یک بار برای همیشه از شر لب‌های خشک خلاص شوید

یک بار برای همیشه از شر لب‌های خشک خلاص شوید

19 مرداد 1399

مراقبت صحیح از لب‌ها یکی از ساده‌ترین مؤلفه‌های یک روتین زیبایی است، اما شاید اغلب مورد غفلت واقع شود. خیلی اوقات افرادی را می‌بینم که لب‌های خشکی دارند، لب‌هایشان هیچ شادابی ندارد و یا رژ لب مایع به پوست خشک لب‌شان ماسیده است. اگرچه مراقبت صحیح از لب شما برای سلامت کلی پوست‌تان مهم است، اما همه افراد از ابزارها یا مراحل لازم آگاهی ندارند. در تمام دوران کودکی و اوایل نوجوانی، لب‌های من دائما ترک می‌خوردند و پوست می‌انداختند. این امر نه تنها آزار دهنده بود، بلکه بسیار دردناک بود – این مشکل بارها باعث پوست انداختن و حتی گاهی خونریزی لب‌های من می‌شد. با گذشت سال‌ها، لب‌های من که به طور طبیعی بزرگ بودند، باعث شدند که به دنبال یافتن روتین مناسبی برای مراقبت از آن‌ها باشم. در سفر اکشافی خود به سمت داشتن لب‌های بی‌عیب و نقص، فهمیدم وقتی که با لب‌های خشک مبارزه می‌کنید، نام بازی مرطوب‌سازی است. آب‌رسانی از درون بدن، رطوبت خارجی در هوا و محصولات آب‌رسانی که استفاده می‌کنید، همگی در میزان رطوبت لب‌های شما نقش دارند که به یک گردش خون مناسب که جلوی پوسته پوسته شدن و ترک خوردن لب‌ها را می‌گیرد، کمک می‌کنند. مراقبت از لب‌های شما نیازی به صرف توجه تمام وقت ندارد و با کمی تلاش می‌توانید با لب‌های خشک‌تان خداحافظی کنید.

1. به طور مرتب لایه‌برداری کنید

قبل از آبرسانی به لب‌ها، مهم است که ابتدا پوست خشک و مرده روی لب‌هایتان را از بین ببرید. در حالی که ممکن است لایه‌برداری از لب‌هایتان به نظر شما یک مرحله غیرضروری باشد، اما در واقع مهم‌ترین مرحله در روتین مراقبتی از لب‌ها است. این فرآیند، لایه بالایی سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد و باعث می‌شود که بعداً، رطوبت اعمال شده به درستی وارد لب شما شود؛ بنابراین، حتما لب‌های خود را آماده کنید تا بتوانید از محصولات مراقبتی خود، نهایت استفاده را ببرید. روش‌های مختلفی برای لایه‌برداری از پوست لطیف روی لب‌های شما وجود دارد، اما روش مورد علاقه شخصی من، به هیچ محصول خاصی نیاز ندارد و انجام دادن آن زمان بسیار کمی می‌خواهد، و برای هر کسی با هر روتین زیبایی قابل پیاده‌سازی است. من فهمیدم که بهتر است بعد از اتمام شستشو و درست قبل از بیرون آمدن از حمام، لب‌هایتان را لایه‌برداری کنید. تا این زمان، حداقل 10 دقیقه در حمام بوده‌اید و لب‌های شما با آب جاری و بخار آب موجود در حمام، نرم شده‌اند. حالا زمان مناسبی است که از یک دستمال مرطوب استفاده کنید و به آرامی، لب‌های خود را مالش دهید تا زمانی که پوست مرده شروع به شل شدن کند. از آنجا که آب قبلاً لب‌های شما را برای مدت طولانی نرم کرده است، این کار باید سریع و آسان انجام شود. فقط مراقب باشید که دستمال را خیلی سفت روی لب‌هایتان نکشید، چون نمی‌خواهیم پوسته‌های دیگری در پوست لبتان ایجاد شود. فقط به سادگی دستمال را رو لب‌هایتان بکشید تا پوست مرده از آن جدا شود.

  • همچنین دستورالعمل‌های بامزه بسیاری برای لایه برداری لب وجود دارند، مانند ترکیب عسل با شکر قهوه‌ای در یک ظرف کوچک و ماساژ دادن آن به لب‌های شما. بافت دانه دانه شکر به عنوان یک عامل لایه‌بردار طبیعی عمل می‌کند، در حالی که عسل برای مرطوب کردن لب‌ها بسیار عالی است. در صورتی که وقت لازم برای آن را داشته باشید، این ترکیب طعم بسیار خوبی دارد و به راحتی می‌توان آن را تهیه کرد. صرف نظر از روشی که انتخاب می‌کنید، فقط باید بدانید که این مرحله برای آمادگی لب، واقعا ارزش صرف این تلاش را دارد.

2. ماسک شبانه

حالا که لب‌های شما صاف است، وقت آن رسیده است که آبرسانی را انجام دهید. بهترین روش برای انجام این کار، استفاده از یک روش درمانی شبانه است که در هنگام خواب عمل می‌کند؛ مانند ماسک صورت، پاها و یا ماسک‌های دست، یک ماسک لب شبانه باعث تقویت و آبرسانی لازم برای لب‌ها می‌شودکه در طول روز هم ماندگار خواهد شد. استفاده از ماسک‌های شبانه از این نظر هم ایده آل است که در طول این زمان، بدن شما خودش را ترمیم می‌کند. گردش خون و ریکاوری بدن در این مدت در اوج خود قرار دارد، بنابراین استفاده از یک ماسک درمانی، این روند طبیعی را تقویت می‌کند.

  • برای استفاده از این ماسک‌ها در هر ساعتی از روز هم راحت باشید، فقط توجه داشته باشید که ممکن است نتایج مشابه را مشاهده نکنید، زیرا در طول روز، بدن شما در همان حالت ترمیمی شبانه قرار ندارد. باز هم، در هنگام جستجو به دنبال ماسک مناسب برای لب‌ها، گزینه‌های زیادی وجود دارد؛ اما ماسک مورد علاقه من، مرطوب‌کننده لب Aquaphor است. اگرچه این اسباب‌بازی خانگی به اندازه‌ای ملایم است که برای نوزادان استفاده می‌شود، اما برای بزرگسالانی که از خشکی پوست رنج می‌برند هم عالی است. ناگفته نماند، این محصول بدون عطر و پارابن نسبتا ارزان است و یک بسته از آن، برای شما حداقل یک سال دوام خواهد داشت. واقعاً بهتر از این نمی‌شود. فقط کافی است که بلافاصله پس از لایه‌برداری، یک لایه ضخیم از آن را روی لب قرار دهید و بگذارید یک شب روی لبتان بماند.

3. مراقبت روزمرانه

حالا که پوست مرده را لایه‌برداری کرده‌اید و با لب‌های شاداب از خواب بیدار شده‌اید، می‌توانید صبح ماسک باقی مانده روی لب‌هایتان را پاک کرده و مراحل بعدی خود را انتخاب کنید. اگر یک فرد کم‌توجه و آسان‌گیر فرد هستید، در این صورت کار شما تمام شده است؛ اما اگر مثل من هستید، پس می‌خواهید با چند محصول لب، آرایش خود را به سطح بعدی برسانید.

  • رژ لب‌ها و براق‌کننده‌های خود را با احتیاط انتخاب کنید - اطمینان حاصل کنید که مواد مرطوب‌کننده‌ای مانند روغن نارگیل در صدر لیست مواد تشکیل‌دهنده این محصولات قرار دارند؛ و البته از به کار بردن محصولات خشک‌کننده‌ای که استفاده بلند مدت از ان‌ها باعث می‌شود لب‌های شما بعد دچار کم‌آبی شوند، خودداری کنید. حتی اگر محصول آرایشی با رنگی زیبا پیدا کردید، ارزش آن را ندارد که با مصرف آن، نتیجه همه این کارهای سخت خود را از بین ببرید. اگر هدف شما این است که همیشه از لب‌های خشک دوری کنید، وقت بیشتری را صرف خواندن لیست مواد تشکیل‌دهنده و انتخاب محصول مناسب کنید.
  • همچنین تنظیم روتین مراقبت از لب بسیار مهم است. در حالی که روتین بالا ممکن است در طول تابستان بیش از حد مورد نیاز باشد، اما در ماه‌های زمستانی که هوا خشک می‌شود، شاید بخواهید از مواد محافظتی چرب‌تر و سنگین‌تری استفاده کنید. یا اگر نتوانید به میزان تعیین شده مصرف آب روزانه‌تان برسید، احتمالاً متوجه می‌شوید که لب‌ها و بقیه پوست بدن‌تان، خشک تر از حد معمول شده‌اند. به طور خلاصه، به آنچه که بدن‌تان به شما می‌گوید گوش دهید یا یک روتین بی‌عیب و نقص داشته باشید.

بیشتر بخوانید: لب‌های خشک را با این ماسک خانگی نرم کنید

مطالب مرتبط