5 ریزه‌کاری ساده برای شرابی کردن موها در خانه

5 ریزه‌کاری ساده برای شرابی کردن موها در خانه

20 شهریور 1399

هر خانواده از رنگ مو جذابیت مخصوص به خودش را دارد، اما پیدا کردن رنگ موی دیگری که خصوصیات رنگ موی شرابی را داشته باشد کار بسیار سختی است. رنگ موی شرابی در عین حال که ظاهر بسیار متجدد و مدرنی دارد، باکلاس و زنانه هم هست. طیف‌های مخفی از رنگ‌های بنفش، صورتی و قرمز که در رنگ موی شرابی نهفته هستند، این رنگ مو را برای زنانی که دوست دارند رنگ‌های مختلفی را امتحان کنند، تبدیل به یک گزینه ایده‌آل می‌کند. اگر شما هم مثل سلبریتی‌هایی مانند ریحانا و شریل کلوئی دوست دارید که رنگ موی شرابی را امتحان کنید، توصیه ما به شما آن است که ادامه مطلب را دنبال کنید تا اطلاعات مورد نیازتان را به دست آورید. یکی از بهترین خصوصیات رنگ موی شرابی آن است که برای همه افراد مناسب است. اینکه می‌گویم این رنگ مو برای همه افراد مناسب است به معنای واقعی کلمه حرف درستی است زیرا رنگ موی شرابی با تنالیته‌های مختلف رنگ پوست همخوانی دارد. فرقی ندارد که پوست سفیدی داشته باشید و یا برنزه باشید، به هر حال رنگ موی شرابی با پوست شما سازگاری دارد. علاوه بر آن استفاده از رنگ موی شرابی ربط زیادی به رنگ موی پایه شما ندارد. چه موهای بلوند داشته باشید و چه قهوه‌ای، چه تیره و چه روشن، به هر حال رنگ زدن موهایتان به رنگ شرابی به آسانی امکان‌پذیر است. با این وجود بر اساس رنگ پایه موهای شما و شیوه‌ای که برای اعمال رنگ مو بر روی آن‌ها انتخاب می‌کنید، روش‌های مختلفی برای شرابی کردن موهای شما وجود دارند که در ادامه مطلب به آن‌ها می‌پردازیم.


چطور موهای رنگ شده را به رنگ شرابی تغییر بدهیم؟


۱. رنگ موی شرابی برای افراد بلوند

اگر رنگ زمینه موهای شما بلوند تیره (رو به قهوه‌ای) است، می‌توانید به سادگی با استفاده از یک تیوپ رنگ شرابی موهایتان را به رنگ شرابی موردعلاقه‌تان دربیاورید؛ اما اگر رنگ موی طبیعی شما بلوند روشن است، احتمال آن وجود دارد که با زدن رنگ موی شرابی به طور مستقیم روی موهایتان، تنالیته رنگ موی شرابی شما به سوی بنفش تغییر پیدا کند. برای افراد با موهای بلوند روشن، رنگ موهای شرابی تخصصی فرموله شده‌اند که می‌توانند مستقیماً از آن رنگ‌ها برای رنگ زدن مو‌های بلوند روشنشان استفاده کنند، اما اگر به چنین محصولاتی دسترسی ندارید، می‌توانید با دنبال کردن چند دستورالعمل ساده، در دو مرحله موهایتان را به رنگ شرابی مورد علاقه‌تان در بیاورید.

لوازم مورد نیاز:

  • رنگ موی پایه مانند قهوه‌ای یا قرمز
  • رنگ موی شرابی
  • یک جفت دستکش
  • یک برس برای زدن رنگ مو

روش کار:

  1. دستورالعمل روی جعبه رنگ موی پایه‌تان را بخوانید. این رنگ موی پایه باید به رنگ قهوه‌ای یا قرمز باشد.
  2. مطابق با دستورالعمل روی جعبه رنگ موی پایه را به موهایتان بزنید. برای این کار دستکش‌هایتان را بپوشید و با استفاده از برس، رنگ مو را به موهایتان بزنید.
  3. به میزانی که در دستورالعمل روی جعبه رنگ مو توصیه شده صبر کنید و سپس موهایتان را بشویید.
  4. موهایتان را با نرم‌کننده بشویید.
  5. موهایتان را خشک کنید و سپس مطابق با دستورالعمل نوشته شده روی جعبه رنگ موی شرابی، بر روی موهایی که به تازگی به رنگ قرمز یا قهوه‌ای در آورده‌اید، رنگ موی شرابی‌تان را اعمال کنید.
  6. به میزانی که روی جعبه رنگ مو ذکر شده است صبر کنید و سپس موهایتان را با استفاده از شامپو و نرم‌کننده بشویید.

رنگ موی بلوند

۲. رنگ موی شرابی بر روی زمینه موی مشکی

اگر موهایی به رنگ مشکی دارید، ممکن است تغییر رنگ موهایتان به شرابی کار سختی باشد زیرا این رنگ خودش را در میان زمینه رنگ مشکی نشان نمی‌دهد. احتمال دارد که پس از زدن رنگ شرابی، ظاهر موهای شما قهوه‌ای به نظر برسد، بنابراین احتمالاً لازم است که قبل از آن که موهای مشکی‌تان را به رنگ شرابی دربیاورید، ابتدا موهایتان را دکلره کنید تا به پایه قهوه‌ای یا قرمز برگردد و سپس روی موهای دکلره شده‌تان رنگ شرابی بزنید. با این حال باید در نظر داشته باشید که فرآیند دکلره کردن موها همواره یک فرآیند آسیب‌رسان است و موجب ضعیف شدن تارهای موی شما می‌شود.

لوازم مورد نیاز:

  • پودر دکلره
  • اکسیدان
  • رنگ موی شرابی
  • دستکش
  • برس برای زدن رنگ مو

روش کار:

  1. ابتدا دستکش‌هایتان را بپوشید و با استفاده از برس رنگ مو، پودر دکلره و اکسیدانتان را با نسبت یک به دو با هم ترکیب کنید. به یاد داشته باشید که برای آن که پودر دکلره به بهترین شکل عمل کند، باید موهایتان را دو روز نشسته باشید.
  2. ۱۰ الی ۱۵ دقیقه صبر کنید تا زمانی که ببینید که موهایتان یک درجه روشن‌تر شده و به رنگ قهوه‌ای درآمده است. اگر برای رنگ موی مشکی‌تان از حنا استفاده کرده باشید، این فرآیند ممکن است مدت زمان بیشتری طول بکشد.
  3. پس از آن که موهایتان یک درجه روشن‌تر شد، موهایتان را بشویید و بگذارید خشک شود. توصیه ما آن است که پیش از اعمال رنگ موی شرابی، به موهایتان یک روز استراحت بدهید.
  4. مطابق با دستورالعمل درج شده روی جلد رنگ موی شرابی‌تان، این رنگ مو را به موهایتان بزنید.
  5. پس از مدت زمان توصیه شده در دستورالعمل، ابتدا موهایتان را به خوبی آب بکشید و سپس با استفاده از شامپو و نرم‌کننده موهایتان را بشویید.

رنگ موی مشکی

۳. رنگ موی شرابی بر روی موهای قهوه‌ای روشن

اگر رنگ طبیعی موهای شما قهوه‌ای است، بهترین گزینه را برای اعمال رنگ موی شرابی در اختیار دارید. انجام این پروسه به آسانی زدن رنگ موی شرابی به موهایتان است.

وسایل مورد نیاز:

  • رنگ موی شرابی
  • دستکش
  • برس برای زدن رنگ مو

روش کار:

  1. دستکش‌هایتان را بپوشید و با استفاده از برس، رنگ موی شرابی را به موهایتان بزنید. پیش از شروع کار حتماً دستورالعمل روی جلد رنگ مویتان را بخوانید
  2. به اندازه مدت زمان توصیه شده در دستورالعمل صبر کنید تا موهایتان به خوبی رنگ بگیرد.
  3. موهایتان را آب بکشید و سپس با استفاده از شامپو و نرم‌کننده آن‌ها را بشویید.

رنگ موی قهوه‌ای روشن


چطور با استفاده از حنا موهایمان را به رنگ شرابی دربیاوریم؟


می‌توانید با استفاده از حنا و بدون استفاده از هیچ ماده شیمیایی دیگری موهایتان را به رنگ شرابی دربیاورید. اگر رنگ زمینه موهای شما قهوه‌ای روشن باشد، برای آن که با استفاده از حنا موهایتان را به رنگ شرابی دربیاورید، تنها به پودر حنا، آب و آب‌لیمو نیاز دارید. با این حال اگر رنگ موهایتان تیره‌تر باشد، احتمالاً به چغندر هم نیاز خواهید داشت.

 وسایل مورد نیاز:

  • حنا
  • یک فنجان آب
  • یک فنجان آب‌لیمو
  • یک عدد چغندر میکس شده
  • دستکش

روش کار:

  1. ابتدا همه مواد مورد نیاز را با هم ترکیب کنید. اگر می‌خواهید رنگ موهایتان کمی تیره‌تر باشد و یا موهای خشکی دارید، از میزان آب‌لیمو کم کنید و از مقدار بیشتری آب استفاده کنید. در پایان باید غلظت مواد مخلوط شده شما چیزی شبیه به ماست چکیده باشد.
  2. دستکش‌هایتان را بپوشید و با استفاده از بروس یا انگشت‌هایتان، حنا را به موهایتان بزنید.
  3. یک ساعت صبر کنید تا حنا رنگ خودش را به موهایتان بدهد.
  4. پس از سپری شدن یک ساعت، ابتدا با آب فراوان موهایتان را آبکشی کنید و سپس با شامپو و نرم‌کننده آن‌ها را بشویید.

حنا

بیشتر بخوانید: چگونه رنگ موهای محو شده‌ی خود را در خانه تازه کنیم؟


چطور بدون دکلره کردن، موهای تیره رنگمان را به رنگ شرابی دربیاوریم؟


اگر می‌خواهید موهای تیره رنگتان را بدون استفاده از دکلره به رنگ شرابی در بیاورید، هنوز هم راهکارهایی برای انجام دادن وجود دارد. یکی از کارهایی که می‌توانید انجام دهید آن است که به جای استفاده از رنگ موهای دائمی، از رنگ موهای نیمه دائمی استفاده کنید. این رنگ موهای نیمه دائمی نسبت به رنگ موهای دائمی جلوه بیشتری دارند و خودشان را روی موهای تیره رنگ شما نشان می‌دهند. درست است که رنگ موهای نیمه دائمی پس از چند بار شسته شدن از بین می‌روند، اما به هر حال آسیبی که به موهای شما وارد می‌کنند به مراتب از دکلره کمتر کردن کمتر است.

 وسایل مورد نیاز:

  • یک رنگ موی نیمه دائمی قرمز یا بنفش
  •  برس برای زدن رنگ مو
  • دستکش
  • کلاه رنگ حرارتی یا کلاه رنگ ساده
  • سشوار حرارتی

روش کار:

  1. ابتدا دستورالعمل روی بسته‌بندی رنگ را بخوانید. سپس دستکش‌هایتان را بپوشید و با استفاده از برس رنگ مو و مطابق با دستورالعمل، رنگ مو را به موهایتان بزنید.
  2. پس از آن که تمام موهایتان را به رنگ مو آغشته کردید، کلاه رنگ حرارتی بپوشید. اگر به کلاه رنگ حرارتی دسترسی ندارید، می‌توانید از یک کلاه رنگ ساده استفاده کنید و سپس بر روی آن باد گرم سشوار بگیرید. حرارت باعث می‌شود که پولک‌های تار موی شما باز شوند و رنگ مو بهتر در آن‌ها نفوذ کند.
  3. اجازه بدهید که رنگ مو تا بیشترین زمان توصیه شده در دستورالعملش، روی موهایتان بمانید.
  4. موهایتان را با آب فراوان آبکشی کنید و سپس با استفاده از رنگ موی مخصوص موهای رنگ شده آن‌ها را بشویید.

حالا که با روش‌های در آوردن رنگ شرابی روی موهایتان در منزل آشنا شده‌اید، وقت آن رسیده است که تنالیته شرابی مورد علاقه‌تان را انتخاب کنید و آن را روی موهایتان پیاده‌سازی کنید. آیا تاکنون تجربه‌ای از رنگ‌های خانواده شرابی بر روی موهایتان داشته‌اید؟ خوشحال می‌شویم که در کامنت‌ها، تجربیاتتان را با ما و سایر خوانندگان به اشتراک بگذارید.

بیشتر بخوانید: رنگ موی قرمز، رنگی برای خاص‌ترین‌ها

مطالب مرتبط