4 راهکار موثر و سریع برای پاک کردن رنگ مو

4 راهکار موثر و سریع برای پاک کردن رنگ مو

10 بهمن 1398

آیا پس از رنگ کردن موهایتان، به نتیجه‌ای که می‌خواستید نرسیدید؟! خوشبختانه، روش‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها برای پاک کردن رنگ موهای خود استفاده کنید. اگر از نتیجه‌ی بدست آمده ناراضی هستید، می توانید بیش از یکی از این تکنیک‌ها را یا همان تکنیک را چندین بار امتحان کنید. به خاطر داشته باشید که اگر بلافاصله پس از رنگ کردن موهای خود، این روش‌ها را امتحان کنید می‌توانید به نتیجه‌ی دلخواه خود برسید و بیشتر روی رنگ‌ موهای نیمه دائمی (semi-permanent) یا رنگ موهای شبه دائمی (demi-permanent) موثر خواهند بود.


بخش اول شامپو شوره سر و جوش شیرین


1. شامپو شوره سر را خریداری کنید

شما می‌توانید شامپو شوره سر را از داروخانه یا فروشگاه‌های مواد غذایی تهیه کنید. این محصول به وضوح به عنوان یک محصول شوره سر برچسب گذاری شده است. شامپوهای Head & Shoulders و Prell با فرمول اورجینال، گزینه‌های محبوبی هستند.

  • شامپوی شوره سر، باداوم‌تر از شامپو موی معمولی است. افراد مبتلا به شوره سر، دارای سبوم (چربی) اضافی هستند که باعث پوسته پوسته شدن پوست سر می‌شوند که این امر به فرمول قوی‌تری نیاز دارد.

شامپو ضد شوره

2. از کمی جوش شیرین استفاده کنید

 مطمئن شوید که این جوش شیرین است و بکینگ پودر نیست. اغلب موارد، بسته بندی‌ آن‌ها شبیه هم به نظر می‌رسد، اما بکینگ پودر برای این کار مؤثر نیست. جوش شیرین، یک ماده سفید کننده طبیعی است (گرچه قوی نیست).

جوش شیرین

3. شامپو و جوش شیرین را به نسبت‌های مساوی با یکدیگر مخلوط کنید

می‌توانید آن‌ها را در یک ظرف مخلوط کنید و یا فقط قسمت‌های مساوی از هر کدام را در کف دست خود بریزید. لازم نیست خیلی دقیق باشد!

مخلوط شامپو ضدشوره و جوش شیرین

4. موهای خود را با مخلوط بپوشانید

 یک کف صابون خوب درست کنید، سپس بگذارید این مخلوط برای چند دقیقه قبل از آبکشی، روی موهای شما قرار بگیرد.

استفاده از خمیر چند دقیقه روی مو

5. موهای خود را کاملاً بشویید

هنگام شستن، از بین رفتن رنگ مو را مشاهده خواهید کرد. در صورت لزوم، می‌توانید چندین بار موهای خود را با این محلول بشویید. اگر به تازگی موهای خود را رنگ کرده باشید، استفاده از این روش بهتر عمل خواهد کرد تا اینکه چند ماه از رنگ کردن موهای شما گذشته باشد.

شستن مو


بخش دوم مایع ظرفشویی


1. چهار یا پنج قطره از مایع ظرفشویی را با شامپوی معمولی مخلوط کنید

پالمولیو (Palmolive ) و Dawn  دو صابون محبوب هستند که می‌توانید آن را امتحان کنید. آن را با یک ¼ اندازه شامپو معمولی خود مخلوط کنید.

 مخلوط کردن مایع ظرفشویی با شامپو

2. موهای خود را مرطوب کنید و مخلوط را روی آن بمالید

 یک کف صابونی درست کنید و اجازه دهید به عمق موهای شما نفوذ کند. حداقل دو دقیقه آن را به موهای خود آغشته کنید.

شامپو زدن به مو

3. موهای خود را کاملاً بشویید

مایع ظرفشویی باعث خشک شدن موها می‌شود و روغن‌های طبیعی مو را از بین می‌برد، بنابراین حتما آن را کاملاً بشویید. احتمالاً مجبور خواهید بود این تکنیک را بیش از یک بار تکرار کنید، اما از آنجا که مایع ظرفشویی خیلی خشن است، نباید آن را بارها و بارها تکرار کنید.

شستن مو

4. موهای خود را پس از هر بار استفاده از مایع ظرفشویی بررسی کنید

نتایج، بلافاصله چشمگیر نخواهند بود اما پس از انجام این کار به مدت 2 تا 3 روز، شما باید به طور چشمگیری محو شدن رنگ را مشاهده کنید.

رنگ موی قهوه ای

5. هر بار با یک نرم کننده عمیق را برای موهایتان انجام دهید

همیشه آخرین روش آبکشی را با یک روش نرم کننده عمیق مانند روغن داغ استفاده کنید. مایع ظرفشویی، باعث می‌شود موها بسیار خشک شود. تارهای موی شما، هر بار که از مایع ظرفشویی استفاده می‌کنید به یک دوز هیدراتاسیون نیاز خواهند داشت.

  • حتی شما می‌توانید زیر یک کلاه سشوار بنشینید تا اثر بخشی نرم کننده افزایش یابد.

استفاده از نرم کننده روی مو


بخش سوم ویتامین C خرد شده


1. از قرص‌های ویتامین C یک خمیر درست کنید

 اگر موهای خود را رنگ تیره‌تر کرده‌اید و از رنگ نیمه دائمی استفاده کرده‌اید (رنگی که ادعا می‌کند تا 28 بار شستن، ماندگار است) و تنها دو روز از آن گذشته است، این روش را امتحان کنید. یک بسته از قرص‌های ویتامین C را در یک کاسه بریزید، آب داغ را به آن اضافه کنید و با یک قاشق آن را خرد کنید تا خمیری غلیظ بدست آید.

مخلوط قرص ویتامین C با آب داغ

2. خمیر را روی موهای مرطوب بمالید و بگذارید 1 ساعت بماند

 حتماً خمیر را روی موهای مرطوب بمالید نه موهای خشک. ویتامین C هنگام مرطوب بودن مو به بهترین وجه ممکن نفوذ می‌کند. پس از استفاده از خمیر، موهای خود را با کلاه دوش یا پلاستیک بپوشانید. بگذارید خمیر به مدت 1 ساعت روی موهای شما بماند.

زدن ماسک مو روی سر - پوشاندن مو با کلاه دوش

3. موهای خود را آبکشی کنید و شامپو بزنید

خمیر را کاملاً بشویید، سپس شامپو بزنید و طبق معمول از نرم کننده برای موهای خود استفاده کنید. هنگامی که شما ویتامین C را در عرض چند روز از رنگ کردن موهای خود استفاده کرده‌اید، باید نتایج قابل توجهی را نیز مشاهده کنید.

  • دیگر نیازی به رنگ کردن مجدد موهای خود نخواهید داشت. این خمیر، مضر نیست.

شستن مو با شامپو


بخش چهارم آبکشی کردن با سرکه


1. با نسبت‌های مساوی از سرکه و آب گرم، یک مخلوط درست کنید

حتما از سرکه سفید ساده استفاده کنید. سرکه سیب، کمتر اسیدی است ولی به اندازه‌ی آن موثر نیست.

  • اکثر رنگ‌ها، برای به کار انداختن مواد قلیایی مانند صابون و شامپو استفاده می‌شود اما مواد اسیدی نیستند. میزان اسید سرکه سفید به از بین بردن رنگ کمک می‌کند.

مخلوط سرکه با آب گرم

2. موهای خود را به مخلوط آغشته کنید

در یک سینک یا وان، موهای خود را با محلول سرکه و آب خیس کنید. موهای خود را خوب به آن آغشته کنید.

استفاده از ماسک مو

3. موهای خود را بپوشانید و 15 تا 20 دقیقه صبر کنید

 برای پیچیدن موهای مرطوب خود از یک کلاه دوش یا کیسه پلاستیکی استفاده کنید. اجازه دهید موهای‌تان به مدت 15 تا 20 دقیقه در مخلوط سرکه خیس بخورد.

پوشاندن مو با کلاه دوش

4. موهای خود را شامپو کنید و آن را به طور کامل بشویید

هنگامی که موهای خود را آبکشی می‌کنید، می‌بینید که رنگ از موهای شما خارج می‌شود. به محض اینکه آب صاف شود، دوباره موهایتان را شامپو کنید. در صورت لزوم، می‌توانید کل مراحل را چندین بار تکرار کنید.

شستن مو با شامپو

بیشتر بخوانید: شما هم به اصلاح رنگ مو نیاز دارید؟

مطالب مرتبط