خبر خوب! داغ‌ترین ترندهای تزیینی در تابستان ۲۰۲۰

خبر خوب! داغ‌ترین ترندهای تزیینی در تابستان ۲۰۲۰

28 مرداد 1399

اخلاقی‌اند، طبیعی اند و باحال هم هستند! آماده شوید تا به پیشواز تزیینات اخلاقی تابستانی در سال ۲۰۲۰ برویم! خبر خوب! داغ‌ترین ترندهای تزیینات اخلاقی در تابستان ۲۰۲۰ منعکس‌کننده یک ترند کلی هستند: همه آن‌ها بر روی مد پایدار تمرکز کرده‌اند. در واقع مواد طبیعی مانند صدف، سنگ، شیشه، کنف و چوب این روزها بیشتر از هر زمان دیگری جای فلزات و جواهرات استخراج شده از معادن را در صنایع مد گرفته‌اند. البته قابل انکار نیست که جواهرات معدنی خودشان را دارند و با بروز کردن ترندهای جدید، ارزششان را از دست نمی‌دهند. همه ما جواهراتی می‌بینیم که ده‌ها سال است همچنان شیک و جذاب هستند. عبارت الماس‌ها ابدی‌اند را که به خاطر دارید، نه؟! اما بعضی وقت‌ها دوست داریم خوش بگذرانیم. گاهی می‌خواهیم با یک تغییر کوچک در تزئینات مورد استفاده‌مان، تیپ همیشگی چند ساله‌مان را تغییر بدهیم (البته درست است که در بهترین حالت، باید تیپ‌مان هر چند وقت یک بار کاملاً عوض شود، اما گاهی می‌توان به جای آن که تمام لباس‌ها و سایر وسایل را عوض کرد، با تغییر دادن لوازم تزییناتی و یا اضافه کردن چند جواهر جدید، یک ظاهر قدیمی را کاملا به‌روزرسانی و جدید کرد). این تابستان تزیینات ترندی برای تمام بدن ارائه شده بودند. برای مثال می‌توانستید تزیینات تمام بدن را در مجموعه‌های برندهای Gabriela Hearst و Cult Gaia ببینید. Prada و Simone Rocha هم نشان دادند که نیازی نیست حتماً در لوازم تزئیناتی از جواهرات درخشان استفاده شود: اولی دستبندهای چوبی را در Miu Miu و ارائه داد و دومی گردنبند‌های ساخته شده از طرف پر‌های کنفی. اما فرقی ندارد که به کجا نگاه می‌کنید، نکته آن است که: طراحان در همه برند‌ها با استفاده از مواد طبیعی خام، وسایل تزییناتی زیبایی برای فصل تابستان ۲۰۲۰ طراحی کرده‌اند.            


ترندهای تزئینات پایدار در تابستان ۲۰۲۰


1. پابند‌های صدفی

این یکی از آن ترندهای جواهرات پایدار با استفاده از مواد طبیعی در تابستان ۲۰۲۰ است که به این زودی‌ها از بین نخواهد رفت! این پابندهای بانمک پس از آن که مدل‌های برند ویکتوریا سکرت در جزایر بالی، یعنی همان جایی که پابندهای صدفی برند Ecogypsy از مواد اولیه طبیعی ساخته می‌شوند، آن‌ها را کشف کردند و شروع به انتشار عکس‌هایشان با این موجب پابندهای صدفی در فضای مجازی کردند، بیش از حد محبوب شدند. پس از آن فروش این پابندها ترکاند و این روزها یکی از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین لوازم تزئیناتی ساحلی در جزایر بالی و سایر سواحل محسوب می‌شوند.

اکسسوری تابستانی: پابند‌ صدفی

اکسسوری تابستانی: پابند‌ صدفی

۲. دستبند‌های چوبی ضخیم            

چوب یک ماده اولیه طبیعی شکل‌پذیر عالی برای طراحی تزیینات تابستانی امسال به شمار می‌رود و در طراحی‌های جدید اصلا پوست را آزار نمی‌دهد. برای آن که این ترند شیرین را امتحان کنید، مطمئن شوید از تعداد زیادی النگوی چوبی بر روی هم استفاده می‌کنید و یا برای اثرگذاری بیشتر، از یک دستبند تک چوبی ضخیم به تنهایی استفاده کنید. این دستبند از برند Oscar de la Renta یک نمونه عالی است!

اکسسوری تابستانی: دستبند‌ چوبی

۳. دستبند‌های طبیعی مختلف بر روی هم            

مواد اولیه ارگانیک مختلفی وجود دارند که می‌توانند در این ترند جواهرات پایدار تابستانی مورد استفاده قرار گیرند. برای نمونه از این مواد می‌توان به چوب که در مورد قبلی هم به آن اشاره شد، سنگ‌های خام، طلای بازیافت شده، مهره‌های شیشه‌ای و صدف‌ها اشاره کرد. همان طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، روش پیاده‌سازی این استایل است که از دستبند‌های مختلف با اندازه‌های مختلف و مواد اولیه ارگانیک مختلف بر روی هم استفاده کنید. اگر از استفاده کردن از دستبند‌های صدفی استقبال می‌کنید، ایده بدی نیست که آن‌ها را با پابندهای صدفی که قبلاً معرفی کردیم همراه کنید.

اکسسوری تابستانی: دستبند‌های طبیعی چندتایی

۴. گوشواره‌های حصیری سبک            

پارچه سبک، دوست داشتنی و طبیعی که از الیاف حصیری ساخته می‌شود، پیش از این هم در صنایع مد مورد استفاده قرار می‌گرفت، مثلاً در کیف‌های دستی و کلاه‌های آفتاب‌گیر؛ و این روزها می‌بینیم که حصیر در جواهرات تزییناتی هم بسیار زیبا به نظر می‌رسد! گوشواره‌های رویال حصیری در مجموعه Noonday نمونه بسیار خوبی از چیزی است که درباره آن صحبت می‌کنیم. این گوشواره‌ها باعث متفاوت شدن ظاهر زنی می‌شوند که از آن‌ها استفاده می‌کند. یکی دیگر از دلایل محبوبیت خیلی زیاد این ترند پایدار در تابستان ۲۰۲۰ آن است که این گوشواره‌ها علیرغم داشتن ظاهری بزرگ و پرحجم، روی گوش بسیار سبک هستند.

اکسسوری تابستانی: گوشواره‌های حصیری

۵. کمربند‌های زنجیری

کمربندهای زنجیری زنانه تاریخچه بسیار طولانی دارند (در واقع می‌توانیم تاریخچه آن‌ها را تا حدود چهار هزار سال پیش در هند دنبال کنیم) و این روزها هم در بسیاری از رقص‌های عربی و خاورمیانه ای، از این کمربند‌های زنجیری استفاده می‌شود. با این وجود تا به حال در ترندهای مد غربی توجه چندانی به کمربند‌های زنجیری نشده بود. و اکنون، زمان آن فرارسیده است! کمربند‌های زنجیری که همراه با تاپ و یا بیکینی پوشیده می‌شوند، منحنی‌های اندام‌ زنانه را به بهترین شکل به نمایش می‌گذارند. با این که شما می‌توانید کمربند‌های زنجیری مختلفی را پیدا کنید که با استفاده از مواد اولیه مختلفی ساخته شده‌اند، اما توصیه ما آن است که یکی از کمربند‌های زنجیری دست‌ساز که در آفریقا ساخته می‌شوند را امتحان کنید.

اکسسوری تابستانی: کمربند‌ زنجیری

۶. گوشواره‌های کنفی

بعد از حضور درخشانش در زمان هیپی‌گری در دهه ۱۹۷۰، این روزها شاهد آن هستیم که کنف به زندگی روزمره ما بازگشته است، نه تنها در جواهرات و تزئینات کنفی، بلکه در لوازم خانه مانند آویزهای دیواری کنفی. راز جذابیت کنف در سادگی آن است: لوازم کنفی به سادگی از در هم بافته شدن نخ‌هایی ساخته می‌شوند که معمولاً از جنس پنبه هستند - البته ما ترجیح می‌دهیم که پنبه مورد استفاده‌مان ارگانیک باشد! امسال تابستان زمانی که نوبت به انتخاب گوشواره می‌رسد، یکی از گزینه‌هایی که زنان شیک‌پوش و باکلاس را وسوسه می‌کند گوشواره‌های کنفی هستند.

اکسسوری تابستانی: گوشواره کنفی

۷. گوشواره‌های حلقه‌ای چوبی بزرگ

و یک بار دیگر شاهد استفاده از تزئینات چوبی هستیم؛ اما این بار نکته این ترند مد پایدار تابستانی ۲۰۲۰، استفاده از حلقه‌های بسیار بزرگ در طراحی گوشواره است، مانند این نمونه از برند Cult Gaia. چیز دیگری که در زمان انتخاب تزیینات چوبی با نگرش مد پایدار باید به آن دقت کنید، نوع چوب استفاده شده در آن است. چوب‌هایی نظیر چوب بامبو، اکالیپتوس، آناناس و سایر چوب‌هایی که رشد سریعی دارند، گزینه‌های مناسبی برای ساخت تزیینات چوبی با نگاه مد پایدار هستند. از سوی دیگر چوب‌هایی مانند چوب رز، ساج و سایر گیاهان در معرض خطر، به هیچ عنوان مورد تایید نیستند.

اکسسوری تابستانی: گوشواره‌ حلقه‌ای چوبی بزرگ

۸. الماس‌های مصنوعی ظریف

در فصل تابستان، الماس‌ها بسیار دوست داشتنی هستند! براق و دلربا هستند، ظریف و زیبا هستند و هیچ مقداری از شن و کلر آن‌ها را خراب نمی‌کند. با این حال الماس با آن چه که هدف ما از جواهرات اخلاقی در نظر گرفته می‌شود، فاصله بسیار زیادی دارد. همه ما درباره الماس‌های خونین شنیده‌ایم، این طور نیست؟ بهترین راه برای داشتن الماس‌هایی با نگرش اخلاقی، استفاده از الماس‌های مصنوعی است. به این ترتیب می‌توانید مطمئن باشید که برای به دست آمدن این الماس ها، هیچ جای دنیا معدنی زمین را خراش نداده است و هیچ انسانی برای استخراج آن به بردگی گرفته نشده است. یک بار دیگر، در این تابستان هم گرایش به سوی جواهرات سبک و ظریف است و در این مورد هم الماس‌ها استثنا نیستند! برای همراه شدن با این ترند زیبا، می‌توانید چندین حلقه ظریف الماس نشان را در انگشت‌های مختلف دستتان بپوشید و یا از یک دستبند تک‌رشته‌ای با چند الماس ظریف بر روی آن استفاده کنید. یکی از برند‌های مورد علاقه ما در زمینه استفاده از الماس‌های مصنوعی، برند AKIND است که طراحی‌های موجدار و خلاقانه جذابش، امسال توجه زیادی را به خود جلب کرده است.

اکسسوری تابستانی: دستبند زنجیری با یک مروارید

۹. سنگ‌های طبیعی خام

عبارت فرانسوی parure به معنای یک مجموعه از جواهرات تزیینی شامل گردنبند، دستبند، گوشواره و حلقه است که از یک سری سنگ و با یک طراحی مشترک ساخته شده‌اند. این عبارت معمولاً در مورد سری جواهراتی به کار برده می‌شد که در طراحی آن‌ها از مروارید و الماس استفاده شده بود؛ اما امسال تابستان این مورد به یک ترند فراگیر تبدیل شده بود که سن و سال هم نمی‌شناخت. ایده اصلی استفاده از سری جواهراتی بود که در همه آن‌ها از یک سنگ مشخص استفاده شده بود. در این سری از طراحی ها، نیازی نیست که حتماً از سنگ‌های قیمتی و پرداخت شده استفاده شود، بلکه هرچه سنگ طبیعی‌تر و خام‌تر باشد بهتر است. یک مثال خوب از این سری را می‌توان در مجموعه طراحی شده توسط طراح مد پایدار، Pippa Small، دید که تصویر آن در ادامه مطلب آورده شده است.

اکسسوری تابستانی: گردنبند و گوشواره با سنگ‌ طبیعی

۱۰. زنجیرهای طلایی بازیافتی

تزئینات طلایی همیشه مورد توجه بوده‌اند، اما منشاء طلا‌های مورد استفاده در ساخت این تزیینات همیشه هم اخلاقی نیست. خوشبختانه مجبور نیستید به طور کامل از پوشیدن تزیینات جذاب طلایی صرف نظر کنید، فقط کافی است که مطمئن شوید طلا‌های مورد استفاده در ساخت این تزیینات، از طلا‌های بازیافتی به دست آمده باشند. بسیاری از برندهای مختلف اخیراً در طراحی‌های شان از فلزات بازیافتی، از جمله طلای بازیافتی، استفاده می‌کنند. AKIND و KBH Jewels نمونه‌هایی از این برندها محسوب می‌شوند. این دو برند هر دو از پیشتازان عرصه طراحی جواهرات هستند که جواهرات طراحی شده توسط آن‌ها معمولا ظریف، زنانه و اخلاقی هستند.

اکسسوری تابستانی: گوشواره‌های زنجیری

اکسسوری تابستانی: گوشواره‌های زنجیری

بیشتر بخوانید: این ترندهای اکسسوری، استایل شما را زیباتر می‌کند

مطالب مرتبط