیدن خط چشم اصلی شروع کرده سپس با هر رنگ دیگری که دوست دارید، بالای آن خط دیگری بکشید. اطمینان حاصل کنید که خط چشم دومی کمی کشیده‌تر از اولی می‌شود تا چشمانتان را حالت‌دار و پرجلوه کند.

 خط چشم دوبل سفید مشکی

خط ستاره‌ای

اگر کشیدن خط چشم برای شما مانند کاری غیرممکن است اما هنوز هم می‌خواهید چیزهای جدید را به آرایش چشم خود استفاده کنید، این خط ستاره‌ای می‌تواند آموزش خط چشم مخصوص شما باشد! اضافه کردن ستاره‌ها (یا هر شکل دیگری که می‌خواهید) به بالای خط مژه بالایی شما می‌تواند تغییری جالب در کشیدن خط چشم باشد. مقداری چسب مژه مصنوعی به ستاره‌ها زده و صبر کنید تا کمی چسب خودش را بگیرد. جهت احتیاط، از موچین برای چسباندن آنها استفاده کنید و خط چشم شما آماده شده است!

خط چشم ستاره‌ای

خط چشم رنگین کمانی

این خط چشم را می‌توان هم با خط چشم و هم سایه چشم انجام داد اما اگر می‌خواهید که رنگ‌ها دقیق و از یکدیگر متمایز باشند، استفاده از خط چشم بهترین راه به حساب می‌آید. درست کردن رنگین کمان با خط چشم نیاز به دستی بدون لرزش دارد اما کشیدن این خط چشم بسیار جالب و سرگرم کننده است! این آرایش چشم راهی مطمئن برای تحت تاثیر قرار دادن دیگران و استفاده در مراسم‌های خاص است!

خط چشم رنگین کمانی

خط چشم پهن اسموکی

خط چشم پهن اسموکی برای آن دسته از خانم‌های مناسب است که دوست ندارند از خط چشم استفاده کنند اما هنوز هم به دنبال امتحان کردن چیزهای جدید برای آرایش چشم خود هستند. بازهم، تمام چیزی که شما نیاز دارید، براش سایه سفت و رنگ سایه به انتخاب خودتان است. تا آنجایی که می‌توانید سایه را نزدیک خط مژه بالایی خود بزنید و سپس هر چقدر زیاد یا کم که دلتان می‌خواهد آن را محو کنید. اینبار شما باید خط چشمی پهن بکشید پس ممکن است بخواهید از نوار چسب یا کانسیلر برای تیز کردن این خط استفاده کنید.

 خط چشم پهن اسموکی

خط کریستالی

این آموزش خط چشمی دیگر برای آن دسته از خانم‌هایی است که نمی‌خواهند از خط چشم واقعی استفاده کنند. بالای پلک خود کمی سایه چشم محو کنید و ظاهری مانند خط اطراف بالای پلک خود درست کنید. سپس کمی چسب مژه مصنوعی به کریستال‌ها اضافه کرده، بگذارید چسب کمی خودش را بگیرد سپس آن را روی خط کشیده شده بالای پلک خود بچسبانید. اینکار را برای برای خط مژه پایین خود نیز انجام داده و همین مراحل را برای چشم دیگر نیز تکرار کنید.

خط چشم کریستالی

خط چشم نئون

اگر به دنبال راهی جالب برای خاص کردن آرایش خود هستید، این آموزش خط چشم دم‌دار نئون می‌تواند همان چیزی باشد که شما به دنبال آن هستید! برای دقیق شدن آن از کانسیلر استفاده کنید که راهی عالی برای تیز و مرتب کردن لبه خط چشم است. این خط چشم نئون جسورانه می‌تواند آرایش چشمی خاص و عالی برای بسیاری از مراسم‌ها باشد! می‌توانید به همراه آن از سایه چشم استفاده کنید یا آن را ساده تنها با خط چشم انجام دهید.

خط چشم نئونی

خط چشم پهن رنگین کمانی

احتمالاً این خط چشم را به عنوان نسخه پیشرفته‌تر آن خط چشم رنگین کمانی که در بالا داشتیم، می‌توانیم به حساب بیاوریم اما هنوز هم این خط چشم پهن رنگین کمانی قابل دستیابی است! کار خود را با رنگ اصلی شروع کنید، از خط چشم برای کشیدن خط چشمی استفاده کنید که امتداد آن به صور نیمه روی پلک بالا میاید. به آرامی با استفاده از براش سایه رنگ‌های سایه را به سمت داخل محو کرده و مقداری اکلیل به قسمت داخلی آن اضافه کنید!

خط چشم پهن رنگین کمانی

بیشتر بخوانید: اشتباهاتی که خط چشم بالدارتان را خراب می‌کند!

مطالب مرتبط