آموزش آرایش چشم برای زنان بالای 50 سال

آموزش آرایش چشم برای زنان بالای 50 سال

22 اردیبهشت 1399

با رسیدن به سن 50 سالگی، مراقبت از پوست نیاز به تغییر دارد. پوست سالخورده، معمولا خشک و دارای چین و چروک بیشتری است. از این رو آرایش بی‌عیب و نقص، به خصوص در اطراف چشم ممکن است دشوار به نظر برسد. با این حال، با استفاده از تکنیک‌های مناسب می‌توانید آرایش چشم زیبایی داشته باشید و همچنین به شما کمک می‌کند احساس زیبایی و اعتماد به نفس بیشتری نسبت به قبل داشته باشید. در این مقاله، به مطالب زیر می‌پردازیم. با استایلی همراه باشید.   


بخش اول آماده سازی پوست


1. صورت خود را با پاک کننده ملایم بشویید و آن را خشک کنید

 اگر می‌خواهید آرایش شما طبیعی و زیبا به نظر برسد، باید از تمیز کردن پوست خود شروع کنید. صورت خود را با شوینده ملایم بشویید. از آنجا که پوست شما خشک‌تر می‌شود، توصیه می‌شود که از  پاک کننده آبرسان استفاده کنید.  

  • پس از شستن صورت‌تان، از یک حوله نرم برای خشک کردن آن استفاده کنید.  حوله را به صورت خود نمالید، چرا که این کار باعث کشیدگی پوست بخصوص ناحیه اطراف چشم می‌شود.  

شستن صورت با پاک کننده ملایم

2. یک لایه نازک از مرطوب کننده را روی پوست‌تان بمالید

پوست‌های هیدراته، سالم‌تر به نظر می‌رسند. بنابراین پس از شستن صورت خود، از یک کرم مرطوب کننده استفاده کنید. استفاده از آن بویژه برای زیر چشم حائز اهمیت است. اگر خشکی، افتادگی و شلی پوست دارید همین باعث می‌شود که چین‌ و چروک‌های شما بیشتر به چشم بیاید. علاوه بر این، کرم پودر در لا‌به‌لای چین و چروک‌های اطراف چشم می‌ماند و باعث می‌شود که برجسته‌تر شوند.  

  • در طول روز، ایده خوبی است که از یک محصول جداگانه مانند مرطوب کننده‌هایی که حاوی ضدآفتاب هستند استفاده کنید. محصولی با حداقل SPF 30 را انتخاب کنید.
  • همچنین می‌توانید از کرم سفت کننده و یا لیفتینگ دور چشم، در شب استفاده کنید.

استفاده از مرطوب کننده روی پوست

3. یک لایه نازک از پایه یا پرایمر سایه چشم را روی پلک‌های خود بمالید

اگر محصول خریداری شده، به شکل تیوپ بود کافی است مقدار خیلی کمی از آن را روی انگشت خود یا براش فشار دهید و اگر محصول خریداری شده به شکل تیوپ نبود، براش را روی محصول بکشید. در هر صورت، پرایمر یا پایه سایه چشم را روی پلک‌های خود درست بالای مژه‌ها بمالید. سپس آن را به سمت بالا محو کنید. این کار باعث می‌شود که چشمان شما زیباتر به نظر برسد.  

  • هر چه پیرتر شوید، پوست روی پلک نازک‌تر و در نتیجه شفاف‌تر می‌شود. این بدان معنی است که آن‌ها کمی بنفش، آبی یا قرمز رنگ به نظر می‌رسند. یک پایه یا پرایمر سایه چشم، به پوشش دهی آن کمک می‌کند، ایجاد یک بوم صاف برای آرایش‌، باعث می‌شود که شاداب‌تر و جوان‌تر به نظر برسید.  
  • حتماً پرایمر یا پایه سایه چشم را به آرامی پشت پلک‌تان بمالید و اطمینان حاصل کنید که چروک نمی‌شود.  

مالیدن پرایمر سایه چشم با براش پشت پلک

4. آرایش صورت‌تان را پس از به اتمام رساندن آرایش چشم‌ انجام دهید

هنگامی که از سایه چشم روی پلک‌تان استفاده می‌کنید، ممکن است ذرات ریزی از آن روی گونه و زیر چشمتان ریخته شود. به این حالت ریزش سایه چشم می‌گویند و اگر قبل از آن، فاندیشن و یا کانسیلر را اعمال کرده باشید، پیامد منفی را در پی خواهد داشت. اگر ابتدا سایه چشم خود را اعمال کرده باشید، می‌توانید قبل از اعمال سایر مواد آرایشی از ریزش آن جلوگیری کنید.   

  • همچنین می‌تواند بر حلقه‌های تیره زیر چشم تأکید کند و به نظر برسد که شما خسته یا بیمار هستید.  

استفاده از سایه چشم پشت پلک با براش


بخش دوم انتخاب و استفاده از سایه چشم


1. از رنگ‌های طبیعی و گرم استفاده کنید

 از آنجایی که حلقه‌های تیره زیر چشم و رنگ روی پلک‌ غالباً سرد است، در صورت استفاده از سایه‌های گرم‌ باعث می‌شود که جوان‌تر و شاداب‌تر به نظر برسید. به دنبال سایه‌هایی مانند خاکستری، قرمز قهوه‌ایی، برنز و طلایی باشید تا به چشمان شما گرمی و طراوت خاصی بدهد.

  • از رنگ‌های بنفش اجتناب کنید، چرا که باعث می‌شود حلقه‌های تیره بیشتر جلوه کنند.
  • رنگ و ته رنگ پوست، روی رنگ‌ چشمانتان تأثیر می‌گذارد. بنابراین برای پیدا کردن بهترین رنگ، سایه‌های مختلفی را امتحان کنید.  

سایه چشم قهوه‌ای

2. یک لایه نازک از سایه چشم را پشت پلک‌تان بمالید

برای جلوگیری از آرایش سنگین و غلیظ، مقدار کمی از رنگی را که دوست دارید با انگشت خود به پشت پلک‌تان بمالید. یک براش آرایشی کرکی و کوچک را روی سایه چشم خود بچرخانید و آن را به خوبی محو کنید. از لبه پالت برای گرفتن اضافه‌های سایه استفاده کنید. سپس رنگ‌های دیگر را به براش آغشته و پشت پلک‌تان بمالید تا رنگ مورد نظرتان را پیدا کنید.  

  • اگر پوست شل و ول و یا چروک شده دارید، استفاده از سایه چشم فقط بر آن‌ها تأکید می‌کند.
  • شما می‌توانید از این رویکرد استفاده کنید که آیا به دنبال ظاهری لطیف یا طبیعی هستید یا به دنبال چشمان دودی یا آرایش سنگین و غلیظ.

پخش کردن سایه چشم قهوه‌ای پشت پلک

3. برای قسمت‌های بیشتر، از سایه چشم مات استفاده کنید

در صورت داشتن خطوط ریز، چین و چروک یا مشکلات پوستی از مصرف سایه چشم‌های براق اجتناب کنید، زیرا این نواحی توجهات بیشتری را به خود جلب می‌کند. در عوض، از سایه چشم مات به مقدار کم استفاده کنید. به این ترتیب، می‌توانید توجه را به جایی که دوست دارید اعمال کنید. مانند: چشمان زرق و برق‌دار.   

  • گرچه باید از هرچیز زرق و برق‌دار اجتناب کنید، اما می‌توانید با اعمال سایه چشم با مقدار خیلی کم در مرکز پلک، به درخشش و روشن شدن چشمانتان کمک کنید.

استفاده از سایه چشم مات قهوه‌ای پشت پلک

4. سعی کنید از یک سایه چشم ​​با رنگ متوسط ​​استفاده کنید تا ظاهری طبیعی داشته باشید

براش را به سایه چشم کاراملی، سرخ گلی یا برنز آغشته کنید. سپس آن را در گوشه خارجی چشمتان، درست در خط مژه خود بکشید. براش سایه چشم را به سمت داخل و بالا بکشید و آن را محو کنید. به اضافه کردن لایه‌های نازک از سایه تا زمانی که از ظاهرتان راضی شدید ادامه دهید.

  • در حالی که شما می‌توانید از هر رنگی در پالت سایه چشم خود استفاده کنید. اگر بدون شناخت از رنگ‌هایی استفاده کنید که با هم هماهنگ نیستند، باعث می‌شود چشمانتان ظاهری کدر و نازیبا پیدا کند.   
  • از آنجا که پوست اطراف چشم شما شروع به از دست رفتن خاصیت ارتجاعی می‌کند، طبیعی است که خشک شود. با این اتفاق، چین و چروک‌های روی پلک‌تان برجسته‌تر می‌شود.
  •  انجام سایه چشم سنتی، یعنی استفاده از رنگ‌های روشن‌تر روی پلک‌ و رنگ‌های تیره‌تر روی خط پلک، باعث می‌شود که روی چین و چروک‌ بیشتر تاکید شود.

استفاده از سایه چشم قهوه‌ای روشن در گوشه خارجی

5. برای رسیدن به پایانی طبیعی‌تر، از سایه چشم کرمی استفاده کنید

 سایه کرمی، به چشمان شما ظاهری طبیعی و نرم می‌دهد. به خاطر داشته باشید که نتیجه آن ممکن است کمی زمان ببرد. براش را داخل ظرف بکشید. آن را روی پلک‌‌تان بمالید. سایه چشم را می‌توانید با یک قلم‌مو، اسفنج بیوتی بلندر مرطوب یا انگشتان خود اعمال کنید. رنگ گوشه‌های بیرونی چشم را تیره‌تر نگه دارید و هرچه به داخل می‌روید از رنگ‌های روشن‌تر استفاده کنید.

  • سایه چشم پودری، می‌تواند داخل چین و چروک قرار بگیرد و باعث شود چشمانتان خشک به نظر برسد. پرایمر می‌تواند به جلوگیری از خشک شدن چشمانتان کمک کند. اما اگر متوجه مشکلی جدی‌تر شده‌اید، بهتر است از سایه چشم‌های کرمی استفاده کنید زیرا بهترین انتخاب برای شماست.

پخش کردن سایه چشم کرمی با براش پشت پلک


بخش سوم تکمیل کردن آرایش صورت


1. به ابروهای خود فرم دهید و آن را پر کنید

ابروهای شما به طور طبیعی با افزایش سن نازک می‌شود و ممکن است پس از برداشتن یا وکس کردن، دوباره رشد نکند. آن‌ها را با براش آغشته به پودر، مداد یا ژل رنگی ابرو پر کنید. نقاط پراکنده را بپوشانید، به خصوص نواحی که نزدیک دم ابروی‌تان است. دم ابرو، دقیقا جایی است که بیشتر نازک می‌شود.  

  • از رنگ‌های بسیار تیره خودداری کنید. بهتر است از رنگ‌هایی که 1 الی 2 درجه روشن‌تر از رنگ مو یا ابروی‌تان است استفاده کنید. ابروهای خود را بیش از حد کلفت نکشید، چون باعث می‌شود که غیر طبیعی به نظر برسید.

فرم دادن به ابرو با مداد ابرو

2. مژه‌های خود را فر کنید تا چشمانتان بازتر به نظر برسد

مژه‌های خود را داخل فرمژه قرار دهید، چشمان خود را بسته و حدود 10 ثانیه آن را نگه دارید. سپس، این کار را برای چشم دیگر انجام دهید. برای زیبایی بیشتر و کامل‌تر، می‌توانید از ریمل برای چشمانتان استفاده کنید.

  • اگر مژه‌های خود را فر کرده‌اید، لازم نیست به همان اندازه ریمل استفاده کنید. این کار باعث می‌شود که مژه‌های شما زیبا و چشمگیر به نظر برسد.
  •  برای بالا بردن بیشتر مژه‌ها، از فرکننده حرارتی مژه (heated curler) استفاده کنید. اگر آن را در دسترس ندارید، می‌توانید برای این کار از اپلیکاتور ریمل که خشک شده است استفاده کنید. اپلیکاتور را زیر مژه‌های خود نگه دارید و به فاصله 10 سانتی‌متر و به مدت 15 ثانیه سشوار را روی آن نگه دارید تا حالت بگیرد. توصیه می‌شود در انجام این کار خیلی دقت کنید.  

فر کردن مژه با فرمژه

3. برای نشان دادن مژه‌های خود، از یک ریمل بلند کننده استفاده کنید

 از آنجایی که مژه‌های شما با افزایش سن پراکنده‌تر می‌شود، ریمل حجم دهنده و بلند کننده روشی عالی برای کمک به آن‌ها است. اپلیکاتور ریمل را به قسمت پایه مژه‌ خود فشار دهید، سپس آن را به سمت بالا بکشید تا هر تار مژه به ریمل آغشته شود.  

  • ریمل، چشم شما را باز می‌کند و باعث می‌شود چشمان شماجوان‌تر و زیباتر به نظر برسد.
  • از زدن چندین لایه ریمل پرهیز کنید، چون باعث می‌شود که مژه‌های شما ضخیم و به هم بچسبد.  

 ریمل بلند کننده

4. از مداد چشم برای کشیدن خط و از گوش پاک‌کن برای پخش کردن آن استفاده کنید

ترسیم یک خط کاملاً صاف روی پوست‌ سالخورده دشوار است، زیرا با گذشت زمان پوست پلک‌تان نرم می‌شود و شروع به چین و چروک می‌کند. در عوض، از یک مداد چشم نرم و پررنگ استفاده کنید و آن را روی کل پلک‌تان بمالید. سپس از گوش پاک‌کن یا براش زاویه‌دار چشم برای محو کردن آن استفاده کنید. با این روش خط چشم شما یکدست خواهد شد.  

  • همچنین برای این کار می‌توانید از سایه چشم مشکی یا قهوه‌ای تیره استفاده کنید.
  • شما می‌توانید این کار را برای مژه‌های بالا و پایین خود انجام دهید.

کشیدن مداد چشم پشت پلک

5. خط چشم نود (Nude) را با مداد یا سایه به داخل چشم خود بکشید

 یک خط چشم نود را به آرامی داخل چشم خود (فاصله بین مژه‌ها و چشم) بکشید و یا می‌توانید یک خط نازک درست بالای مژه‌های پایینی خود رسم کنید. این کار باعث می‌شود تا کل صورت‌تان، زیبا و با طراوت به نظر برسد.  

  • به دلیل عدم تحرک چشم‌ها‌، ممکن است از آن‌ها اشک جاری شود و خط چشم‌تان پاک شود. پس این کار را به سرعت انجام دهید.
  •  خط چشم را به آرامی و ظریف بکشید تا ظاهری جوان‌تر داشته باشید.

کشیدن مداد چشم نود داخل چشم

6. کانسیلر را به شکل V زیر چشمانتان بمالید تا حلقه‌های تیره پنهان شوند

 از کانسیلری استفاده کنید که 1 تا 2 سایه روشن‌تر از پوست‌تان باشد و آن را به شکل V از زیر چشم تا بالای گونه‌هایتان بمالید. سپس، با انگشتان خود و یا یک اسفنج بیوتی بلندر مرطوب آن را کاملاً محو کنید. این کار به پوشاندن حلقه‌های تیره زیر چشم کمک می‌کند و باعث می‌شود که روشن‌تر به نظر برسد.  

  • از آنجا که پوست زیر چشم پس از 50 سالگی نازک‌تر می‌شود، حلقه‌های تیره زیر چشم شکل می‌گیرند و در صورتی که از قبل داشته باشید تشدید می‌شوند. این حلقه‌ها مانند کبودی است و باعث می‌شود که شما خسته‌تر به نظر برسید.
  •  اگر قصد استفاده از فاندیشن را دارید، بهتر است در این مرحله از آن استفاده کنید.

استفاده از کانسیلر در زیر چشم

7. کانسیلر را با یک کرم پودر سبک تنظیم کنید

با یک براش آرایشی، مقداری از کرم پودر را روی صورت‌تان ضربه بزنید. سپس، به آرامی آن را زیر ناحیه چشم‌تان جایی که کانسیلر را اعمال کرده‌اید بمالید. این کار به فیکس کردن کانسیلر کمک می‌کند تا در جای خود ثابت بماند و همچنین به جلوگیری از پخش شدن سایه چشم، ریمل و خط چشم بر روی کانسیلر در طول روز کمک می‌کند.

  • از اعمال پنکیک نرم که باعث می‌شود روی خطوط و چین و چروک بیشتر تاکید شود اجتناب کنید. به طور مشابه، هنگام استفاده از کرم پودر، دقت بیشتری کنید.‌  
  • همچنین می‌توانید کرم پودر را روی هر قسمت دیگری از صورت‌تان که کانسیلر یا فاندیشن را اعمال کرده‌اید، بمالید.

پخش کردن کرم پودر روی صورت با براش

بیشتر بخوانید: میکاپ ماهرانه به این میگن

مطالب مرتبط