آموزش قدم به قدم پوشاندن آکنه با میکاپ

آموزش قدم به قدم پوشاندن آکنه با میکاپ

11 فروردین 1399

برای زمانی که بخواهید عیبی را روی صورتتان بپوشانید، میکاپ یک گزینه بسیار عالی است. به جای اینکه از چند لایه کرم استفاده کنید، توصیه می‌شود که از یک لایه (نازک) فاندیشن استفاده کنید. نیازی نیست که میکاپ‌تان بیش از حد غلیظ باشد: با رعایت بهداشت خوب و استفاده از محصولات فاقد چربی، می‌توانید آکنه‌های خود را بدون مسدود کردن منافذ بپوشانید.


 بخش اول انتخاب محصولات آرایشی مناسب با نوع پوست‌تان


1. یک کرم پودر فاقد چربی خریداری کنید

محصولات آرایشی که مسدود کننده منافذ نباشند، غیر کومدون‌زا (noncomedogenic) یا غیر جوش‌زا (non-acnegenic) نامیده می‌شوند. اولین ماده در کرم پودر شما باید آب باشد. از محصولات آرایشی بهداشتی که حاوی مواد معدنی هستند استفاده کنید، چرا که باعث جذب روغن اضافی شده و قرمزی پوست‌تان را بدون تحریک کردن آن می‌پوشاند.

  • کرم پودرهای غیر کومدون‌زا با داروهای آکنه تداخل ایجاد نمی‌کنند. 

کرم پودر فاقد چربی

2. یک پرایمر مناسب با پوست‌تان انتخاب کنید

 برای حفظ آرایش خود از پرایمر فاقد چربی استفاده کنید. نگهداری کانسیلر بر روی جوش‌های ملتهب بسیار دشوار است، اما استفاده از پرایمر می‌تواند در این امر به شما کمک کند. پرایمرهای سبک، کمتر آکنه را تحریک می‌کنند و روی پوست‌های چرب راحت‌تر استفاده می‌شوند.

  • برای محافظت در برابر آفتاب از یک پرایمر با SPF استفاده کنید، به خصوص اگر جای زخم یا هیپرپیگمانتاسیون دارید.
  • قرار گرفتن در معرض آفتاب، می‌تواند روند بهبودی را کندتر کند. پرایمر را روی صورت خود بمالید تا یک پایه مناسب برای آرایش شما ایجاد شده و میکاپ شما بادوام و ماندگار شود.

پرایمر فاقد چربی

3. یک فاندیشن پودری را در نظر بگیرید

یک فاندیشن پودریِ حاوی مواد معدنی، کمتر احتمال دارد که منافذ شما را نسبت به یک فاندیشن مایع مسدود کند، گرچه پوشش کمتری را برایتان فراهم می‌کند. بهتر است محصولات مات کننده را انتخاب کنید: آن‌ها روغن اضافی را جذب می‌کنند و با پوشش مات، آکنه را پنهان می‌کنند.

  • از فاندیشن‌های براق خودداری کنید، زیرا باعث نمایان شدن برجستگی‌ها می‌شوند.
  •  فاندیشن‌هایی که با ماندگاری 24 ساعته طراحی شده‌اند، منافذ شما را مسدود می‌کنند و باعث تشدید آکنه می‌شوند.
  • اگر به پوشش‌ درخشان علاقه‌مند هستید، یک مرطوب کننده رنگی فاقد چربی می‌تواند روی پوست‌های مستعد آکنه موثر واقع شود. همچنین منافذ پوست‌تان مسدود را نخواهد کرد!

فاندیشن پودری

4. کانسیلری را پیدا کنید که متناسب با رنگ پوست شما باشد

 کانسیلری که بیش از حد روشن یا تیره است به جای مخفی کردن آکنه‌ها، بیشتر آن‌ها را برجسته می‌کند. اگر کانسیلری که با رنگ پوستتان مطابقت داشته باشد را پیدا نکردید ، بهتر است دو سایه از کرم کانسیلر را با یکدیگر مخلوط کنید تا رنگ پوست‌تان بدست آید.

  • به خاطر داشته باشید که پوست چرب می‌تواند کانسیلر را اکسید کند و باعث تیره‌تر شدن آن شود. شما می‌توانید با انتخاب یک کرم کانسیلر روشن‌تر از رنگ پوستتان از این کار جلوگیری کنید.

کانسیلر

5. یک پودر فیکساتور را در نظر بگیرید

 پودر فیکساتور به پوست چرب کمک می‌کند، ولی باعث تشدید شدن خشکی در سایر پوست‌ها می‌شود. اگر تصمیم به استفاده از آن گرفتید، یک پودر فیکساتور سبک را انتخاب کنید که روغن‌های زیر پوست شما را به دام نیندازد.

کرم کانسیلر روشن


بخش دوم آموزش میکاپ 


1. پوست خود را تمیز و مرطوب کنید

 قبل از میکاپ کردن، پوست خود را به آرامی با آب گرم بشویید. سپس از یک مرطوب کننده فاقد عطر و بر پایه آب استفاده کنید و آن را به آرامی روی پوست خود ماساژ دهید. برای محافظت در برابر آفتاب، از یک ضد آفتاب یا مرطوب کننده حاوی SPF استفاده کنید.

  • ضد آفتاب، باعث ایجاد آکنه نمی‌شود مگر اینکه حاوی مواد شیمیایی مضر مانند PABA و بنزوفنون باشد.

خشک کردن پوست صورت با حوله

2. براش یا اسفنج خود را آماده کنید

برای جلوگیری از لمس کردن پوست خود توسط دستانتان، می‌توانید از یک براش یا اسفنج برای اعمال مواد آرایشی خود استفاده کنید. آکنه می‌تواند توسط باکتری‌های روی دست ایجاد شوند، همچنین اسفنج‌ها یا براش‌ها نیز می‌توانند باکتری‌ها را در خود نگه دارند، بنابراین حداقل هفته‌‌ای دو بار آن‌ها را بشویید.

براش و پد اسفنجی

3. پرایمر را اعمال کنید

 چند دقیقه صبر کنید تا پوست شما مرطوب کننده را جذب کند، سپس برای استفاده از پرایمر، از انگشتان دست یا اسفنج استفاده کنید. اگر ترجیح می‌دهید از پرایمر برای کل صورتتان استفاده نکنید، می‌توانید آن را روی آکنه قرار دهید تا به پوشش کانسیلر کمک کنید.

4. از کرم کانسیلر استفاده کنید

 چند دقیقه صبر کنید تا پرایمر شما جذب شود، سپس کانسیلر را به شکل یک x بر روی آکنه خود بمالید. به آرامی آن را روی آکنه قرار دهید. هرگز آن را مالش ندهید، زیرا باعث ایجاد لکه می‌شود.

  • شما همچنین می‌توانید پس از استفاده از کانسیلر از فاندیشن استفاده کنید، زیرا فاندیشن بسیاری از موارد خفیف آکنه را پوشش می‌دهد.
  • برای پخش رنگدانه می‌توانید از کانسیلر سبز استفاده کنید. هرگز پس از استفاده از فاندیشن، از کانسیلر سبز استفاده نکنید. از طرف دیگر، می‌توانید از یک کانسیلر زرد برای تصحیح ظریف‌تر رنگ استفاده کنید.

5. فاندیشن را اعمال کنید

 چند ثانیه صبر کنید تا کانسیلر شما ثابت شود، سپس از یک براش برای استفاده از فاندیشن استفاده کنید. تا حد امکان از براش استفاده کنید.

  • اگر از نتیجه کار ناراضی بودید، می‌توانید از یک لایه (نازک) فاندیشن استفاده کنید.
  • اگر هنوز لکه‌هایی را روی صورت خود مشاهده می‌کنید، چند دقیقه صبر کنید تا فاندیشن شما ثابت شود، سپس کانسیلر را اعمال کنید.  
  • در پایان کار می‌توانید از پودر فیکساتور استفاده کنید. با یک براش، آن را آهسته و به صورت دایره‌ای روی پوست خود بمالید.
  • پس از اینکه فاندیشن شما ثابت شد، می‌توانید مابقی آرایش خود را اعمال کنید.

پایان.

 پوشاندن آکنه با میکاپ

بیشتر بخوانید: هشت روش قطعی برای درمان فوری جوش