چگونه ابروهای خود را در  خانه لیفت کنیم؟

چگونه ابروهای خود را در خانه لیفت کنیم؟

09 تیر 1400

روش‌های لیفت ابروی خانگی نسبت به سایر روش‌ها مزیت‌هایی از جمله: هزینه کمتر، ایمن بودن، عدم ایجاد حساسیت واثر گذاری بیشتر را دارا می‌باشند. افرادی که دارای ابروهای بی حالت و افتاده‌ای هستند با لیفت خانگی تغییرات مشهودی را مشاهده خواهند کرد. لیفت ابرو برای افرادی که آرایش نمی‌کنند و یا اینکه خیلی لایت آرایش می‌کنند بسیار در زیبایی چهره موثر خواهد بود. در روش لیفت خانگی از مواد مختلفی مانند: وازلین، صابون، آلوئه ورا، ژلاتین، اسانس‌ها، روغن‌ها و کتیرا استفاده می‌شود.



لیفت ابرو با کتیرا


یک بند انگشت کتیرا + مقداری آب را به خوبی مخلوط کرده و ترکیب بدست آمده را با با قلمو یا ریمل تمیز به آرامی بر روی ابروی خود قرار داده و تارهای ابرو را به فرم دلخواه خود به سمت خارج بکشید.
این روش بسیار راحت است و به راحتی تا چندین ساعت ابروهایی مرتب، خوش فرم و لیفت شده را خواهید داشت.


لیفت ابرو با ژلاتین


نصف قاشق غذاخوری پودر ژلاتین + 4 قطره عصاره اسطوخودوس + یک چهارم فنجان آب گرم را به خوبی با هم مخلوط کرده و ترکیب بدست آمده پس از این که به مدت 12 ساعت در دمای اتاق قرار گرفت و حالت ژله‌ای و سفت پیدا کرد سپس به کمک یک فرچه ریمل تمیز بر روی ابروهای خود به سمت خارج بکشید و به ابروهای خود فرم دلخواه را بدهید. آلوئه ورا دارای آنزیم هایی است که فولیکول های مو را تقویت کرده و سبب می‌شود ابروها سریع رشد کنند و ضخیم‌تر نیز بشوند این ژل ابرو ظاهری شفاف دارد و موهای ابرو را در جای خود به خوبی حفظ کرده و ابروها را نیز خوش فرم می‌کند. در تهیه این لیفت کننده به جای روغن اسطوخودوس می‌توانید از روغن رزماری، روغن مریم گلی و یا روغن هسته انگور نیز استفاده کنید.



لیفت ابرو با آلوئه ورا


یک قاشق چای خوری ژل آلوئه ورای طبیعی + 2 قطره روغن رزماری + 3 قطره روغن اسطوخودوس را به خوبی با هم مخلوط کرده و ترکیب بدست آمده را با برس بر روی ابروها به آرامی بکشید و آن‌ها را به فرم دلخواه در آورید. عصاره اسطوخودوس حاوی انواع ویتامین‌ها است و مواد معدنی مورد نیاز مو را نیز تامین می‌کند. رزماری موجود در این ترکیب از موثر ترین روغن‌های اساسی برای رشد موهای ابرو می‌باشد. از این ژل می‌توانید به عنوان یک لیفت کننده تا یک ماه استفاده کنید، البته در صورتی که آن را در جای خشک و خنک نگهداری کنید.


لیفت ابرو با قهوه و کاکائو


2 قاشق غذا خوری قهوه استفاده شده و یا مرطوب شده + 1 قاشق چای خوری پودر کاکائو + 2 قاشق غذا خوری روغن نارگیل + نصف قاشق چای خوری عسل + یک تا دو قطره ژل آلوئه ورا را به خوبی با هم مخلوط کرده و ترکیب خمیری به دست آمده را به مدت 5 دقیقه با برس مناسب ابرو بر روی تارهای ابرو قرار داده و فرم  دلخواه را بر روی آن ایجاد کنید و سپس با آب ولرم به آرامی شستشو دهید.
استفاده از این ترکیب، تا حدودی به ابروهای شما علاوه بر فرم دادن رنگ نیز می‌دهد.


لیفت ابرو با وازلین


یک قاشق چای خوری وازلین+ چند قطره روغن نارگیل یا کرچک + مقداری پودر سایه چشم ( این مورد اختیاری است و موجب رنگ شدن ابروها می‌شود ) را به خوبی با هم مخلوط کرده و ترکیب بدست آمده را با برس تمیز ریمل بر روی ابروها به سمت خارج بکشید.


لیفت ابرو با صابون


ابتدا صورت و ابروهایتان را به خوبی از آلودگی‌ها و انواع مواد آرایشی پاک کنید . یک قلم موی تمیز را کمی مرطوب کنید و روی صابون بکشید تا به خوبی به صابون آغشته شده و کمی کف کند، سپس با قلم موی، ابروهایتان را به سمت بالا و خارج هدایت کنید. اجازه دهید صابون خشک شود و بعد بخش هایی از ابرو را که نیاز به تمیز کردن داردند یا یک تکه پنبه به آرامی تمیز کنید. این روش ابروها را برای ساعت‌ها لیفت می‌کند و بسیار موثر می‌باشد.



نکات زیر را در تهیه ژل های لیفت کننده خانگی ابرو مورد توجه قرار دهید.

  • اگر ابروهای ضخیمی دارید فقط استفاده از لیفت کننده شفاف کافی است.
  • اگر ابروهای نازک و کم پشتی دارید برای رنگی کردن ژل ابرو، از رنگ سایه چشمی استفاده کنید که به رنگ موهایتان نزدیک باشد تا غیر طبیعی جلوه نکند.
  • لیفت کننده‌ها را به مقدار کافی بر روی ابروهایتان قرار دهید تا نتیجه مطلوب حاصل شود.
  • برای رسیدن به نتیجه بهتر در استفاده از لیفت کننده‌ها سعی کنید ابروهایتان را کم تر قیچی بزنید.
  • برای استفاده از لیفت کننده‌های ابرو از برس ریمل مژه استفاده کنید تا این کار را بتوانید با مهارت بیشتری انجام دهید.
  • سعی کنید لیفت ابروهای خود را به سمت بالا انجام دهید تا ابروها ظاهری طبیعی‌تر داشته باشند.
  • سعی کنید درتهیه لیفت کننده‌ها بیش از حد از روغن‌ها استفاده نکنید زیرا در این صورت ژل ابرو قوام خود را از دست داده و دیگر سفت نمی‌شود.
  • برای تهیه لیفت کننده ابرو با ژلاتین، پودر ژلاتین را کم کم به آب ولرم اضافه کنید و با قاشق به خوبی هم بزنید  تا به کاملا در آب حل شود.
  • می‌توانید لیفت کننده را پس از آماده سازی به داخل تیوپ خالی و تمیز ریمل مژه منتقل کنید تا استفاده و نگهداری از آن بسیار ساده‌تر شود.
  • ژل‌های براق ابروها را مرتب می‌کنندو ژل‌های رنگی علاوه بر مرتب کردن ابروها جایگزین خوبی برای مدادهای ابرو هستند در صورتی که تاثیرات منفی آن‌ها را نیز ندارند.
  • برای رنگی کردن ژل‌های ابرو می‌توانید از پودر سایه چشم به رنگ دلخواه و به مقدار دلخواه در ژل‌ها استفاده نمایید.

بیشتر بخوانید: روغن کرچک برای ابرو و مژه

مطالب مرتبط