با این روش، موهایتان را قرمز مخملی کنید!

با این روش، موهایتان را قرمز مخملی کنید!

02 تیر 1399

بحث بر سر اینکه آیا قرمز مخملی واقعا یه رنگ مستقل هست یا نه، یک بحث پیچیده‌س (ولی بهرحال ما دوستش داریم)، اما وقتی که ذهن‌تون رو از دسر منحرف کنین (اشاره به کیک مخملی قرمز که از دسرهای رایجه) می‌تونین به نتایج شیرین و قشنگی برسین. موی قرمز مخملی واقعاً زیباس و ایجاد یک رنگ غنی و زیبا توی خونه کاملا امکان‌پذیره. چه بخواین با کمترین زحمت ممکن، موهای خودتونو روشن‌تر کنین، و یا حتی بخواین هایلایت‌های جدیدی تو موهاتون ایجاد کنین، یک فرمولاسیون نیمه‌دایمی مثل رنگ موی نیمه‌دایمی Wella colorcharm برای شما مناسبه. اخیرا Suzy Day Shattuck، خالق مفاهیم مد و فشن، از ‌رنگ موی نیمه‌دایمی Wella colorcharm با رنگ قرمز آتشین‌ استفاده کرد تا تغییری در ظاهرش ایجاد کنه و نوک موهای هایلایت‌ محوشونده‌ی آمبره‌ش رو به رنگ قرمز درآورد. قبل از آپدیت کردن رنگ موهاش، ریشه‌ی موهای Shattuck به رنگ طبیعی‌شون بودن، اما به لطف آمبره‌ی قدیمی موهاش، نوک موها رنگ روشن‌تری داشتند. اون می‌گه: «رنگ موهام یکنواخت نبود و از قهوه‌ای تیره در ریشه تا قهوه‌ای روشن در نوک موها تغییر می‌‌کرد». طبق نظر متخصص رنگ برند Wella colorcharm، Evelyn Ayala، رنگ‌های مختلف در موهای Shattuck اون رو تبدیل به یک کاندیدای ایده‌آل برای رنگ‌های موقت تبدیل می‌کرد. اون توضیح می‌ده: «اگر از قبل روی موهاتون رنگ داشته باشید، نمی‌تونین از یک رنگ با فرمول دایمی برای آپدیت کردن یا تغییر بیشتر موهاتون استفاده کنید» و می‌گه که در اینجور مواقع، یک رنگ نیمه‌دایمی می‌تونه باعث ایجاد رنگ یکدست‌تری روی موها بشه.


آموزش رنگ موی قرمز مخملی


1. موها رو با شامپو بشورین و با حوله خشک کنید

طبق نظر Ayala، استفاده از محصول روی موهای مرطوب به سادگی کار کمک می‌کند. Shatuuck هم موافقه و می‌گه که رنگ مو به سادگی روی موهای بلندش پخش می‌شد.

2. استفاده از روغن نارگیل

اگر تا بحال به طور اتفاقی پوستتون رو به رنگ مو آغشته کرده باشین، «می‌دونین» که استفاده از یک کرم ضد-رنگ‌مو چقدر می‌تونه مفید باشه. اگه در مورد رنگ زدن موهاتون تازه‌کار هستین و از این کرم‌ها توی خونه ندارید، توصیه‌ی Ayala استفاده از روغن نارگیله. روی هر قسمتی از پوستتون که ممکنه به رنگ مو آغشته بشه، یه لایه روغن نارگیل بزنین. Shattuck به خاطر اینکه روغن نارگیل جلوی لکه شدن پوست پیشانی، گوش‌ها و گردن رو می‌گیره، این کار رو حیاتی می‌دونه.

3. رنگ‌تون رو مخلوط کنید

یک اونس از رنگ موی نیمه‌دایمی colorcharm رو با دو اونس از لوسیون فعال‌کننده colorcharm (یا همون اکسیدان) مخلوط کنید. اگر شما هم مثل Shattuck موهای بلندی دارین، مقدارها رو دوبرابر کنید تا مطمئن باشید که برای پوشش دادن همه‌ی موهاتون کافی باشن. اون توضیح می‌ده «من دو قسمت از رنگ‌مو رو با چهار قسمت اکسیدان مخلوط کردم و از همه‌ی این مقدار استفاده کردم، اما کم اومدن حتی یه ذره رنگ مو باعث کلی دردسر می‌شد».

4. موهاتون رو تقسیم کنید

موهاتون رو به قسمت‌های قابل مدیریت تقسیم کنید، و هر دسته رو با استفاده از یه گیره یا کلیپس پلاستیکی، سرجای خودش محکم کنید. Shattuck موهاش رو به سه قسمت تقسیم کرد: یک قسمت پایینی، و دو قسمت جداگانه در بالا. اون می‌گه «موهام رو مثل وقتی که می‌خوام فرشون کنم تقسیم‌بندی کردم».

5. رنگ مو رو بزنید

هر قسمت رو کاملا آغشته به رنگ مو کنید، و رنگ رو از ریشه‌ی تارهای مو به سمت نوک اون‌ها رنگ بزنید. Shattuck برای اینکه مطمئن باشه که هیچ نقطه‌ای از موهاش، از قلم نمیفته، از یک بطری اپلیکاتور رنگ مو استفاده کرد. اون می‌گه «چون موهای زیادی دارم، می‌خواستم مطمین باشم که به همه‌ی موهام دسترسی دارم و هیچ‌جا بدون رنگ باقی نمی‌مونه. فکر می‌کنم استفاده از یک بطری اپلیکاتور و رنگ کردن جزءبه‌جزء، روش آسونی بود».

6. رنگ رو 20 دقیقه روی موها بذارید

وقتی که روی آخرین تیکه از موهاتونم رنگ مو زدین، 20 دقیقه زمان بگیرین و اجازه بدین که رنگ‌ مو اثر کنه. چون پروسه رنگ گرفتن موها طولانی بود، Shattuck 20 دقیقه رو صرف مرتب کردن خونه‌ش کرد –هیچ قطره‌ی رنگیم پشت سرش باقی نموند.

  • وقتی که 20 دقیقه تموم شد، موهاتون رو با استفاده از فقط آب آب‌کشی کنید تا تمیز بشه (بهتره تو این مرحله از شامپو صرف‌نظر کنید).

7. به موهاتون حالت بدید

ما متوجه شدیم که موج‌ها و فرهای مو باعث می‌شن درخشندگی رنگ‌مو خودشو نشون بده. Shattuck هم موهاشو موج‌دار کرد و در آخر با یک هدبند ساتن کارش رو تموم کرد. با اینکه رنگ زمینه‌ی موهای Shattuck قهوه‌ای تیره بود، اما با رنگی که انتخاب کرد، باعث شد یک رنگ قرمز عمیق و تیره در ریشه‌ی موهاش ایجاد بشه که تا نوک موهاش، کم کم به رنگ قرمز مخملی روشن‌تر تبدیل می‌شد. «رنگش از اون چیزی که فکر می‌کردم قشنگ‌تر شده، چون موهای خودم تیره‌س و تا حدی در برابر رنگ شدن مقاومت می‌کنند» اون می‌گه «این رنگ باعث شده که هایلایت‌هام به زیبایی مشخص بشن». Shattuck اضافه می‌کنه که رنگ موی جسورانه‌ی جدیدش با آیتم‌های موجود در کمد لباس‌هاش همخوانی جالبی داره، مثل هدبندی که در آخر به موهاش اضافه کرد. داشتن موهای قرمز، به اون امکان ترکیبات رنگی جدیدی داده که قبل از این فکرش رو هم نمی‌کرد.

رنگ موی قرمز مخملی با هایلایت

طبق نظر Ayala، رنگ موهای Shattuck باید چند ماه باقی بمونه، اما کم کم محو می‌شه و به رنگ قهوه‌ای اصلیش برمی‌گرده. اون پیشنهاد می‌کنه که صرف نظر از رنگی که انتخاب کردید، برای اینکه رنگ موهای جدیدتون بیشتر مدت ماندگاری رو داشته باشه، تعداد دفعات کمتری شامپو بزنید، از شامپوی موهای خشک استفاده کنید، و برای آبکشی موهاتون از آب تمیز و خالص استفاده کنید. همه‌ رو متوجه شدید؟ برای کمک به شما در پروسه رنگ زدن موهاتون، یک برگه خلاصه‌بندی تهیه کردیم که شامل همه‌ی جزییات مراحل بالا می‌شه. اگر از رنگ قرمز مخملی خوشتون نمیاد، Wella colorchamp رنج وسیعی از 17 رنگ نیمه‌دایمی مختلف داره، از بلوند تا سبز، که می‌تونین چیزی که دنبالش می‌گردید رو اونجا پیدا کنید. برای اطلاعات بیشتر وب سایت برند رو چک کنید.

مرحله به مرحله رنگ موی قرمز مخملی

بیشتر بخوانید:  راهنمای کاربردی انتخاب رنگ مو

مطالب مرتبط