15 ترفندی که سن‌تان را کمتر از 40 سال نشان می‌دهد

15 ترفندی که سن‌تان را کمتر از 40 سال نشان می‌دهد

03 تیر 1399

1. لب‌هایتان را سایه روشن کنید

با بالا رفتن سن، لب‌ها به طور طبیعی باریک‌تر می‌شوند اما استفاده از سایه‌ روشن می‌تواند تا حدی حجم آن‌ها را احیا کند.

کشیدن خط لب قرمز روی لب

در مورد رنگ زیرساز گیج شده‌اید؟ انتخاب درست زیرسازهای زرد رنگ هستند. زنان بالای چهل سال معمولاً وقتی که از زیرسازهای با تنالیته زرد رنگ استفاده می‌کنند، جوانتر به نظر می‌رسند، خصوصاً با تنالیته‌های طلایی. این مورد معمولا در پروسه مخفی کردن سن و سال، بسیار موثر است.

 زیرسازهایی با تنالیته زرد رنگ

2. استفاده از پودر را کنار بگذارید

در دهه بیست‌سالگی، پوست صورت چرب است و به پودر نیاز است تا آن را خنثی کرده و جلوی درخشیدن آن را بگیرید. با این وجود، مهم نیست که با چه میزان دقتی پودر می‌زنید، چرا که بعد از مدت کمی پر از چین و چروک‌های ریز و درشت می‌شود. بنابراین استفاده از پودر را کنار بگذارید و به جای آن از یک اسپری زیرساز استفاده کنید.

استفاده از براش برای کرم پودر

3. برق لب = ژل ابرو

با بالا رفتن سن، شکل دادن به ابروها مشکل و مشکل‌تر می‌شود. اگر یک برق لب بدون رنگ دارید، پس نیازی نیست محصول دیگری تدارک ببینید، چون برق لب‌ها به شما کمک می‌کنند تا راحت‌تر به ابروهای‌تان شکل بدهید. علاوه بر این، بسیاری از برق لب‌ها حاوی ویتامین E هستند و این حتی می‌تواند به رشد ابروهای‌تان کمک کند.

ژل ابرو

4. قبل از خارج شدن از منزل یک تست در نور انجام دهید

در حمام آرایش‌تان بسیار عالی به نظر می‌رسد، اما چند ساعت در دفتر کارتان، در آینه نگاهی به خودتان می‌اندازید و می‌گویید «به خاطر چه جهنمی فکر کردم که می‌توانم با این آرایش از خانه بیرون بیایم؟؟» بار بعد، به یاد داشته باشید که یک آینه دستی بردارید، به بالکن بروید و آرایش‌تان را چک کنید.

زدن کرم پودر با براش روی صورت

5. محوکردن

از پرایمرهایی استفاده کنید که وعده‌ی «محو کردن» اثرات را می‌دهند، زیرا محو کردن به شما زمینه‌ای مشابه با کاری که رتوش‌کاران عکس انجام می‌دهند، را می‌دهد. از آن‌ها قبل از زیرسازی استفاده کنید.

محوکردن کرم روی پوست دست

6. از ادکلن در جاهای مناسب استفاده کنید

می‌دانیم که ادکلن باید روی نقاط نبض استفاده شود، اما این تمام ماجرا نیست. از ادکلن‌تان همچنین پشت گوش‌هایتان، زانوهای‌تان و داخل آرنج‌هایتان هم بزنید. ادکلن‌تان را مستقیما روی موهای‌تان اسپری نکنید. در عوض، ادکلن را روی برس یا شانه‌تان اسپری کنید.

زدن ادکلن روی مچ دست

7. با استفاده از مسواک، به موهای‌تان حجم و بافت بدهید

موهای بافته برای هر سن و سالی مناسب و زیبا هستند، اما ممکن است گاهی به نظر نازک و کم‌حجم برسند. می‌توانید این مشکل را با یک مسواک حل کنید. فقط باید مسواک را در هر طرف، به آرامی در خلاف جهت رویش موها بکشید.

بافت موی دم اسبی

8. از بِلِندرهای سیلیکونی استفاده کنید 

باور کنید، اسفنج‌های جاذب از مد افتاده‌اند. در عوض، اسفنج‌های سیلیکونی نسل جدید بِلِندرها هستند. این اسفنج‌های جدید، آرایش و چربی را به خود جذب نمی‌کنند، بنابراین راحت‌تر و برای پوست‌تان سالم‌تر هستند و به راحتی تمیز می‌شوند. در مخارج هم صرفه‌جویی می‌کنند، این طور نیست؟

 بِلِندرهای سیلیکونی

9. برای جلوگیری از چروک‌های بیشتر، از ضدآفتاب بیشتری استفاده کنید

وقت آن رسیده است که به دنبال محصولاتی باشید که فراتر از فقط گونه‌ها، چانه و بینی‌تان را محافظت می‌کنند. چشم‌ها، لب‌ها و گردن‌تان هم به محافظت نیاز دارند.

ضدآفتاب

10. از سایه چشم روی خط فرق سرتان استفاده کنید

ریزش موی ناشی از بالا رفتن سن، باعث ایجاد خط فرق موی سر کم‌پشت می‌شود. نگران نباشید زیرا سایه چشم می‌تواند کمک کند. اول از همه، مطمئن شوید که رنگ سایه چشم‌تان با موی سرتان همخوانی دارد. سپس، می‌توانید با استفاده از برس سایه‌ چشم، کمی از آن را روی خط فرق سرتان بزنید.

استقاده از سایه چشم روی خط فرق سر

11. از رنگ‌های روشن‌تر استفاده کنید

این ترفند برای کسانی مناسب است که برای اصلاح حالت چشم‌هایشان از خط چشم استفاده می‌کنند. از یک خط چشم قهوه‌ای متوسط استفاده کنید. برای ابروها از یک رنگ روشن‌تر استفاده کنید. باعث می‌شود تر و تمیز و شاداب به نظر برسید.

پوست صورت زن 40 ساله

12. استفاده از ماسک‌های مختلف

شرایط دقیق پوست شما، سانتیمتر به سانتیمتر تغییر می‌کند. ناحیه T چرب، گونه‌های سرخ و غیره. استفاده از ماسک‌های مختلف یعنی برای هر ناحیه از پوست صورت، بر حسب نیازهای ویژه‌ی خودش از ماسک مناسب استفاده کنیم و در ضمن، کار راحتی هم هست.

تعیین جا برای استفاده از ماسک‌ پوست

13. پنهان کردن مانیکور بهم ریخته با استفاده از رنگ‌های اکلیلی

آنقدر از زمان مانیکورتان گذشته که ناخن‌هایتان، بیش از حد رشد کرده‌اند؟ خوشبختانه ترند جدید وجود دارد که می‌تواند این مشکل را حل کند. از یک لاک اکلیلی برای مخفی کردن قسمت تازه رشد کرده ناخن‌تان استفاده کنید. عالیست!

لاک اکلیلی روی ناخن

14. چشم‌هایتان را به طور فوری لیفت کنید

از یک سایه کرمی خنثی استفاده کنید یا یک هایلایتر نامحسوس و آن را به ناحیه زیر ابرو بزنید. این کار باعث بالا رفتن ابروها می‌شود و ظاهر شما را جوان‌تر و سرحال‌تر نشان می‌هد.

استفاده از هایلایتر زیر ابرو

بیشتر بخوانید: آیا صورت شما زودتر از دوستانتان در حال پیر شدن است؟

مطالب مرتبط