راهنمای تصویری درمان شوره سر با استفاده از سرکه

راهنمای تصویری درمان شوره سر با استفاده از سرکه

18 اردیبهشت 1399

شوره سر، یک مشکل رایجی است که شامل علائمی مانند خارش و پوسته پوسته شدن بیش از حد پوست سر می‌شود. از آنجا که شوره سر می‌تواند به دلیل وجود مخمر یا باکتری‌های اضافی موجود در پوست سر ایجاد شوند که مخمر و باکتری‌ها برای رشد و نمو نیاز به یک pH خاص دارند، تغییر pH پوست سر شما می‌تواند به رفع این مشکل کمک کند. یکی از راه‌های تغییر آسان pH پوست سر، استفاده از سرکه روی آن است. سرکه، حتی برخی از خارش‌های مرتبط با شوره سر را رفع می‌کند. استفاده از سرکه، بطور منظم روی پوست سر به رفع شوره آن کمک می‌کند.


بخش اول استفاده از سرکه برای درمان شوره سر خفیف


1. موهای خود را بشویید

از شامپو و نرم کننده ضدشوره استفاده نکنید. سعی کنید از محصولات روغنی بر پایه مرکبات یا درخت چای استفاده کنید تا روغن‌های ضروری از پوست سرتان جدا نشود.

شستن مو در حمام

2. مخلوط 1 به 1 سرکه و آب را روی موهای خیس خود بریزید

مخلوط را به آرامی روی سرتان بریزید. از برخورد مستقیم سرکه با چشمانتان اجتناب کنید. در لحظه‌ای که استراحت می‌کنید، آن را روی پوست سرتان ماساژ دهید.

استفاده از محلول سرکه و آب روی سر

3. اجازه دهید مخلوط آب و سرکه برای چند دقیقه روی پوست سرتان بماند

بگذارید این مخلوط چند دقیقه بماند تا به پوست سرتان نفوذ کند. سرکه، بوی قوی‌ای دارد. آن را نادیده بگیرید، زیرا با شستن بوی آن از بین می‌رود.

منتظر ماندن در چند دقیقه

4. موهای خود را به طور کامل بشویید

موهای خود را دوباره شامپو بزنید و با آب گرم آن را آب کشی کنید. با این وجود، اگر موهای خود را فقط با آب بشویید، ممکن است از بوی سرکه خلاص نشوید.

شستن مو زیر دوش آب

5. شستن مو با سرکه را هر روز تکرار کنید تا شوره سرتان از بین برود

 ممکن است چند روز طول بکشد تا شوره سرتان به طرز چشمگیری کاهش پیدا کند، اما روتین خود را حفظ کرده و به این کار ادامه دهید. ممکن است چند روز بخاطر بوی سرکه اذیت شوید، اما بهبودی پوست سرتان باید ارزش آن را داشته باشد.

تکرار روزانه شستن مو با سرکه


بخش دوم استفاده از سرکه غلیظ برای درمان شوره سر شدید


1. به حمام بروید یا دوش بگیرید

 در حالی که شما مایل به شستن موهای خود قبل از استفاده از سرکه نیستید، لازم است در جایی باشید که بتوانید به راحتی از آن روی موهایتان استفاده کنید. لباس‌های خود را در بیاورید تا سرکه روی آن نریزد.

دوش گرفتن

2. یک چهارم فنجان سرکه سیب را با چند قاشق غذاخوری آب در یک بطری اسپری یا کاسه کوچک مخلوط کنید

 در حالی که شما می‌توانید از سرکه سیب رقیق نشده (خالص) استفاده کنید، ولی برخورد آن با پوست سر حساس آزاردهنده است و باعث می‌شود که موهایتان کاملا خشک شود. در عوض مخلوطی که کمی رقیق شده باشد را انتخاب کنید تا از تمام مزایای سرکه بهره‌مند شوید.

ریختن سرکه سیب در بطری

3. مخلوط سرکه را مستقیماً روی پوست سرتان استفاده کنید

آن را مستقیماً روی پوست سرتان اسپری کرده و یا از پنبه برای این کار استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که چشمان خود را بسته نگه دارید تا وارد چشمانتان نشود.

اسپری کردن سرکه سیب روی مو

4. سرکه را از میان موها تا رسیدن به عمق پوست سر ماساژ دهید

سرکه باید به پوست سرتان را بپوشاند نه موهایتان را. وقت بگذارید تا مطمئن شوید که سرکه پوست سرتان را به طور کامل پوشانده است.

دوش گرفتن

5. بگذارید سرکه حدود 20 دقیقه روی سرتان بماند

یک حوله گرم را دور سر خود بپیچانید و آن را در جای خود نگه دارید تا بوی آن کمتر شود. گرمای حوله، منافذ شما را باز می‌کند و اجازه می‌دهد که سرکه واقعاً وارد منافذ پوست سر شوند.

20 دقیقه منتظر بمانید

6. موهای خود را به طور کامل بشویید

بخاطر قدرت سرکه، شما نیاز دارید که موهایتان را با شامپو و آب گرم بشویید تا بوی آن از بین برود. حتما از محصولاتی استفاده کنید که برای پوست سر شما مفید هستند، مانند شامپو و نرم کننده حاوی روغن درخت چای.

شستن مو زیر دوش آب

7. استفاده از سرکه را هفته‌ای چند بار تکرار کنید

 از آنجا که سرکه غلیظ، می‌تواند روی مو و پوست سر شما نامطبوع باشد، بهتر است که این کار را هر روز انجام ندهید. با این حال، انجام این روش درمانی به طور مرتب به دور نگه داشتن باکتری‌هایی که باعث ایجاد شوره سر می‌شوند کمک خواهد کرد.

شستن مو - اسپری سرکه سیب روی مو

بیشتر بخوانید: ماسک کشک برای کاهش شوره سر و تقویت مو

مطالب مرتبط