ادوپرفیوم و ادوتویلت چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

ادوپرفیوم و ادوتویلت چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

15 شهریور 1399

اگر تا به حال شما هنگام خرید عطر به دلیل وجود انوع رایحه‌ها در انواع و اقسام فرم‌ها گیج شدید، ناراحت نباشید شما تنها نیستید. از عطر گرفته تا ادکلن و ادوتویلت، نه تنها تعداد بی‌شماری رایحه بلکه همچنین میزان چگالی رایحه‌ها در اندازه‌های متفاوتی وجود دارد. از نظر ماهیت، رایحه‌ها در اصل یکی هستند اما براساس میزان روغن عطر در الکل و آب روی هر کدام از آنها اسم‌های متفاوتی گذاشته شده است. در این مقاله ما به توضیح تفاوت واقعی میان ادوپرفیوم و ادوتویلت خواهیم پرداخت، پس در ادامه مقاله با ما همراه باشید.


تفاوت ادوپرفیوم و ادوتویلت: همه چیزهایی که باید بدانید


ادوپرفیوم

ادوپرفیوم (EDP) با مقدار بیشتری از روغن رایحه ساخته شده است که چیزی حدود 15-20 درصد عطر است. بوی آن معمولاً حدود شش ساعت باقی می‌ماند. بعد ازاینکه نت‌های آغازین (بویی ابتدایی که از عطر پخش می‌شود) ادوپرفیوم از بین رفت، نت‌های میانی یا نت‌های قلب آن قابل تشخیص خواهند شد. از آنجایی که ادوپرفیوم از ادوتویلت بوی بیشتری دارد برای گردش‌های عصر و شب مناسب است.

ادوتویلت

از طرف دیگر، ادتویلت با میزان کمتری از روغن رایحه درست شده است که چیزی حدود 5-15 درصد از عطر است. ادوتویلت تنها تقریباً به مدت چهار ساعت باقی می‌ماند. نت آغازین آن غالب است، به همین دلیل هنگامی که در ابتدا از آن استفاده می‌کنید، پخش بوی بیشتری دارد. هرچند، به دلیل وجود الکل، به راحتی و سریع از روی پوست تبخیر شده و باید آن در طول روز تمدید کنید. از آنجایی که ادوتویلت‌ها زیاد بوی قوی ندارند، به عنوان عطری برای استفاده ساده روزانه یا قرارهای غیررسمی عالی است.

میزان وجود رایحه در عطر شما مشخص می‌کند که ماندگاری بوی آنها روی پوست شما چقدر خواهد بود. تفاوت اصلی میان ادوپرفیوم و ادوتویلت در حجم روغن رایحه موجود در آنها است. چیزی که در این میان جالب است این است که نحوه تجربه بو در ادوتویلت و ادوپرفیوم کاملاً متفاوت است. از آنجایی که روغن رایحه به میزان بیشتری در ادوپرفیوم وجود دارد، تنها باعث نمی‌شود که ماندگاری آن زیاد شود بلکه رایحه تندتری نیز خواهد داشت. در مقابل، ادوتویلت هم رایحه ملایم‌تر و هم خنک‌تری دارد. شما همچنین ممکن است قبل از خریدن عطر دمای هوا و فصلی که در آن قرار دارید را در نظر بگیرید. در آب و هوای گرم و مرطوب، یک ادوتویلت خنک و سبک می‌تواند انتخاب مناسب‌تری باشد، این در حالی است که در آب و هوای سرد، یک ادوپرفیوم با بویی سنگین و گرم‌تر مناسب است. همانطور که مشخص شد، تفاوت میان ادوپرفیوم و ادوتویلت واضح و ساده است. پس بیایید نگاهی داشته باشیم به خوشبوترین عطرهای موجود در بازار.


4 مورد از بهترین ادوپرفیوم‌های زنانه


1. کلینیک مدل هپی Clinique Happy

به دنبال عطری هستید که بویی ملایم، سبک و زنانه داشته باشد؟ پس این عطر کلاسیک از برند کلینیک دقیقاً همان چیزی است که شما نیاز دارید. با وجود رایحه کمی از مرکبات، نت‌های پرطروات گریب فروت قرمز، ترنج و گل‌های هاوایی، رایحه این عطر هوا را تازه می‌کند.

عطر کلینیک مدل هپی

2. شنل مدل مادمازل Chanel Coco Mademoiselle

عطر شنل با مدل مادمازل بویی مدرن با رایحه‌ای قوی دارد که درعین حال به طور شگفت‌آوری خاصیت سرحال کنندگی هم دارد. نت‌های اصلی آن از پرتقال، نعنا هندی و رز ترک است که آن را به اندازه کافی تطبیق‌پذیر کرده است، هم دخترهای جوان و هم خانم‌های جاافتاده و بالغ می‌توانند از آن استفاده کنند. بوی گل و گرم موجود در آن در تمام طول روز باقی می‌ماند و باعث می‌شود که شما احساس جذابیت داشته باشید.

عطر شنل مدل مادمازل

3. مایکل کورس مدل وری هالیوود Michael Kors Very Hollywood

رایحه گل بسیار خوشبوی عطر مایکل کورس با رایحه‌های نارنگی، ترنج تازه، یاسمن و تمشک سیاه ترکیب شده است. هرچند که بخش اعظم آن رایحه یاسمن دارد اما نت‌های مرکبات و تمشک سیاه بوی آن را شیرین و جالب کرده است. اگر شما به دنبال بویی هستید که ملایم و استفاده از آن برای همه جا مناسب باشد، مدل وری هالیوود قطعاً ارزش امتحان کردن دارد. این عطر بهترین ادوپرفیوم برای خانم‌ها است.

عطر مایکل کورس مدل وری هالیوود

4. کلوین کلین مدل یوفوریا Calvin Klein Euphoria

یوفوریا ترکیبی غنی از سیب ژاپنی، گل سرخ، برگ‌های سبز و ارکیده سیاه همراه با نت‌های خارق‌العاده‌ای از نیلوفر آبی، عنبر، بنفشه سیاه و چوب قرمز است. این تضادی کامل میان گل‌های اغوا کننده و میوه‌های عجیب و غریب برای ایجاد رایحه‌ای با بویی غنی، خامه‌ای و مقاومت ناپذیر است. کلوین کلین مدل یوفوریا جزء بهترین عطرهای زنانه است.

عطر کلوین کلین مدل یوفوریا


4 مورد از بهترین ادوتویلت‌های زنانه


1. ورا ونگ مدل پرنسس Vera Wang Princess

این رایحه گل محور اکسیری مدرن و جالب است که جوانی و شادابی شما را جشن می‌گیرد. نت‌های آغازین آن دارای کمی رایحه آکوا با نت‌های خالص و تیز سیب، نیلوفر آبی، نارنگی شیرین و زردآلو است. اگر شما نوجوانی هستید که برای اولین بار می‌خواهید عطر بخرید، این عطر نقطه خوبی برای شروع است.

عطر ورا ونگ مدل پرنسس

2. ورساچه مدل برایت کریستال Versace Bright Crystal

این عطر که از رایحه گل ورساچه مدل دوناتلا الهام گرفته شده است، مدل برایت کریستال را تبدیل به لذتی خالص کرده است. این ترکیب رایحه جذاب شامل انار، یوزو (نوعی از مرکبات) سرد، کمی رایحه آرامش بخش ماگنولیا، گل صد تومانی و نیلوفر آبی می‌شود. نت گرم مشک و عنبر این عطر را دلپذیرتر می‌کند. این ادوتویلت بسیار تطبیق‌پذیر است و می‌توان در تمام طول سال از آن استفاده کرد.

عطر ورساچه مدل برایت کریستال

3. دیویدوف مدل کول واتر Davidoff Cool Water

عطر کول واتر از احساس بوی دریا و ترکیب خنک هندوانه و آناناس الهام گرفته شده است. رایحه ملایم گل موجود در آن کمی حس زنانگی به آن داده و انرژی ملایم و احساسی آن را بیشتر نشان می‌دهد. این عطر برای فصل‌های بهار و تابستان بسیار مناسب است.

عطر دیویدوف مدل کول واتر

4. الیزابت آردن مدل رد دور Elizabeth Arden Red Door

عطر الیزابت آردن مدل رد دور کلاسیک و همیشه به روز است. رایحه ترکیبی گل محور آن شامل نت‌هایی از نیلوفر دره، فریزیا، گل سرخ، گل یاس و یلانگ یانگ در رایحه‌های اصلی و ملایم از خزه بلوط، عسل و چوب صندل است. این عطر بهترین انتخاب مناسب برای خانم‌های جا افتاده و مراسم‌های شب است. این ادوتویلت پرفروش‌ترین عطر رنانه در بازار است.

عطرالیزابت آردن مدل رد دور

قبل از اینکه عطر جدید خود را بخرید، بهترین کار امتحان کردن هر دو نسخه ادوتویلت و ادوپرفیوم آن است. همچنین، مطمئن شوید که ساعاتی که در طول روز می‌خواهد از آن استفاده کنید، فصل و موقعیت را در نظر داشته باشید.

بیشتر بخوانید: فوت و فن خرید یک عطر خوب