چه کار کنیم که میکاپ‌مان واقعاً طبیعی به نظر برسد؟

چه کار کنیم که میکاپ‌مان واقعاً طبیعی به نظر برسد؟

04 تیر 1399

داشتن آرایشی طبیعی هدف نهایی هر خانمی برای ظاهر میکاپ روزانه‌اش است. میکاپ‌های طبیعی برای این است که ویژگی‌های صورت شما با آرایش زیباتر شود، بدون اینکه برای دیگران مشخص شود که شما اصلاٌ میکاپی انجام داده‌اید. این دسته از میکاپ‌ها به ویژگی‌های صورتتان، نه خود آرایش، اجازه می‌دهند تا در مرکز توجه ظاهر شما بمانند. آنها می‌گذارند تا زیبایی‌های طبیعی شما از میان میکاپ کمی که انجام داده‌اید، بدرخشند. متاسفانه، بسیار سخت است که صورتتان را به گونه‌ای آرایش کنید که واقعاً طبیعی و بدون آرایش به نظر برسد. آرایش کردن به گونه‌ای که در آخر، هنگامی میکاپ تمام شد، به این صورت به نظر برسد که آرایش نکرده‌اید، قطعاً چالشی بزرگ است. بسیاری از خانم‌ها تلاش می‌کنند تا به گونه‌ای آرایش کنند که تنها ویژگی‌های صورت خود را زیباتر کنند، در حالی که دیگران متوجه آرایش آنها نشود اما در اینکار شکست می‌خورند. هر چند، نکته‌ها و ترفندهای مفید بسیاری وجود دارند که با استفاده از آنها می‌توانید روش‌های آرایش طبیعی خود را که می‌خواهید دیگران متوجه آن نشوند را بهبود ببخشید و میکاپی برای خود انجام دهید که همه اطرفیانتان آن را واقعاً طبیعی ببینند.

زیرسازی پوست را عالی انجام دهید

هدف از آرایش طبیعی این است که ویژگی‌های صورت را بدون پوشاندن آنها زیباتر کنیم. بنابراین، آماده سازی عالی صورت قبل از شروع به میکاپ کردن بسیار مهم است. پوست را با استفاده از مرطوب کننده، همیشه آب رسانی کنید، یکبار در شب و یکبار درست قبل از آرایش کردن. قبل از اینکه روتین میکاپ روزانه خود را شروع کنید، پوست را به آرامی لایه برداری کنید. لایه برداری ملایم و روزانه پوست‌های مرده روی صورت شما را از بین می‌برد و پوست را براق‌تر و روشن‌تر می‌کند. اگر شما پوست بسیار حساسی دارید که با لایه برداری روزانه تحریک می‌شود، لایه برداری پوست صورت را به سه بار در هفته محدود کنید. آب رسانی و لایه برداری پوست صورت به طور منظم به آرایش شما اجازه می‌دهد تا به صورت نرم و یکنواخت با پوست شما ترکیب شود، بدون اینکه دور نواحی خشک و پوست‌های مرده جمع شوند. اینگونه می‌توانید در آخر آرایشی طبیعی‌تر داشته باشید.

میکاپ طبیعی

با دقت از کانسیلر استفاده کنید

استفاده بیش از حد از کانسیلر می‌تواند جادوی طبیعی به نظر رسیدن ظاهر میکاپ شما را خراب کند. هر چند، کانسیلر همچنین می‌تواند بسیار ابزار مفیدی برای هایلات کردن ویژگی‌های صورت باشد، بدون اینکه آنها را در میان آرایشتان محو کند. به جای استفاده از رژ پررنگ، کانسیلر را اطراف خط بیرونی لب‌هایتان استفاده کنید تا آنها برجسته به نظر بیایند. به جای استفاده از هایلایتری براق روی استخوان بالای ابرو، کانسیلر را تنها کمی میان ابروها بکشید تا آرایش شما ظاهری طبیعی‌تر داشته باشد. همین کار را برای گوشه داخلی چشم انجام دهید و تا مرکز بینی خود پایین بیایید. اینگونه میکاپی زیبا، جذاب و طبیعی خواهید داشت.

میکاپ طبیعی و دخترانه

آرایش مرطوب را امتحان کنید

یکی از آسان‌ترین راه‌ها برای اینکه به کل جهان نشان بدهید آرایش دارید، این است که فاندیشن، کانسیلر یا هر محصول آرایشی دیگر را روی پوست خشک بزنید. برای اینکه پوست صاف و درخشنده شما کاملاً طبیعی به نظر برسد، باید میکاپی انجام دهید که در آخر مرطوب به نظر برسد. هر زمانی که امکان پذیر بود، به جای استفاده از محصولات آرایشی پوست پودری، از محصولات مایع یا کرم مانند استفاده کنید.  برای جلوگیری از داشتن آرایشی جمع شده و پوسته پوسته، از استفاده هر گونه پودر آرایشی برای پوست خود خودداری کنید. اگر می‌ترسید که فاندیشن شما روی پوست عاری از زیرسازی خراب شود، به جای آن از یک مرطوب کننده رنگی استفاده کنید. برای اضافه کردن گرما به آرایش، لایه نازکی از رژگونه مایع را روی استخوان‌های گونه بزنید.

میکاپ طبیعی و دخترانه با رنگ موی بلوند

از سایه چشم نترسید

بسیاری از خانم‌ها اینگونه احساس می‌کنند که سایه چشم متعلق به میکاپ طبیعی نیست. در حالی که قطعاٌ شما نباید پلک را با لایه‌ای ضخیم از سایه چشم طلایی متالیک یا سایه آبی یخی بپوشانید، شما هنوز هم می‌توانید از سایه چشم، هنگامی که هدفتان آرایش طبیعی است، استفاده کنید. برای سایه چشمی غیر قابل مشاهده، سایه چشم با رنگ خنثی را روی کل پلکتان محو کنید و دقیقاً زیر استخوان ابرو دست از کار بکشید. آن رنگ سایه چشمی را انتخاب کنید که بیشتر از همه چشمان شما را زیبا و گیراتر می‌کند. اگر رنگ چشمان شما آبی یا قهوه‌ای است، از سایه چشم‌هایی به رنگ برنز با تناژ گرم یا طلایی خنثی استفاده کنید. رنگ‌های خنثی قرمز و آلبالویی مکمل چشمان سبز هستند. حتماً از سایه چشم‌های با رنگ ملایم استفاده کنید و آن را خوب محو کنید تا هنگام تمام شدن روتین آرایشی شما هیچ خطی از سایه باقی نماند.

میکاپ طبیعی با رنگ موی بلوند

برای مژه‌ها از ریمل استفاده نکنید

بسیار زیاد سخت است که ریمل را به صورتی استفاده کنید که طبیعی به نظر برسد. هر کسی که چشمان سالم دارد، با دیدن شما به راحتی تشخیص می‌دهد که شما لایه‌ای ضخیم و مشکی از ریمل روی مژه‌های خود دارید. وقتی به دنبال داشتن آرایشی طبیعی هستید، به جای استفاده از ریمل، مژه‌های طبیعی خود را فر کنید. فرمژه خود را قبل از استفاده چند ثانیه زیر سشوار بگیرید و سپس آن را استفاده کنید. اینگونه فرمژه‌های شما تا آخر روز دوام می‌آورد. اگر مژه‌ها شما خیلی کم، نازک و یا کوتاه است و احساس می‌کنید که ریمل برای شما کاملاً ضروری است، هنگام استفاده از آن خیلی مراقب باشید. تنها یک لایه نازک از ریمل به مژه‌هایتان بزنید تا کمی رنگ و حجم بگیرند سپس با استفاده از خلال دندان و یا موچین، بعد از اینکه ریمل خشک شد، بهم چسبیدگی‌های مشخص را پاک کنید.

میکاپ طبیعی با رنگ موی مشکی

آهسته و با احتیاط آرایش کنید

یکی از مهمترین کارهایی که باید برای داشتن میکاپی طبیعی انجام دهید، این است که آرام و با احتیاط آرایش کنید. هنگام آرایش سریع دستانتان را حرکت ندهید، مهم نیست که از چه لوازم آرایشی استفاده می‌کنید، تنها باید تا جایی که می‌توانید مقداری کمی از آنها را روی صورت خود استفاده کنید؛ حتی نصف آن مقداری که برای آریش روزانه استفاده می‌کنید. همیشه لایه‌هایی نازک از میکاپ روی صورت خود داشته باشد و تا جایی که ممکن است کم از لوازم آرایش استفاه کنید تا در آخر آرایشی داشته باشید که ویژگی‌های صورت شما را زیباتر می‌کند و در عین حال طبیعی به نظر می‌رسد.

میکاپ طبیعی و مدل موی گوجه‌ای

نواقص صورت خود را بپذیرید

اگر شما سه لایه از فاندیشن و کانسیلر روی صورت خود بزنید، هیچ راهی وجو ندارد که میکاپ شما طبیعی به نظر برسد و اصلاً مهم نیست که شما چقدر ماهرانه آنها را روی یکدیگر محو می‌کنید. هنگامی که هدف شما داشتن آرایشی با ظاهر طبیعی است باید قبول کنید که نمی‌توانید سعی کنید تا همه نقص‌های صورتتان را بپوشانید. اولین قدم برای داشتن آرایشی که واقعاً طبیعی به نظر برسد و عالی باشد این است که نواقص صورت خود را بپذیرید و از اینکه بگذارید آنها در آرایش روزانه شما آشکار باشند، احساسی راحتی کنید. میکاپ طبیعی قرار نیست صورت شما را کاملاً بی‌نقص و صاف کنید بلکه این باور دقیقاً می‌تواند در تضاد با کل ایده آرایش طبیعی باشد. به جای این تصور، بر زیباتر کردن ویژگی‌های صورت خود تمرکز کنید و در مورد پوشاندن کامل همه نواقص کوچک صورت خود وسواس به خرج ندهید.

میکاپ طبیعی و دخترانه

انجام با موفقیت آرایشی طبیعی حتی می‌تواند بسیار سخت‌تر از آرایش کامل و غلیظ باشد. هر چند، هنگامی که روش و ابزار مناسب را داشته باشد، قطعاً انجام این آرایش ممکن خواهد شد. دفعه دیگر که خواستید آرایشی طبیعی داشته باشید که واقعاً طبیعی و نامحسوس باشد، روش‌هایی که در اینجا گفته شده را امتحان کنید تا به بهترین حالت زیبایی‌های طبیعی خود را زیباتر کنید، بدون اینکه آنها در آرایش شما محو شوند.

بیشتر بخوانید: 12 میکاپ طبیعی که ارزش امتحان کردن را دارد

مطالب مرتبط