تکنیک روبانی، جدیدترین روش هایلایت‌های تکه‌ای

تکنیک روبانی، جدیدترین روش هایلایت‌های تکه‌ای

01 شهریور 1399

 اعتراف می‌کنم که زمانی که کار به موهایم می‌رسد، اصلا آدم شجاعی نیستم. من همیشه از متخصص رنگ مویم می‌خواهم که برای من بالیاژ انجام دهد، چند تکه هایلایت بلوند طلایی در موهایم ایجاد کند تا موهایم کمی حجم بگیرد، و این درخواست ثابت را همیشه تکرار می‌کنم؛ بنابراین وقتی که هنگام سرچ جدیدترین ترندهای رنگ مو در گوگل، عبارت هایلایت روبانی روی صفحه نمایشم پدیدار شد، نسبت به آن بسیار شکاک بودم. پس از کمی جست جوی بیشتر (منظورم چند ساعت چرخیدن در صفحات اینستاگرامی است) تقریبا آماده بودم که من هم سوار قطار هایلایت‌های تکه‌ای روبانی شوم. تکنیک جدیدی را کشف کرده بودم که ظاهر طبیعی و دوست داشتنی بالیاژ را با جذابیت دراماتیک تضاد در هایلایت‌های تکه‌ای، در هم آمیخته بود. تا به حال چیزی در مورد هایلایت‌های تکه‌ای روبانی نشنیده‌اید؟ ما به سراغ متخصص رنگ مو، کریستن دان رفتیم تا هر آنچه که لازم است پیش از بازگشایی سالن‌های آرایشی در رابطه با این ترند جدید رنگ مو بدانید را از او بپرسیم.


هایلایت‌های تکه‌ای چه هستند؟


لحظه‌ای به هایلایت‌های ظریف و کم حجم ستاره‌های دهه ۹۰ فکر کنید. در هایلایت‌های کلاسیک قدیمی، دسته‌های مو آن قدر نازک و باریک انتخاب می‌شدند که در انبوه موها پخش می‌شدند و خیلی چشمگیر نبودند؛ اما در هایلایت‌های تکه‌ای جدید، دسته‌های بزرگتری از مو تغییر رنگ داده می‌شوند تا با ایجاد تضاد رنگی، به موها حجم داده شود. هایلایت‌های تکه‌ای در واقع چیزی نیستند بجز همان هایلایت‌های محبوب دوران دبیرستانمان، و حالا که این هایلایت‌های تکه‌ای دوباره به عرصه مد بازگشته‌اند، هزاران روش جدید برای پیاده‌سازی آن‌ها با استایل‌های ترندی ۲۰۲۰ وجود دارد، و از میان این روش‌های مختلف، روش مورد علاقه ما عبارت است از تکنیک روبانی!


 تکنیک رنگ موی روبانی چیست؟


 اکنون در سال ۲۰۲۰ روش‌های متعددی برای پیاده‌سازی هایلایت‌های تکه‌های وجود دارند، اما از این میان یکی از اولین انتخاب‌های ما، تکنیک هایلایت تکه‌های روبانی است. فرقی ندارد که به مجلات موجود در سالن‌های آرایشی نگاه می‌کنید یا به کسانی که در اطراف شما در یک کافی شاپ نشسته‌اند، این روزها موهای بالیاژ شده را در همه جا می‌بینید. این تکنیک عبارت است از رنگ کردن دستی موها در تکه‌های هایلایت و لولایت، برای ایجاد تضاد رنگی و عمق بخشیدن به موها. اگر شما هم از تأثیر بالیاژ روی موها خوش‌تان می‌آید، اما خواهان یک ظاهر دراماتیک‌تر هستید، پیشنهاد دان به شما آن است که تکنیک هایلایت تکه‌ای روبانی را امتحان کنید. او توضیح می‌دهد تکنیک روبانی یک شاخه ریشه گرفته از تکنیک بالیاژ است که در آن بسته به رنگ مویی که مشتری انتخاب می‌کند و شیوه‌ای که آرایشگر برای اعمال رنگ روی موهای او انتخاب می‌کند، تضاد رنگی قوی و دلنشینی ایجاد شده و به موها عمق داده می‌شود. درست مانند زمانی که یک روبان را لابلای پارچه‌ها قرار می‌دهید، آرایشگر شما هم دسته بزرگی از موهای‌تان را هایلایت می‌کند که در میان زمینه متفاوت موهای خودتان، کاملاً چشمگیر به نظر می‌رسد. نتیجه نهایی یک بالیاژ با تضاد آشکار بین دسته‌های هایلایت شده روشن، و زمینه تیره مو خواهد بود. دان اضافه می‌کند بالیاژ به تنهایی یک نتیجه نهایی ملایم و ابریشمی دارد، در حالی که زمانی که از تکنیک هایلایت تکه‌ای روبانی استفاده می‌کنید، تضاد رنگی ایجاد شده قوی‌تر بوده و باعث ایجاد حس حرکت و عمق بیشتر در موها می‌شود. به یاد داشته باشید که برای دستیابی به یک نتیجه بدون نقص، آرایشگر شما حتماً مجبور می‌شود که دسته‌های هایلایتی مویتان را دکلره کند. از آنجایی که دکلره کردن همیشه باعث آسیب رسیدن به موها می‌شود، مطمئن شوید که به یک سالن آرایش مورد اعتماد با متخصص رنگ موی حرفه‌ای مراجعه می‌کنید تا اثرات مخرب دکلره روی موهای‌تان را به حداقل برسانید.

هایلایت‌ تکه‌ای


چطور باید از هایلایت‌های روبانی نگهداری کرد؟


تا حدی متقاعد شده‌اید که هایلایت‌های روبانی را امتحان کنید؟ اما پیش از هر چیز باید در مورد مراقبت از این هایلایت‌های زیبا صحبت کنیم. تعداد دفعاتی که باید برای حفظ ظاهر زیبای هایلایت‌های روبانی‌تان به آرایشگاه مراجعه کنید، به نوع و رنگ هایلایتی که انتخاب می‌کنید بستگی مستقیم دارد. اگر هایلایت انتخابی شما از مدل‌هایی باشد که به ریشه موها خیلی نزدیک هستند، باید حدود ۶ تا ۸ هفته یکبار برای تجدید هایلایت‌هایتان به سالن آرایشی مراجعه کنید؛ اما اگر مدلی را انتخاب کنید که فاصله هایلایت‌های آن از ریشه موها بیشتر باشد، می‌توانید فاصله بین قرارهای تجدید رنگ مویتان را تا ۱۲ هفته هم افزایش دهید. اگر به تازگی به دنیای هایلایت وارد شده‌اید، باید بدانید که مجبور هستید کل روتین مراقبتی از مو و همچنین محصولات مورد استفاده‌تان در این روتین را تغییر دهید و از محصولات مخصوص حفظ رنگ مو و روتین مراقبت از موهای آسیب دیده استفاده کنید. اولین قدم برای این تغییر، عوض کردن شامپو و نرم‌کننده معمولی‌تان با شامپو و نرم‌کننده مخصوص موهای آسیب دیده است. یکی از محصولات مورد علاقه ما در این زمینه، شامپو و نرم‌کننده مخصوص موهای آسیب دیده از مارک L'Oreal است. این محصولات که در فرمولاسیون‌شان از روغن نارگیل استفاده شده است، به موها کمک می‌کنند تا ظاهر درخشان‌تر و نرم‌تری داشته باشند و همچنین مدت زمان ماندگاری رنگ مو را افزایش می‌دهند. برای حفظ شادابی موهای تازه هایلایت شده‌تان باید حداقل هفته‌ای یک بار از ماسک‌های درمانی موهای آسیب دیده در منزل استفاده کنید. این ماسک‌ها که تا حدی به ترمیم آسیب‌دیدگی‌های مو و جلوگیری از ایجاد موخوره کمک می‌کنند، باعث تقویت تارهای مو و ایجاد یک ظاهر موی درخشان و نرم می‌شوند.


 

 بهترین ایده‌های هایلایت روبانی 


هایلایت روبانی زنجبیلی

اگر می‌خواهید ظاهر موهایتان را کمی مزه‌دار کنید، بدون آن که کاملا وارد طیف رنگ موهای قرمز شوید، پیشنهاد ما آن است که بار بعدی که به سالن آرایشی می‌روید، هایلایت روبانی زنجبیلی را امتحان کنید.

هایلایت زنجبیلی با تکنیک روبانی

هایلایت روبانی فرفری

چه کسی گفته است که برای آنکه هایلایت‌های روبانی را امتحان کنید باید حتما موهای بلند و موج‌داری داشته باشید؟ این تکنیک هایلایت دوست‌داشتنی را می‌توان بر روی موهای طبیعی و فرفری هم پیاده‌سازی کرد و از ظاهر زیبا و حجیم آن لذت برد!

هایلایت روبانی روی موهای فر

هایلایت روبانی خاکستری

این هایلایت‌های روبانی خیره‌کننده خاکستری ثابت می‌کنند که استفاده از رنگ موی خاکستری همواره و در هر شرایطی، یک گزینه فوق‌العاده است. برای آن که هایلایت‌های بلوند خاکستری‌تان مدت زمان بیشتری دوام بیاورند و جلوه خود را از دست ندهند، بهتر است از یک شامپو و نرم‌کننده مخصوص موهای رنگ شده استفاده کنید. این شامپوها و نرم‌کننده‌ها جوری فرموله شده‌اند که جلوی از بین رفتن تنالیته خاکستری موها را گرفته و اجازه نمی‌دهند که رنگ هایلایت‌های شما به سمت طیف زرد تغییر کند.

هایلایت خاکستری با تکنیک روبانی

هایلایت روبانی بلوند عسلی

اگر تنالیته‌های گرم را بیشتر از تنالیته‌های خاکستری دودی دوست دارید، صرف نظر از رنگ پوستتان، هایلایت‌های روبانی بلوند عسلی یک گزینه مناسب برای شما هستند.

هایلایت بلوند عسلی با تکنیک روبانی

هایلایت روبانی قهوه‌ای فندقی

از رنگ موی قهوه‌ای ساده‌تان خسته شده‌اید؟ هایلایت‌های روبانی قهوه‌ای فندقی می‌توانند مانند کافئین موجود در قهوه صبحگاهی‌تان، سطح انرژی شما را بالا ببرند.

 هایلایت قهوه‌ای فندقی با تکنیک روبانی

هایلایت‌های روبانی قاب‌کننده صورت

کافی است که در اینستاگرام چرخی بزنید تا با چشمان خودتان ببینید که هایلایت‌های قاب‌کننده ‌صورت این روزها چقدر محبوب هستند. از متخصص رنگ مویتان بخواهید که این هایلایت‌های دوست داشتنی را برای شما پیاده سازی کند تا ظاهر دراماتیک‌تری داشته باشید.

هایلایت‌ روبانی جلوی سر

هایلایت روبانی صورتی جذاب

خودمان هم می‌دانیم، این رنگ مو برای هر کسی مناسب نیست! اما اگر دوست دارید که یک رنگ موی جسورانه و خاص را امتحان کنید، پیشنهاد ما آن است که به هایلایت‌های روبانی صورتی شانسی بدهید.

هایلایت صورتی با تکنیک روبانی

بیشتر بخوانید: با هایلایت قایم‌باشکی، غیرمنتظره باشید!

مطالب مرتبط