6 راه عالی برای خشک کردن سریع‌تر لاک ناخن

6 راه عالی برای خشک کردن سریع‌تر لاک ناخن

26 مرداد 1401

زندگی قطعا خیلی کوتاه‌تر از آن است که بخواهیم منتظر خشک شدن لاک ناخن باشیم!
اگر عاشق رنگ کردن ناخن‌هایتان هستید اما از صبر کردن برای خشک شدن لاک خود متنفر هستید، این مقاله برای شما مناسب است. بیایید با آن روبرو شویم؛ هیچ چیز خسته کننده‌تر از این نیست که با ناخن‌های تازه لاک زده به رختخواب بروید و از خواب بیدار شوید و ببینید کل پتو و بالشتتان لکه‌دار و خراب شده است. همین امر برای مواقعی که برای مهمانی یا جلسه‌ای دیر می‌کنید نیز صدق می‌کند، اما پولیش شما هنوز خشک نشده‌ است. آیا می‌خواهید بدانید چگونه لاک ناخن خود را سریع‌تر خشک کنید؟ 
ما مجموعه‌ای از روش‌های آسان و مؤثر را گردآوری کرده‌ایم که به شما کمک می‌کند تا این روند خسته‌کننده‌ را سرعت بخشید.
علاوه‌بر این، بیشتر وسایل مورد نیاز برای آن را در خانه پیدا خواهید کرد!
6 روش ساده برای افزایش سرعت خشک شدن لاک ناخن


1. استفاده از آب یخ


استفاده از آب یخ برای خشک کردن لاک ناخن

فرو بردن ناخن در آب سرد شاید کارآمدترین روش برای خشک کردن سریع لاک شما باشد. این کار بسیار ساده‌ای است!
آنچه شما نیاز دارید:
یک کاسه آب سرد
تکه‌های یخ
آموزش گام به گام:
قبل از شروع به رنگ کردن ناخن‌ها، یک کاسه را با آب سرد پر کنید، چند تکه یخ به آن اضافه کنید و آن را کنار بگذارید.
بعد از اینکه رنگ کردن ناخن‌ها را تمام کردید، حدود 2 تا 3 دقیقه صبر کنید تا قبل از فرو بردن ناخن‌ها در کاسه، اجازه دهید لاک خودش را بگیرد.
آن‌ها را حدود 3 تا 5 دقیقه در آنجا نگه دارید.
هنگامی که دستان خود را از کاسه خارج می‌کنید، می‌بینید که آب از روی سطح ناخن‌هایتان می‌ریزد. این نشانه‌ای است که نشان می‌دهد لاک شما کاملاً خشک شده ‌است.


2. از خشک کن استفاده کنید


در قسمت تنظیمات سشوار خود آن را درحالت خنک‌کننده بگذارید!
آنچه شما نیاز دارید:
سشوار با تنظیمات قابل دسترسی
آموزش گام به گام:
سشوار خود را به برق بزنید و آن را در سردترین حالت خود قرار دهید.
پس از اتمام لاک زدن ناخن‌ها، خشک کن را به مدت 2 تا 3 دقیقه با حرکات کوچک و دایره‌ای دور ناخن‌های خود بچرخانید. فقط مطمئن شوید که از فشار زیادی استفاده نکنید یا آن را خیلی نزدیک به ناخن‌هایتان نگیرید زیرا موج‌هایی به لاک شما وارد می‌کند.


3. استفاده از اسپری مو یا روغن


اسپری روغن نچسب برای پخت و پز یک راه عالی برای کاهش زمان خشک شدن لاک ناخن است. از طرف دیگر، اگر روغن پخت و پز شما تمام شده ‌است، می‌توانید از کمی اسپری مو نیز استفاده کنید.
آنچه شما نیاز دارید:
اسپری روغن یا اسپری مو
آموزش گام به گام:
ناخن‌های خود را لاک بزنید و کمی اسپری آشپزی روی ناخن خود بپاشید که هنوز خشک نشده‌ است.
چند دقیقه صبر کنید و سپس دستان خود را با آب سرد بشویید.


4. برای خود یک اسپری یا قطره خشک کننده بخرید


از اسپری یا قطره خشک کن برای خشک کردن لاک استفاده کنید.

استفاده از اسپری یا قطره خشک کننده لاک ناخن تجاری زمان انتظار شما را به نصف کاهش می‌دهد. این محصولات نه تنها به خشک شدن سریع‌تر رنگ کمک می‌کنند بلکه ناخن‌های شما را فوق‌العاده براق می‌کنند. آن‌ها همچنین پوست اطراف کوتیکول شما را تغذیه می‌کنند و حالت می‌دهند.


5. لایه‌های لاک را نازک بزنید


بر خلاف کت‌های ضخیم، استفاده از چندین لایه نازک لاک ناخن به ناخن‌های شما زمان می‌دهد تا به سرعت خشک شوند. همچنین ظاهر یکنواخت‌تری برای شما به ارمغان می‌آورد. اگرچه ممکن است به نظر برسد که مانیکور شما برای همیشه ماندگار است، اما واقعاً اینطور نیست. شما در واقع زمان کلی خشک شدن را کوتاه‌تر می‌کنید.


6. یک لایه رویی خشک سریع اضافه کنید


یک لایه رویی خشک سریع اضافه کنید.

سرمایه گذاری روی یک لایه شفاف از لاک ناخن که به طور ویژه برای سرعت بخشیدن به زمان خشک شدن لاک ناخن شما طراحی شده‌ است، شاید ساده‌ترین راه برای سریع‌تر خشک شدن ناخن باشد. علاوه‌بر این، برخی از فرمول‌ها حتی ادعا می‌کنند که براقیتی به ناخن‌های شما می‌بخشند، از خرد شدن ناخن‌ها جلوگیری می‌کنند و باعث می‌شوند مانیکور شما برای مدت طولانی‌تری تازه به نظر برسد. 
آن روزهای سختی را که مجبور بودید هزاران بار قبل از لاک زدن به ناخن‌هایتان در آخرین لحظه فکر کنید، تمام شده ‌است. با این راهنمای در مورد چگونگی خشک کردن سریع‌تر لاک ناخن، لازم نیست نگران باشید. فقط چند ناخن زیبا نشان دهید بنابراین، دفعه بعد که نیاز به بیرون رفتن برای صبحانه یا شرکت در یک مهمانی داشتید و ناخن‌هایتان درست نشد، می‌توانید آن ناخن‌های زیبا را لاک بزنید و از نکات ما برای خشک کردن سریع آن‌ها استفاده کنید. چه آن را منجمد کنید و چه مقداری روغن آشپزی اسپری کنید، رنگ ناخن شما تقریباً فورا خشک می‌شود و شما در کمترین زمان برای مهمانی آماده خواهید شد.

بیشتر بخوانید: چگونه در خانه ناخن هایمان ر ا صاف کنیم؟

مطالب مرتبط