آقایان! این 35 نکته طلایی را به خاطر بسپارید

آقایان! این 35 نکته طلایی را به خاطر بسپارید

20 شهریور 1399

اگر تنها یک خواسته باشد که دنیای مردها را به یکدیگر متحد کند، آن خواسته چیزی نیست جز داشتن موهای عالی اما من اولین کسی هستم که این واقعیت قبول خواهم کرد: داشتن مدل موهایی عالی بسیار سخت است. در حالی که تنها روزهای کمی وجود دارند که موهای شما در آن خوش حالت یا چیزی شبیه آن است، گزینه راحت‌تر این است که تنها به مویی معمولی راضی باشید. خب آقایان عزیز باید بگویم که شما مجبور به اینکار نیستید. هدف بیشتر آقایان این است که تا جای ممکن وقت کمی در حمام بگذرانند. به همین دلیل است که آنها بیشتر تمایل به کوتاه کردن موهایشان دارند. مو کمتر به معنای مراقبت کمتر است، قبول دارید؟ اما اشکال این طرز فکر این است که برای داشتن مدل مویی خوب فارغ از بلندی، جنس و پری آنها احتیاج به محصولات موی خوب دارید. تا زمانی که ندانید باید چه کاری انجام دهید، داشتن موهایی عالی به معنای دردسر زیاد است. در این مقاله ما نکاتی که مستقیماً از متخصصان گرفتیم را برای تمام آقایان گردآوری کردیم تا با استفاده از آنها بتوانند بهترین موی ممکن را داشته باشند. پس در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

1. هر روز موهایتان را شامپو نکنید

ممکن است فکر کنید که با هر روز شستن مو، موهایی فوق‌العاده تمیز خواهید داشت اما واقعیت این است که با انجام اینکار بیشتر از سود به موهای خود آسیب می‌رسانید. بنت، فردی حرفه‌ای و متخصص در زمینه مو آقایان و مراقبت از آنها، می‌گوید: «اگر موهایتان را بیش از حد شامپو کنید، چربی پوست سر خود را از بین می‌برید. روغن‌های طبیعی روی پوست سر بهترین ماده برای هیدارته کردن پوست سر هستند.» حتی آن دسته از آقایانی که موهای تراشیده بسیار کوتاه دارند، نمی‌توانند موهای خود را هر روز شامپو کنند اما این مسئله از اهمیت خاصی برای اشخاص با موهای بلند برخوردار است. برای اکثر آقایان سه تا چهار بار در هفته شامپو کردن مو مناسب است.

شامپو زدن مو

2. نوع شامپوی مورد استفاده شما مهم است

شستن مو با شامپوی ارزان مانند شستن ماشین با صابون دستی است. شامپوهایی که با مواد خشن زیادی ترکیب شدند و معمولاً در محصولات ارزان قیمت یافت می‌شوند، می‌توانند بسیاری از روغن‌های طبیعی که از موهای شما محافظت و به آنها آبرسانی می‌کنند را از بین ببرند. هنگامی که نوبت شستن موهایتان فرا می‌رسد، به جای شامپوهای با فرمول خشن از محصولاتی استفاده کنید که فرمول ملایم دارند، فاقد سولفات و حاوی مواد طبیعی هستند (مانند شامپوی برند اوینو مدل Aveeno's Pure Renewal Shampoo).

شستن مو با شامپو در حمام

بیشتر بخوانید: 31 موی حالت دار برای آقایان

3. نوع موهای خود را بشناسید

دانستن اینکه چه نوع مویی دارید - صاف، نازک، موج دار، خشک - و خرید شامپویی که برای آن طراحی شده می‌تواند تفاوت زیادی ایجاد کند. این مسئله فقط بازاریابی نیست؛ این شامپوها حاوی مواد خاصی هستند که فواید آنها فقط برای انواع خاصی از مو است. به عنوان مثال، بنت می‌گوید: «موهای فر به شامپویی با مواد مرطوب کننده بیشتر احتیاج دارند»، این در حالی است که فرمول شامپوهای مخصوص موهای نازک حاوی مواد حجم دهنده است.

کوتاه کردن مو

4. همیشه بعد از شامپو از کاندیشنر استفاده کنید؛ حتی وقت‌هایی که از شامپو استفاده نمی‌کنید

همه ما می‌خواهیم که زیر دوش آب در وقت خود صرفه جویی کنیم اما شستن موهایتان بدون استفاده از کاندیشنر بعد از آن می‌تواند آسیب‌های جدی به موهایتان بزند. کاندیشنر رطوبت و روغن‌های اساسی را به موهایتان می‌دهد که حتی شامپوهای بدون سولفات نیز می‌توانند آنها را از بین ببرند. بنت می‌گوید: اگر موهای ماشین شده کوتاه دارید، همیشه باید بعد از شامپو از نرم کننده استفاده کنید تا موهای شما سالم بماند اما این امر مخصوصاً برای اشخاص با موهای بلندتر و حتی در روزهایی که موهایشان را نمی شوید، حائز اهمیت است. او می‌گوید: «هر موی بیشتر از هفت و نیم سانتی‌متر، هر روز به کاندیشنر یا نرم کننده احتیاج دارد، فرقی نمی‌کند که موهایتان را شامپو بزنید یا نه.»

خشک کردن مو با حوله

5. هر چه مو بلند‌تر باشد، به نرم کننده بیشتری احتیاج دارد

داشتن مو کوتاه به این معنی نیست که به کاندیشتر کمتری نیاز دارید اما براساس گفته‌های بنت، هر چه مو بلندتر باشید به نرم کننده بیشتری نیاز دارید. زیاد روی ریشه‌ها مو تمرکز نکنید. اطمینان حاصل کنید که به تمام طول مو نرم کننده می‌زنید، روی انتهای مو تمرکز کنید زیرا آنق قسمت از مو زودتر و راحت‌تر خشک می‌شوند.

موی بلند مردانه

6. از محصولات دو در یک استفاده نکنید

شاید اینگونه به نظر برسد که استفاده از محصولات چند منظوره در وقت شما صرفه جویی کند، همین مسئله می‌تواند دلیل محبویت شامپو-کاندیشنرهای دو در یک را توضیح دهد اما آنها در واقع برای موهای شما خوب نیستند. بنت می‌گوید: «شامپو به منظور تمیز کردن مو و کاندیشنر به منظور مرطوب کردن آن ساخته شده است، پس محصولات دو در یک متضاد یکدیگر هستند زیرا شما تنها می‌تواند از فواید یکی از آنها استفاده کنید. این محصولات معمولاً روی مو سفت‌تر هستند و بیشتر به سمت تمیز کردن مو تمایل دارند، بدون اینکه به اندازه کافی موهای شما را هیدراته کنند.»

شامپو زدن مو

7. برای موهای ضخیم رطوبت رسانی نکته کلیدی است

بنت می‌گوید: «هر چقدر جنس مو زبرتر و فرتر باشد، به رطوبت بیشتری نیاز دارد.» به جای شامپو از کو واش استفاده کنید که یک کاندیشنر تمیز کننده ملایم است و حتی به حفظ رطوبت بیشتر در موهایتان کمک می‌کند. بعد از آن از یک کاندیشنر بدون نیاز به شست و شو استفاده کنید تا مطمئن شوید که موهای زبر و فر شما هیدرانه و سالم می‌ماند. این نکات مخصوصاً برای موهای آفریقایی-آمریکایی‌ها ضروری است، بنت می‌گوید: «بیشتر اوقات موهای آنها به هیدراته شدن با روغن و آب رسانی قوی نیاز دارند،» تا از خشک شدن آنها جلوگیری شود.

موی فر مردانه

8. برای رطوبت رسانی بیشتر از روغن استفاده کنید

استفاده از یک روغن موی سبک بعد از شستن مو به باقی ماندن رطوبت در موهای شما کمک می‌کند، این نکته مخصوصاً برای آقایان با موهای فر، زبر و ضخیم مهم است. بنت روغن آرگان و بادام شیرین را پیشنهاد می‌کند که سبک هستند، ظاهر موها را چرب نمی‌کنند و همچنین روی پوست سر جمع نمی‌شوند.

موی فر مردانه

9. موها را به آرامی با حوله خشک کنید

پاتریک کایل، آرایشگر مشهور، می‌گوید: صدمه خشک کردن موهای با حوله و با شدت می‌تواند از فواید آن بیشتر باشد، به خصوص اگر شما به صورت طبیعی موهای حجیمی دارید. او می‌گوید: «شما باید آن را با حوله به آرامی خشک کنید، نه اینکه آن را با شدت به مو و پوست کف سر بکشید.» بیش از حد خشن بودن می‌تواند موهای فر و موج‌دار را وز کرده و باعث کاهش حجم انواع موها بخصوص موهای نازک شود.

خشک کردن مو با حوله

10. هنگام شامپو کردن پوست سر را ماساژ دهید

مهم نیست که چه نوع مویی دارید، مراقبت از پوست سر شما می‌تواند در سلامتی موهای شما تفاوتی بزرگ ایجاد کند (و اگر از نازکی مو رنج می‌برید، این نکته برای شماست). اولین قدم این است که هر زمان که موهای خود را شامپو می‌کنید، پوست سر خود را ماساژ دهید. کایل می‌گوید: «با انگشتان و ناخن‌ها اینکار را انجام دهید تا پوست سرتان را به آرامی لایه برداری کنید. اینکار به شما کمک می‌کند تا از شر سلول‌های مرده پوست و مواد جمع شده در ریشه موها خلاص شوید، به علاوه، اینکار همیشه احساس خوبی دارد.»

ماساژ پوست سر موقع شامپو زدن

11. به صورت منظم از اسکراب پوست سر استفاده کنید

بنت می‌گوید: «اسکراب پوست سر می‌تواند موهای درون فوکلیول‌ها را بلند کرده و آن قسمت را عمیقاً تمیز کند.» او همچنین توصیه می‌کند که اگر از محصولات مو زیادی استفاده می‌کنید، استفاده از اسکراب روغن درخت چای را یک بار در هفته فراموش نکنید. برای اشخاص دیگر، هر چند هفته یک بار کافی خواهد بود. او می‌گوید: «دقیقاً مانند لایه برداری کردن پوست صورت است.» که به شما کمک می‌کند تا شرایط پوست سر خود را برای داشتن موهایی بهتر تقویت کنید.

دست کشیدن لابه لای مو

12. از ضدآفتاب روی پوست سر خود استفاده کنید

اگر موهای شما نازک است یا تکه‌های بی مو در سر خود دارید، محافظت از پوست سر شما نکته اصلی است. براساس گفته‌های بنت، این بدان معنی است که هنگام بیرون رفتن از خانه باید روی قسمت‌های بی مو سر خود ضدآفتاب بزنید. او اسپری ضدآفتاب را توصیه می‌کند زیرا نوع لوسیون آن «می‌تواند موها را چرب کرده و فولیکول‌های مو را مسدود کند.» حتی در صورت استفاده از شامپو هم باید بعد از برگشتن به خانه موهای خود را شامپو کنید تا تجمع مواد را روی پوست سر خود به حداقل برسانید.

استفاده از ضدآفتاب روی پوست

13. هر 4-6 هفته یک بار موهای خود را کوتاه کنید

کوتاه کردن موها به صورت منظم چیزی فراتر از تنها چک کردن فرم و حالت مو است. این موضوع همچنین در مورد مرتب نگهداشتن باقی موهای سر نیز هست. آقای ناتی می‌گوید: «موهای گردن شما رشد می‌کند، باید ابروهایتان را مرتب کنید و تازه موهای گوش هم هست.» گردن تمیز همان چیزی است که موهای شما را مرتب نشان می‌دهد حتی اگر موهای شما بلند شده باشد.

اصلاح ریش صورت

14. مدل‌های مو را در عکس نشان بدهید

 به جای اینکه سعی کنید مدل مو مورد نظر خود را برای آرایشگر توصیف کنید، عکس‌هایی از آن را به او نشان دهید. بنت می‌گوید: «تصاویر می‌توانند در اینجا کمک بزرگی باشند و شما همچنین می‌توانید به آنچه که در مورد آن مدل مو دوست دارید یا دوست ندارید، اشاره کنید.» نشان دادن یک یا دو عکس از مدل مو مورد نظر خود به آرایشگر شما را مطمئن می‌کند که او دقیقاً می‌داند شما چه مدل کوتاهی می‌خواهید. این به شما کمک می‌کند تا خطر متوجه نشدن نکته‌ای در مورد مدل و رسیدن به نتیجه‌ای نامناسب را از بین ببرید. آرایشگر شما همچنین می‌تواند به شما بگوید که آیا آن سبک مو خاص برای شما مناسب است یا خیر. کایل می‌گوید: «تنها زمانی آرایشگر به شما می‌گوید نمی‌تواند مدل کوتاهی را برای شما انجام دهد که موهای شما از نظر فیزیکی برای داشتن آن مدل مو آماده نباشد.»

کوتاه کردن مو توسط آرایشگر

15. از کلمات تخصصی آرایشگری استفاده نکنید

اگر سعی کنید از کلمات تخصصی آرایشگری استفاده کنید، نتیجه می‌تواند فاجعه‌ای کامل باشد، باز هم این دلیل دیگری برای استفاده از عکس به جای کلمات است. بنت می‌گوید: «مشتریاتی که سعی می‌کنند از کلمات تخصصی آرایشگری صحبت کنند، در واقع خودشان نمی‌دانند که چه می‌خواهند. محو کردن کلمه‌ای است که به شدت اشتباه استفاده می‌شود.» محو واقعی تا پوست سر انجام می‌شود و این بدان معنی است که مو اطراف گوش کاملاً شیو شده و نزدیک تاج سر شدت محو کمتر می‌شود. «چیزی که بیشتر مشتری‌ها از محو کردن مو می‌خواهند این است که موهای بلند و کوتاه آنها در یکدیگر ترکیب بشود و هنوز هم می‌خواهند موهای اطراف سرشان سه تا چهار سانتی‌متر بلند باشد.» شاید هنگامی که آرایشگر شما از آن کلمات استفاده می‌کند، قضیه جالب به نظر برسد اما شما به جای اینکار تنها باید گوشی خود را بیرون آورده و عکسی که الهام بخش شما بوده است را به او نشان بدهید.

اصلاح مو توسط آرایشگر

16. به آرایشگاه ارزان نروید

آقاب ناتی می‌گوید: «یکی از بزرگترین اشتباهاتی که مردم می‌کنند این است که مدل مویی ارزان قیمت را انتخاب کرده و فکر می‌کنند که هیچکس نخواهد فهمید. اینکار مانند خریدن ساعتی زیباست. برند کاسیو را انتخاب خواهید کرد یا رولکس؟» احتیاجی نیست که برای کوتاه کردن موهای خود بانک بزنید و اما تصمیم گرفتن برای کوتاهی مو جایی نیست که شما بخواهید حساب و کتاب کنید. سالن آرایشگاهی را پیدا کنید که با قیمت‌های آنها مشکلی ندارید و حال و هوای کار آنها را نیز دوست دارید. شاید فکر کنید کسی تفاوت آن را نمی‌فهمند اما اشتباه فکر می‌کنید.

کوتاهی مو با موزر

17. حجم دادن به مو دوام مدل مو را بیشتر می‌کند

یکی از بزرگترین تفاوت‌ها میان یک مدل مو ارزان قیمت و مدل مویی دقیق‌تر حجمی است که به مو داده می‌شود. حجم دادن به مو و روی هم خوابیدن موها نه تنها مدل دادن به آن را راحت می‌کند بلکه هرچه بلندتر می‌شود، ظاهری زیباتر خواهد داشت. آقای ناتی می‌گوید: «حجم دادن به مو در واقع مدل مو را با دوام‌تر می‌کند. اگر مو را تنها به صورت خطی صاف کوتاه کنید، مو خیلی سریع بلند می‌شود و به نظر نامرتب خواهد رسید.»

کوتاهی موی مردانه

18. با موهای ناخواب خود نجنگید

موهای ناخواب، یعنی آن قسمتی از مو که در جهتی خلاف جهت دیگر موها رشد می‌کند، واقعیت زندگی است، مخصوصاً برای آن دسته از آقایانی موهای کوتاه دارند. این موها برای حالت گرفتن در جهت باقی موها مقاومت می‌کنند و مدل دادن به آنها می‌تواند کلافه کننده باشد. بنت پیشنهاد می‌کند که به جای مقابله کردن با موی ناخواب، با آن کنار بیایید. او می‌گوید: «اینکار را باید با پیدا کردن مدل موی مناسب ترکیبی خود انجام دهید. شما همچنین می‌تواند آن قسمت موها را خیلی کوتاه کنید تا نتوانند روی سرتان حالت شاخ داشته باشند، یا اینکه باید آنقدر بلند باشند تا روی سر بخوابند (حداقل 5 سانت).» یک آرایشگر باید بداند که کدام یکی از این دو انتخاب برای مدل مو مورد نظر شما مناسب است و به شما برای مدل دادن به آن توصیه‌های بکند.

شانه کردن مو توسط آرایشگر

19. مدل کوتاهی و مدل مو با یکدیگر تفاوت دارند

بسیاری از آقایان متوجه نمی‌شوند که مدل کوتاهی مو دقیقاً چه کاری انجام می‌دهد پس هنگامی که ظاهر دلخواه خودتان را به آرایشگر نشان می‌دهید، به حرف‌های او در مورد مدل دادن به مو گوش کنید. اگر نمی‌خواهید برای مدل دادن به موهای خود وقت بگذارید، پس آن مدل مو برای شما مناسب نخواهد بود. بنت می‌گوید: «اگر شخص عکسی ار مدل مویی خامه‌ای به من نشان بدهد اما بگوید که نمی‌خواهد هیچ وقتی برای مدل دادن به موهایش اختصاص دهد، من آن مدل کوتاهی را برای او انجام نمی‌دهم.» واقع بینانه فکر کنید که چقدر وقت صرف مدل دادن به موهایتان می‌کنید و اگر می‌دانید که مدل دادن به مو جزء اولویت‌ها شما نیست، مدل کوتاهی را انتخاب کنید که مراقبت کردن از آن راحت است.

حالت دادن مو توسط آرایشگر

20. هنگام بلند شدن موها صبور باشید

داشتن موهایی بلند برای آقایان ترند شده است و آقایان بیشتری در حال انتخاب کردن آن هستند. اما تبدیل شدن موها از مدل مویی کوتاه و محو شده تا پوست به مدل مویی بلند و موج‌دار نیاز به زمان و حوصله دارد. کایل می‌گوید: «موها در هر ماه به صورت متوسط  یک سانت رشد می‌کنند بنابراین شما قبل از مرتب کردن موهایتان باید بگذارید آنها به مدت سه ماه بلند شوند. اما شما به یک مدل مو ابتدایی نیز نیاز دارید.» هنگامی که موهایتان شروع به بلند شدن کرد، از آرایشگر خود بخواهید تنها به آنها حالت بدهد نه اینکه آنها را کوتاه کند. او می‌گوید: «اینگونه موهایتان نامرتب و شلخته به نظر نخواهد رسید و در عین حال به همان حالتی که شما می‌خواهید بلند می‌شوند.» نکته اصلی در این مورد صبور بودن است.

موی بلند مردانه

21. از برسی با موهای طبیعی استفاده کنید

برس کشیدن روزانه موهایتان با یک برس مو خوب طراحی شده می‌تواند به شما کمک کند تا چربی طبیعی سر را به صورت یکسان روی ساقه‌های مو پخش کنید، اینگونه به حفظ رطوبت و سالم ماندن موهای خود کمک می‌کنید. آقای ناتی می‌گوید: «اینکار همچنین پوست سر شما را تحریک می‌کند.» او پیشنهاد می‌کند که از یک برس با موهای طبیعی و نه پلاستکی روی موهای خشک یا مرطوب خود استفاده کنید.

برس کشیدن مو توسط آرایشگر

22. در حالی که موهایتان هنوز کمی نم دارد، به آنها حالت بدهید

بنت می‌گوید: «بعد از دوش گرفتن، هنگامی که موهایتان هنوز نم دارد، با استفاده از انگشت‌ها یا شانه به موهای خود مدل دهید حتی اگر بلافاصله بعد از حمام نیازی به مدل دادن به آنها ندارید.» در حالی که مو شروع به خشک شدن می‌کند، حالت موهایتان نیز شروع به ثابت شدن خواهد کرد که اینکار مدل دادن به موهایتان با استفاده از محصولات مو را نیز آسان‌تر خواهد کرد. او می‌گوید: «همچنین به یاد داشته باشید که اگر هنگام خیس بودن مو کلاه بگذارید، موهایتان به حالت تخت شده روی سر خشک می‌شوند.»

سشوار کشیدن مو توسط آرایشگر

23. هنگامی که موهایتان خیس است از محصولات مو استفاده کنید، اما نه خیلی خیس

بنت می‌گوید: «این روزها دیگر بیشتر محصولات مو حلال در آب هستند. که همین مسئله باعث می‌شود که اگر مو خیلی خیس باشد، آنها رقیق شوند اما در عین حال استفاده از آنها روی موی خیلی خشک نیز سخت است.» او توصیه می‌کند که با استفاده از حوله آب موهای خود را بگیرید یا قبل از استفاده از محصولات مو به مدت تقریباً 30 ثانیه از سشوار استفاده کنید تا تقریباً 60-70 درصد از موهای شما خشک شود.

شستن مو با شامپو

24. در مورد سشوار: یک بار آن را امتحان کنید

اکثر آقایان به استفاده از سشوار برای موهایشان فکر نمی‌کنند اما باید اینکار را بکنند. بنت می‌گوید: «شما باید هر مویی را که بلندی آن بیشتر از 5 سانت است را خشک کنید، مخصوصاً اگر می‌خواهد آنها را به سمت بالا و رو به عقب حالت دهید.» به جهت باد سشوار دقت کنید و آن را به همان سمتی بگیرید که می‌خواهید موهایتان به همان سمت حالت بگیرد. او می‌گوید: «به سشوار تنها به عنوان خشک کننده موهایتان نگاه نکنید بلکه بعد حالت دهی به مو در جهت خواب مورد نظر خود را نیز در نظر داشته باشید.» سشوار همچنین می‌تواند حجم اضافه به موهای نازکی بدهد که به حالت دهی بیشتر نیاز دارند.

سشوار کشیدن مو توسط آرایشگر

25. بیش از حد نیاز از محصولات مو استفاده نکنید

همیشه بیشتر بهتر است، شما هم همینطور فکر می‌کنید؟ خب باید به شما بگوییم که در مورد محصولات مو این قانون صدق نمی‌کند. آقایان عموماً بیشتر از میزان واقعی مورد نیاز خود از محصولات مو استفاده می‌کنند. بنت می‌گوید: «اگر از محصولی مانند پماد استفاده می‌کنید، با اندازه یک نخود کار خود را شروع کنید.» اگر نتوانید انگشتان خود را میان موها فرو کنید، یعنی شما از محصول مو زیادی استفاده کردید. همیشه در صورت نیاز می‌توانید از محصول مو بیشتر استفاده کنید اما اگر بیش از حد از آن استفاده کنید، تنها گزینه شما برگشتن به زیر دوش آب است.

مدل موی پسرانه

26. حتماً محصول مو را را کامل کف دست خود پخش کنید

نکته استفاده کردن از محصولات مو این است که قبل از استفاده آنها روی مو، مطمئن شوید که کاملاً دستان و انگشت‌های خود را با آن مواد پوشاندید. کایل می‌گوید: «آقایان معمولاً به اندازه کافی مواد محصولات مو را پخش نمی‌کنند.» او می‌گوید: «مطمئن شوید که هم کف دستان و هم میان انگشت‌های شما به اندازه کافی مواد وجود دارد. اینگونه مطمئن خواهید شد که پوششی یک دست‌تر به موهایتان می‌دهید و مواد محصولات مو میان موهای شما جمع نمی‌شوند.

ماساژ دادن مو با شامپو کف سر

27. مواد محصولات را داخل مو ماساژ دهید

هنگامی که مواد به صورت کامل دستان شما را پوشاند، آن را میان موهایتان ماساژ دهید. کار خود را از پشت مو شروع کرده و آن را به سمت جلو ادامه دهید. بنت می‌گوید: «ابتدا مواد محصول را به صورت کامل میان موهای خود پخش کنید و سپس برگردید و به آنها حالت دهید.  شما همیشه می‌توانید در صورت نیاز مواد بیشتری به جلوی مو اضافه کنید.»

کوتاهی موی مردانه

28. فرقی طبیعی موهای خود را پیدا کنید

اگر می‌خواهید برای موهای خود فرق باز کنید، به اجبار اینکار را انجام ندهید. به جای آن از فرق طبیعی موهای خود استفاده کنید. بنت می‌گوید: «همه افراد جایی از موهایشان فرق طبیعی دارند. اگر موهایتان را به سمت عقب شانه کنید، فرق طبیعی موهای خود را خواهید دید.» استفاده از فرق طبیعی موها به شما کمک می‌کند تا فرق موهای خود را سر جای خود نگهدارید و این فرق برای موهای شما مناسب‌ترین حالت به نظر خواهد رسید. براساس گفته‌های بنت، تنها راه ایجاد فرق جدید برای مو استفاده از سشوار و مقدار زیادی محصولات مو برای ثابت نگهداشتن آن است. آقای ناتی می‌گوید: «اگر به دنبال داشتن ظاهری غیررسمی هستید برای موهایتان فرق باز نکنید. «ظاهر بیشتر افراد با موهایی حجم دار زیباتر از با موهای فرق دار به نظر می‌رسد.»

باز کردن فرق مو

29. اسپری نمک محصول جدید مورد علاقه شما خواهد شد

اسپری نمک یکی از تطبیق پذیرترین و در عین حال دست کم گرفته شده‌ترین میان محصولات حالت دهنده مو برای آقایان است. آقای ناتی می‌گوید: «آنها فوق‌العاده هستند زیرا هم به عنوان محصول مویی حالت دهنده عمل می‌کنند و هم محصولی فیکس کننده هستند. اگر موهای شما نازک است، اسپری نمک باعث می‌شود تا موهایتان ضخیم‌تر به نظر بیاید.» نمک مدل موها را ثابت کرده و به مو حجم، ضخامت و پف می‌دهد. بیشتر اسپری‌های مو کمی خاصیت فیکس کنندگی دارند بنابراین می‌توان از آنها به جای پماد و ژل به عنوان ثابت کننده حالت مو استفاده کرد. آن را روی موهای نم دار اسپری کرده و بگذارید خودش خشک شود یا از سشوار برای اینکار استفاده کنید.

کوتاهی مو توسط آرایشگر

30. تفاوت میان پماد و واکس مو را بدانید

عموماً پماد مو خاصیت ثابت و شاین کنندگی بیشتری دارد. آقای ناتی می‌گوید: «آنها به موهای شما ظاهری خیس می‌دهند و برای مدل موهای با فرق کج و شانه شده به سمت عقب مناسب هستند.» از طرف دیگر، واکس مو مات است و ظاهری خشک و طبیعی بدون هیچ درخشندگی به مو می‌دهد. پمادها برای مدل موهای براق و صاف مناسب هستند این در حالی است که واکس‌ها برای موهای حجیم و نامرتب مناسب‌تر هستند. اینکه کدام یکی از آنها را انتخاب کنید بسته به مدل مویی است که در نظر دارید اما نحوه استفاده از آنها مانند یکدیگر است.

مدل موی پسرانه

31. تفاوت میان ژل و کرم مو را بدانید

مانند پماد و واکس، این تفاوت بیشتر در رابطه با خاصیت درخشندگی و تثبیت کنندگی است. کایل می‌گوید: «کرم مو در موهای شما حل می‌شود، این در حالی است که ژل مقاوم‌تر است و موهای شما را می‌پوشاند.» کرم ظاهری طبیعی‌تر به موها شما داده و ژل در آخر به دلیل میزان الکل بالاتر (همچنین اگر از آن زیاد استفاده کنید، مسئول احساس خشکی در موهای شما است) موهای شما را براق می‌کند. او می‌گوید: «کرم‌ها محصولات ملایم‌تری هستند و زیاده‌روی در استفاده از آنها سخت است. با این حال اکثر کرم‌ها نیز کمی خاصیت ثابت کنندگی دارند که برای موهای خشک ایده‌آل هستند زیرا به آنها رطوبت هم می‌دهند.

حالت دادن مو با ژل

32. از اسپری مو به میزان کمی استفاده کنید

آقای ناتی می‌گوید: «بیشتر آقایان به اسپری مو را برای استفاده در نظر نمی‌گیرند زیرا فکر می‌کنند با استفاده از آن موهایشان طبیعی به نظر نخواهد رسید.» اما واقعیت این است که اسپری مو تنها مدل موهای شما را ثابت نگه می‌دارد. هرچند، نباید آن را مستقیماً به موهایتان اسپری کنید. او می‌گوید: «ابتدا اسپری مو را روی برس اسپری کرده و سپس آن را میان موهای خود بکشید. اینگونه به ثابت ماندن مدل موها خود کمک کرده و موهایتان دیگر مانند کلاه خود به نظر نخواهد رسید.

استفاده از اسپری مو توسط آرایشگر

33. بهترین مدل کوتاهی برای موهای نازک کدام است

واقعیت این است که درصد بالایی از آقایان موهای نازکی دارند اما خطر نازک‌تر شدن آن با بالا رفتن سن بیشتر می‌شود. اگر به تازگی متوجه شدید که موهای شما در حال نازک شدن هستند، آقای ناتی پیشنهاد می‌کند که آنها را کوتاه کنید. «اطراف موها را کوتاه کنید و روی آنها به اندازه یک انگشت بلند بگذارید. همچنین اگر به میزان کافی مو در قسمت روی سر خود ندارید، موهای خود را با ماشین بتراشید.» شاید اینکار زیاده‌روی به نظر برسد اما ظاهر شما در طولانی مدت بدون وجود آن موها، بهتر از زمانی خواهد بود که همیشه تنها چند تار موی بلند و نازک روی سر خود داشتید. موهای کوتاه حجم را راحت‌تر در خود نگه می‌دارند و تصویر پرتری از ظاهر موهای شما به دیگران خواهد داد. بنت می‌گوید: «هنگامی که مو را روی سر خود تخت می‌کنید، در واقع میزان بیشتری از پوست سر خود را معرض دید قرار می‌دهید.

کوتاهی موی مردانه

34. خودتان موهایتان را کوتاه نکنید

اگر از ریزش موهای خود وحشت زده شدید، به دنبال قیچی نباشید. آقای ناتی می‌گوید: «یک آرایشگر می‌تواند کنترل چنین شرایطی را در دست بگیرد.» آنها می‌تواند از زاویه بهتری به موهای شما نگاه کنند و بهترین راه حل‌ها را پیشنهاد کنند. او می‌گوید: «این اتفاق تجربه‌ای احساسی است.» اما آرایشگر شما می‌تواند حمایتتان کند.

کوتاهی مو توسط آرایشگر

35. از محصولات حجم دهنده مو استفاده کنید

پماد و ژل‌های مو کلاسیک می‌توانند بیش از حد برای موهای نازک سنگین باشد و حتی ظاهر آنها را نازک‌تر نیز نشان دهند. به جای آنها از پودرهای حجم دهنده و شامپو خشک استفاده کنید. بنت می‌گوید: «این محصولات به ثابت نگهداشتن مو کمک می‌کنند به آنها حجم و پری بیشتری می‌دهند. مخصوصاً برای مدت زمانی کوتاه.» مزیت آنها این است که به جذب شدن چربی سر کمک می‌کنند و موهای شما را به مدت طولانی‌تری تمیز نشان می‌دهند. فقط هرگز از آنها روی موی خیس استفاده کنید. کایل می‌گوید: «آن روی ریشه‌ها خشک مو اسپری کرده ماساژ دهید.»

استفاده از محصولات حجم دهنده مو

بیشتر بخوانید: آقایان خوشتیپ! این 10 آیتم را در کمدتان داشته باشید

مطالب مرتبط